Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 apr 2017 21:57

Freire kon ik dan wel weer hebben.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 apr 2017 06:59

Keezx schreef:
daniel1975 schreef:Afgunst/frustratie is het zeker niet bij mij. Ik heb niet zoveel last van BE-NL rivaliteit.
Het is meer verbazing dat er niet meer vraagtekens gesteld worden in Be bij QS en de dokter+PL.
In BE zijn er 3 regels t.a.v. doping in het wielrennen:
1 Wij stellen geen vragen
2 zie regel 1
3 zie regel 1 & 2

En verder is er een zekere "dopingmoeheid" bij veel volgers en liefhebbers.
Tov Belgen ja.

Als het over buitenlanders gaat, is het een ander verhaal.

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 04 apr 2017 07:59

Is dat zo? Ik heb niet de indruk dat ze tegenover buitenlanders o zo kritisch zijn bij Sporza. Of heb je concrete voorbeelden? (kan wezen hoor, maar mij lijkt dat ze het toch vooral gezellig idolaat willen houden)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 04 apr 2017 10:17

Even een vraagje. Waarom hebben wij(nederland) Erik Dekker nog niet aan de schand paal genageld? Boogerd ging uit zich zelf met de billen bloot maar Dekker houd zich schijnheilig stil.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6096
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 04 apr 2017 10:32

Tsja, volgens mij veelvuldig verdacht benoemd.

Maar schandpaal (is 1 woord).. pek, veren en rotte tomaten oid? Persoonlijk snap ik uberhaupt niet waarom er een hetze rondom elke dopinggebruiker gemaakt zou moeten worden.
Wat mij betreft bekennen ze doping gebruikt te hebben, of worden renners gepakt --> pas de strafmaat toe (schorsing als renner en/of ploegrijder, afnemen resultaten), klaar.

Zeker als we het hebben over de periode 1980 - 20XX, waarin zoveel middeltjes gebruikt zijn door zoveel mensen. (voor 1980 zal ook wel, maar brand ik mij niet aan). Vrijwel elke wielerheld, en knecht, heeft te maken gehad met middeltjes in het grijze (of zwarte) gebied.., Ze hebben ons nog altijd vermaakt met koers, tegen anderen die in meer of mindere mate ook spulletjes gebruikt hebben. Mocht er bewijs of bekentenis zijn, de strafmaat erop toepassen en klaar. Schandpaalpraktijken zijn onzinnig en wordt echt helemaal niemand beter van.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 apr 2017 10:33

Die vraag heb ik al zo vaak gesteld. Gaat mij niet om het aan de schandpaal nagelen van ED, maar meer om de oneerlijkheid richting MB. De partij pis die hij over zich heen heeft gehad klopt niet IMHO.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5688
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 04 apr 2017 10:36

Laat het verleden toch rusten. Hou het gewoon er bij dat zowat iedereen in die tijd schuldig was en ( moest) meedraai(en)de in "een systeem". Wie wordt daar nou nog beter van?
Je gaat Erik dekker aan de schandpaal nagelen en langs de andere kant zijn er nog tientallen die de dans ontsprongen hebben.
En Boogerd is niet zelf "uit de kast gekomen". Zijn bekentenis is er uit gesleurd. 'k Hoor hem nog altijd Frank VDB voor gek verklaren toen die zei dat de dag waarop hij LBL won de rest van de top 10 ook niet zuiver reed.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 04 apr 2017 10:58

Het verschil tussen ED en MB is dat we van ED al heel lang weten dat hij doping heeft gebruikt. Sinds het beknelde zweetbandje denkt niemand serieus dat hij nooit gebruikt heeft. MB heeft lang vol kunnen houden dat hij niks met doping te maken heeft gehad en toen het na lange tijd knapte, toen zat er daardoor druk achter en was de reactie veel heftiger.

Dekker heeft gewoon het geluk dat niemand sinds 1999 nog denkt dat hij schoon is, dus om daar dan na 14 jaar nog een keer een verhaal van te maken is dan ook zo ouwe koeien uit de sloot halen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 apr 2017 11:15

dario schreef:Is dat zo? Ik heb niet de indruk dat ze tegenover buitenlanders o zo kritisch zijn bij Sporza. Of heb je concrete voorbeelden? (kan wezen hoor, maar mij lijkt dat ze het toch vooral gezellig idolaat willen houden)
Als Wuyts Valverde ziet, dan gaat het meteen over dopinglampen en valsspelen.

Maar als Gilbert iets wint, taal noch teken..............

Probleem van veel wielerjournalisten (inclusief Nederlandse) is dat het halve fans zijn, geen serieuze journalisten. Er zijn wel een paar uitzonderingen zoals Thijs Zonneveld. Misschien een vervelend ventje, maar geen hielenlikker.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 04 apr 2017 11:42

daniel1975 schreef:Die vraag heb ik al zo vaak gesteld. Gaat mij niet om het aan de schandpaal nagelen van ED, maar meer om de oneerlijkheid richting MB. De partij pis die hij over zich heen heeft gehad klopt niet IMHO.
Dat heb ik ook.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 04 apr 2017 13:23

je kan misschioen nog zo'n "serieuze" journalist zijn maar je houd toch ook altijd (of iig heel vaak) je nationale trots, je nationalisme. Dat zit op de een of andere manier toch heel diep bij de meesten. Bij mij iig wel.

Ik las hier de wat bozige reacties van ik neem aan een aantal vlaamse mede-forummers dat Gilbert direct in twijfel werd getrokken, dat deed me in eerste instantie de wenkbrouwen fronsen maar als dit de 1e reactie zou zijn wanneer zeg een Terpstra wint dan zou ik dat ook niet direct leuk vinden.

Zelf had ik nog geen duit in het zakje gedaan over Gilbert, dus bij deze :-D. Ik vond het een (leuke hoor) maar best uitbundige manier van vieren (met de fiets boven het hoofd over de finish wandelen), het valt me altijd op bij oude doping beelden dat de dopers ook altijd een beetje "on top of the world" lijken te zijn wanneer de testosteren (of wat dan ook) hoog was.

Vast niet clean dus maar volgens mij is wielrennen nog helemaal niks cleaner dan voorheen.
Afbeelding

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 04 apr 2017 13:26

Met de fiets boven het hoofd winnend over de finish lopen is het allermooiste en stiekem toch een beetje een droom van elke wielrenner denk ik.
Maak joe woar

Plaats reactie