Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 jan 2019 08:37

Enzzo schreef: 17 jan 2019 15:45.....Fout geweest? heel waarschijnlijk.
Nog steeds fout? Hoogst onwaarschijnlijk gezien de huidige controles en moraal in het wielrennen, de strengst gecontroleerde sport uit het hele gamma. ....
LOL,...Excusez le mot, maar ik moest echt heel hard lachen. Hoeveel naieviteit zit er in deze opmerking. Moraal en wielrennen? Dat zijn twee woorden waarvan de geschiedenis heeft geleerd dat ze nog nooit zijn samen gegaan. :roll:
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jan 2019 09:19

Ach Rob, het komt uit de mond van iemand die duidelijk niet het CV van meneer Lefevre en zijn team heeft gelezen. Lefevre, onschuldig, Mapei: welk woord past niet in dit rijtje?
Less is bore

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 18 jan 2019 10:01

Los van de discussie over personen nu weer over doping, Tramadol officieel toegevoegd aan dopinglijst,
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 jan 2019 15:09

daniel1975 schreef: 18 jan 2019 09:19 Ach Rob, het komt uit de mond van iemand die duidelijk niet het CV van meneer Lefevre en zijn team heeft gelezen. Lefevre, onschuldig, Mapei: welk woord past niet in dit rijtje?
Pardon?! wil je een wedstrijdje doen? Ik weet heel veel over deze mens en baseer daarop ook mijn mening over: ZIJN PERSOONLIJKHEID EN PLOEGLEIDERSCAPACITEITEN Zoals pas tig keer vermeld…

Of hij wel of niet schuldig is kan ik niet met zekerheid zeggen aangezien hij nooit veroordeeld is, basta! Wat ik daar verder over vind en denk hou ik dus netjes voor me. Fatsoen heet dat in de wereld van roeptoeteraars, reaguurders en andere oppervlakkigheid is dat kennelijk een schaars goed.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jan 2019 16:05

Enzzo schreef: 18 jan 2019 15:09 ZIJN PERSOONLIJKHEID Zoals pas tig keer vermeld…
Een fantastisch mensch is het :winkthumb:
Helpt renners hun motortjes op te voeren, helpt armlastige doktoren toch nog aan een baan. Wederom diep geraakt.

Het zal allemaal best, maar iemand die zo halstarrig blijft wegkijken van de dopinghistorie, tot de rechtbank aan toe, kan ik onmogelijk een fantastische persoonlijkheid vinden. Als hij ECHT ballen had gehad, had hij minstens openheid gegeven rondom de hele Mapei zaak. Maar nee, hij verschuilt zich achter gebrek aan bewijs, dat ie nooit iedereen kan controleren, bla bla bla.

Maar we gaan hier nooit uitkomen. Ik zal net als voorgaande jaren niet juichen voor een overwinning uit het QS kamp, evenmin team Sky. Figuren als Lefevre en Brailsjoemelford hebben die lol in mijn favoriete sport een beetje voor mij weg gehaald.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 18 jan 2019 18:48

daniel1975 schreef: 18 jan 2019 16:05
Enzzo schreef: 18 jan 2019 15:09 ZIJN PERSOONLIJKHEID Zoals pas tig keer vermeld…
Een fantastisch mensch is het :winkthumb:
Helpt renners hun motortjes op te voeren, helpt armlastige doktoren toch nog aan een baan. Wederom diep geraakt.

Het zal allemaal best, maar iemand die zo halstarrig blijft wegkijken van de dopinghistorie, tot de rechtbank aan toe, kan ik onmogelijk een fantastische persoonlijkheid vinden. Als hij ECHT ballen had gehad, had hij minstens openheid gegeven rondom de hele Mapei zaak. Maar nee, hij verschuilt zich achter gebrek aan bewijs, dat ie nooit iedereen kan controleren, bla bla bla.

Maar we gaan hier nooit uitkomen. Ik zal net als voorgaande jaren niet juichen voor een overwinning uit het QS kamp, evenmin team Sky. Figuren als Lefevre en Brailsjoemelford hebben die lol in mijn favoriete sport een beetje voor mij weg gehaald.
"De ploegarts van Philippe Gilbert en Tom Boonen, beiden hadden een topjaar in respectievelijk 2011 en 2012, was José Ibarguren Taus. Bij elk team waar hij verantwoordelijk was voor de medische begeleiding zijn opvallende prestaties te zien.

Raimondas Rumsas eindigde in 2002 in het shirt van Lampre op de derde plaats in de Tour. De Litouwer werd na te zijn betrapt op doping op straat gezet, maar de wonderdokter mocht zijn werk voortzetten. Bij Saunier Duval stegen Riccardo Riccò en Leonardo Piepoli boven zichzelf uit. Later liepen ze tegen de lamp. Hun dokter? Ibarguren." maar waarom liepen die laatste renners dan tegen de lamp als die dokter zo goed is? Of waren ze toen al weg bij die dr?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 18 jan 2019 19:12

na deze tekst gelezen te hebben: die wonderdokter is er bij QS in geslaagd sedert 2012 of is het 2013 5! op 30 (of 7 op 35) monumenten ( MSR, RVV, P-R, LBL en de RVlombardije te winnen met "zijn?" renners, nota bene een ploeg die volop mikt op de klassiekers! Zijn dit die wonderbare resultaten?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jan 2019 19:22

Als je het koersverloop beziet van veel van die klassiekers is het beeld wel iets anders dan deze kale statistieken. QS verloor sommige jaren vaker van zichzelf dan van de tegenstanders.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 18 jan 2019 19:31

je moet niet vortdurend je baseren op veronderstellingen: veronderstellen dat lefevere een bedrieger is, veronderstellen dat de dokter een bedrieger is, veronderstellen dat andere ploegen en renners en hun dokters minder of niet bedriegen, veronderstellen dat QS-renners bedriegers zijn , veronderstellen dat de renners hadden kunnen winnen, enz.. Ik probeer zo veel mogelijk uit te gaan van feiten en ik denk dat dat het correctste is.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 18 jan 2019 20:20

Daniel, het heeft geen zin om te proberen gelovigen te overtuigen dat hun god toch niet zo goddelijk is. Trouwens als mensen er blij van worden om voor hem te juichen, laat ze. Ik word vooral blij als ik hem hoor klagen dat hij steeds moeilijker aan geld voor zijn ploeg komt. Vooral omdat dit in een tijd gebeurt waarin andere ploegen met minder dopingstank om zich heen wel sponsors kunnen vinden.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 jan 2019 21:53

Karl66 schreef: 18 jan 2019 20:20..het heeft geen zin om te proberen gelovigen te overtuigen dat hun god toch niet zo goddelijk is
Ik voorzie een topic met als titel: "Maar voor mij blijft Patrick Lefevre een held" :lol: :lol: :lol:
Live fast; die young. mijn blog

senior
Forum-lid
Berichten: 2211
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 18 jan 2019 23:03

Ik voorzie dat de titel van dit topic gewijzigd gaat worden naar "welles - nietes" :mrgreen:

Plaats reactie