Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

nieuweling
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43

nieuweling 11 sep 2012 23:16

amfetamines. De menselijke geestelijke begrenzing wordt opzijgezet waardoor je harder kan fietsen :). Merckx, Simpson en een groot deel van de rest.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 11 sep 2012 23:35

nieuweling schreef:amfetamines. De menselijke geestelijke begrenzing wordt opzijgezet waardoor je harder kan fietsen :). Merckx, Simpson en een groot deel van de rest.
Kun je toch slechts sporadisch nemen, anders ga je zodanig veel over je toeren dat je je op korte tijd totaal kapot rijdt + het risico van verslaving.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 12 sep 2012 07:42

materialist schreef:Ik denk dat er niemand verbaasd is dat er zeker sinds 1950 op grote schaal doping gebruikt wordt in de tour.

Waar het omgaat is deze zin in het vonnis van midden augustus “USADA’s conduct raises serious questions about whether its real interest in charging Armstrong is to combat doping, or if it is acting according to less noble motives.”
Inderdaad... het gaat er niet om dat LA de boel heeft proberen om te kopen, dat de UCI renners duidelijk in bescherming nam en dat andere renners geslachtofferd worden. Dat is absoluut geen reden voor onderzoek en vervolging. Dit soort praktijken moeten we gewoon direct onder de mat vegen, gewoon laten slapen die honden.

Je hebt gelijk Materialist, laten we vooral LA en de UCI beschermen! :roll:

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 12 sep 2012 08:29

fiedoo schreef:[Nee, van LA hebben we geen hulp te verwachten om tot een betere (sport)wereld te geraken.
Ik denk dat er niemand verbaasd is dat er zeker sinds 1950 op grote schaal doping gebruikt wordt in de tour.

[/i]
IK eigenlijk wel. Zeg dan eens concreet wat er sedert de jaren 1950 gebruikt werd, waarvoor die middelen dienden en welk effect ze hadden op de prestaties van de renners! Dan weet ik het ook. Eventueel ook de namen van renners die "gebruikten".[/quote][/quote]

En wat is dan je volgende vraag?
Do kin der mar druk mei weze

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 12 sep 2012 08:32

fiedoo schreef:
nieuweling schreef:amfetamines. De menselijke geestelijke begrenzing wordt opzijgezet waardoor je harder kan fietsen :). Merckx, Simpson en een groot deel van de rest.
Kun je toch slechts sporadisch nemen, anders ga je zodanig veel over je toeren dat je je op korte tijd totaal kapot rijdt + het risico van verslaving.
Fiedoo kent de geschiedenis van doping uit zn hoofd lijkt het wel

moet je die hond niet eens uit uitlaten die zit daar de hele tijd maar te wachten
Do kin der mar druk mei weze

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 12 sep 2012 08:49

dc schreef:
materialist schreef:Ik denk dat er niemand verbaasd is dat er zeker sinds 1950 op grote schaal doping gebruikt wordt in de tour.

Waar het omgaat is deze zin in het vonnis van midden augustus “USADA’s conduct raises serious questions about whether its real interest in charging Armstrong is to combat doping, or if it is acting according to less noble motives.”
Inderdaad... het gaat er niet om dat LA de boel heeft proberen om te kopen, dat de UCI renners duidelijk in bescherming nam en dat andere renners geslachtofferd worden. Dat is absoluut geen reden voor onderzoek en vervolging. Dit soort praktijken moeten we gewoon direct onder de mat vegen, gewoon laten slapen die honden.

Je hebt gelijk Materialist, laten we vooral LA en de UCI beschermen! :roll:
Je standpunt is duidelijk. Ben je zelfs niet een beetje aan het twijfelen geraakt wanneer je leest dat de rechter na lezen van de stukken niet meer geloofd dat het USADA om doping gaat maar dat er heel andere motieven spelen? Less noble motives
Do kin der mar druk mei weze

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 12 sep 2012 09:10

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_do ... in_cycling" onclick="window.open(this.href);return false;

1949 Fausto Coppi of Italy admitted in a television interview (date unknown) that he used 'la Bomba' as there was no alternative if you wanted to remain competitive. This referred to amphetamines, which had been developed for military use during World War II to keep aircrew, merchant seamen and submariners awake, alert and energetic. After the war they found a ready market among endurance sportsmen.[17] Coppi also said, "One day I will take the wrong pill and pedal backward."[20] He also joked on camera that he only took drugs when absolutely necessary, which is nearly always

Je kunt wel met je hooivork achter Armstrong blijven aanlopen maar doping is van alle tijden. Lees het artikel in Wikipedia. Armstrong heeft het niet uitgevonden, hij is er midden in beland toen hij ging fietsen.
Do kin der mar druk mei weze

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 12 sep 2012 09:16

Dus?

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 12 sep 2012 09:20

litespeed schreef:Dus?
De enige goede vraag, ik weet het ook niet maar omgekeerde bewijslast en een heksenjacht is het in elk geval niet
Do kin der mar druk mei weze

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 sep 2012 10:09

Afbeelding

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 12 sep 2012 11:03

:lol:

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 12 sep 2012 12:23

timo2.0 schreef:Je bedoelt zo iemand als George Hincapie, of negeer je het feit dat deze renner die zo ongeveer als de beste vriend van Armstrong bekend staat ook een verklaring heeft afgelegd? Grappig dat je helemaal niet ingaat op mijn relaas over getuigen in een federaal onderzoek en de gevolgen van meineed. Als die "leugenaars" waarover jij spreekt Armstrong een oor aannaaien door een valse verklaring af te leggen lopen zij ook het risico dat zij tien tot vijftien jaar celstraf krijgen als uitkomt dat zij gelogen hebben. Dat lijkt jou een risico dat o.a Hamilton, Landis, Vaughters, Vandevelde en Hincapie welbewust nemen in ruil voor een vermeende zak geld?
Goeie vrienden kunnen zomaar vijanden worden. Dus dat verhaaltje over Hincapie zegt mij totaal niets. Als je een goede vriend hebt dan ga je die niet beschuldigen van doping gebruik. Dan houd je je afzijdig! Dat deed Hincapie niet. Hoezo goede vriend ?
Ja, die anderen zijn gewoon leugenaars want een aantal werd eerder op de juiste manier betrapt op doping gebruik middels testen! En toch maar ontkennen! Dat zijn gewoon bewezen leugenaars. Zoals ik eerder schreef , hetgeen jij kennelijk niet gelezen hebt, zullen eventuele samenzweerders NOOIT hun beschuldigingen intrekken omdat zij weten dat hierop een fikse straf staat als zij toegeven gelogen te hebben. Ja, ik zou het niet zo gek vinden als dopies voor veel geld of strafvermindering hun "vriend" verraden of valselijk beschuldigen.
De grootse vijand van LA is G.Lemond. Die noemde LA : VERGIF ! Die zal er veel voor over hebben om LA van zijn 7 TdF te strippen zodat hij de enige Amerikaan zal zijn met 3 TdF overwinningen op zijn conto. Zouden er nog monsters bloed en urine opgeslagen zijn van Dhr Lemond zodat die ook met moderne middelen kunnen worden geanalyseerd? En wat wordt er gedaan aan al die andere oude monsters bloed en urine van eerdere winnaars en nrs 2 en 3 ? Ben benieuwd wat daaruit naar voren komt met de modernste technieken.
Vergeet 1 ding niet: Ik heb NOOIT geschreven dat LA geen doping heeft gebruikt. Ik bestrijd echter wel die z.g. getuigeverklaringen omdat die lieden er waarschijnlijk een groot belang bij hadden om die verklaringen af te leggen. Al zagen zij dat LA zich injecteerde met ....??? ja met wat? Kunnen zij bewijzen dat dit EPO was? Ik ben nu eenmaal iemand die de juiste weg bewandeld wil zien worden en dat is een keihard bewijs van bloed en urine analysen ( A+B monster)dat iemand verboden stimulerende middelen heeft gebruikt.
Pas dan mag hij/zij wat mij betreft levenslang geschorst worden .
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Plaats reactie