Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37360
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 dec 2018 21:55

Nog op de valreep van 2018 fantastisch nieuws: Denis Menchov wordt ploegleider bij Gazprom-Rusvelo

Zucht.......
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 dec 2018 11:45

Menchov kan toch helemaal niet praten? hoe moet hij dan leiden?! En ja ploegen uit die hoek hebben nu eenmaal goeie doping praktijkdeskundigen nodig, de rest doet de overheid voor ze.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37360
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 dec 2018 12:28

Klopt, gelukkig hebben we in Nederland alleen maar ploegleiders van onbesproken gedrag :mrgreen:
Less is bore

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 27 dec 2018 21:58

Enzzo schreef: 27 dec 2018 11:45 Menchov kan toch helemaal niet praten? hoe moet hij dan leiden?! En ja ploegen uit die hoek hebben nu eenmaal goeie doping praktijkdeskundigen nodig, de rest doet de overheid voor ze.
Je gelooft toch niet dat het hier ook maar iets anders is.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 dec 2018 22:41

Ja. Gelukkig wel!!! Hier (in NL, FR en BE) hebben we een redelijk democratisch systeem waarbij de overheid bij lange na niet zo corrupt is als in Rusland en haar geannexeerde deelstaten.
In elk geval is het niet zo dat overheden wijdverspreide dopingprogramma’s voor atleten initiëren en faciliteren.
(Qua corruptie weet ik het nog niet, misschien verbergen ze het beter, in elk geval heb ik vooral bij Belgie zo m’n twijfels maar dat is off topic)
Do or don’t, there is no try

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 29 dec 2018 00:23

Spanje lijkt mij ook geen zuivere koffie met corruptie.

Marxten
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 07 aug 2015 19:24

Marxten 29 dec 2018 13:30

Een (democratische) overheid is slechts zo goed als haar ambtenaren. Ook in Nederland hebben we ministers gehad die moeite hadden hun ministerie te controleren. Wat laat een hoge ambtenaar dan om wat cijfertjes iets anders door te geven?
Meer vertrouwen heb ik in de decentralisatie: elk onderdeel word gecontroleerd door een andere. Als je A binnen krijgt en B produceert en daar zitten significante verschillen tussen, worden er absoluut interne vragen gesteld.
(Hoewel ook dat mis kan gaan, zie bijvoorbeeld Amsterdam: hier en hier de conclusie...)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37360
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 dec 2018 14:34

Lol, Amsterdam en democratie? Daar is net zo lang gedraaid en gekeerd tot ze eindelijk een goede reden hadden gevonden om Halsema burgemeester te maken. Die naam ging als op het sterfbed van burgemeester Van der Laan rond, maar er moest eerst een zogenaamd eerlijke poppenkast worden opgevoerd om haar te kunnen benoemen [insert kotssmiley]

@enzzo: wellicht geen overheid-gesponsord dopingprogramma maar verder is de sport hier natuurlijk echt geen haar beter. De kritiek die je op Menchov hebt is bijv letterlijk van toepassing op Boogert en Zijlaard. Wat is dan volgens jou hier anders?
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 29 dec 2018 15:43

daniel1975 schreef: 29 dec 2018 14:34 Lol, Amsterdam en democratie? Daar is net zo lang gedraaid en gekeerd tot ze eindelijk een goede reden hadden gevonden om Halsema burgemeester te maken. Die naam ging als op het sterfbed van burgemeester Van der Laan rond, maar er moest eerst een zogenaamd eerlijke poppenkast worden opgevoerd om haar te kunnen benoemen [insert kotssmiley]

@enzzo: wellicht geen overheid-gesponsord dopingprogramma maar verder is de sport hier natuurlijk echt geen haar beter. De kritiek die je op Menchov hebt is bijv letterlijk van toepassing op Boogert en Zijlaard. Wat is dan volgens jou hier anders?
volgens enzzo is belgie ook al niet echt betrouwbaar?Wschlk enkel Nederland dan? Ik denk dat Belgie en zeker vlaanderen één van de meest controlerende dopinginstanties heeft ter wereld. Wat de ploegen en renners zelf uitsteken dat is een andere zaak maar dat geldt voor iedere nationaliteit.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Marxten
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 07 aug 2015 19:24

Marxten 29 dec 2018 19:24

@daniel1975
Burgemeesters worden nog niet democratisch gekozen. (In 2013 waren alleen SGP en CU tegen in de 2e kamer, maar dankzij d66 werd het in de 1e kamer toch afgewezen)
Als je kritiek hebt op het proces, prima, maar weet wie je daar voor moet hebben. (Het was inderdaad een zootje, maar onverwacht kan je het niet noemen.)
(Sidenote: Ik woon niet in Amsterdam, dus ik weet niet hoe mensen daar het ervaren hebben, maar ik kan niet zeggen dat ik het een erg bijzonder proces vond)

Maar in Amsterdam waren er natuurlijk de centrale gemeenteraad (democratisch gekozen), de deelraden (democratisch gekozen) en achteraf blijkt er 24,5 miljoen 'kwijt'. We weten natuurlijk niet over welke periode, maar als er zo eenvoudig al geld kwijtraakt in een gecontroleerde omgeving....

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37360
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 dec 2018 20:41

Ik ken de burgemeesterprocedure. Sollicitaties obv functieprofiel wat is opgesteld etc. Eerste ronde leverde niet de juiste kandidaat op en toen kwam, geheel onverwacht, alsnog FH opdraven. Een farce was het. Iedereen wist vooraf dat zij het moest worden, alleen moest er eerst een rookgordijn worden opgetrokken om de schijn van een onafhankelijke procedure te wekken.
Ik werk onder de rook van Amsterdam en mijn collega’s (van werkvloer tot hoog management) op zijn zachtst gezegd niet gelukkig. Ze heeft sowiso ‘big shoes to fill’, en ik denk niet dat ze die vaardigheid heeft. Sowiso kleeft altijd het zeurderige Groen Links sausje aan haar, daar waar haar voorgangers boven de partijen konden staan.
Maar dit is allemaal beetje off topic ;-)
Less is bore

Marxten
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 07 aug 2015 19:24

Marxten 29 dec 2018 21:07

@daniel1975
Als we hier niet even politiek en de controlerende functie van democratie tegenover nationale trots en corruptie kunnen zetten, waar dan? ;)

Plaats reactie