Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 sep 2020 14:00

daniel1975 schreef: 25 sep 2020 08:13 Dus het is ook geen eer meer als je gevraagd wordt?
Voor België gevraagd worden, is dat een eer?
Het is dat het op ons paspoort staat want ik heb geen enkele affiniteit met het vehikel "België".

Het "Oranjegevoel" bij Nederlanders daar kan ik mij dan wel iets bij voorstellen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 27 sep 2020 14:15

Toevallig was er zojuist een klein interviewtje met Wout van Aert, en hij verklaarde dat het hem een eer was de Belgische ploeg aan te voeren, een ploeg van een wielerland.

Persoonlijk heb ik absoluut niks met welk Oranjegevoel dan ook.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 sep 2020 14:35

Moi non plus ;)
Eerlijk gezegd zou juichend opspringen als van Aert het haalt! idem Hirschi al is het dan misschien zittend.
Dumoulin geef ik weinig kans gezien zijn wat matige punch maar als hij los kan komen zou het nog kunnen. En ook dan juich ik.
Voor Roglic of Pogacar kan er misschien een heel klein handklapje af maar warm zal ik er niet van worden.

Maar wie er uiteindelijk ook gaat winnen; als het een super spannende finale wordt spring ik toch wel weer op hoor!! Net als bij de sprint om zilver gisteren.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 29 sep 2020 10:35

Noem mij maar een chauvinist. Ik supporter extra voor een renner die Nederlands spreekt. En voor Ollanders en Vlamingen juich ik even hard.
Als er een Sloveen in het geel rijdt ben ik toch minder geboeid

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 sep 2020 10:59

Daarom ben je toch niet meteen een chauvinist? ik juich ook net iets harder voor landgenoten in om het even welke sport. Maar ik juich ook voor sporters waar ik groot respect voor heb, die ik mooie atleten/aanvallers vind of die een mooi verhaal hebben. Dat maakt sport voor mij juist zo mooi om te zien. Ook als die sporters net niet winnen of gewoon ergens in de middenmoot eindigen.
Eddy de Eagle was voor mij een held! Je moet het maar even doen
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 23 okt 2020 11:51

Afbeelding

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 23 okt 2020 13:14

Over ostarine meldt de Dopingautoriteit het volgende: “Ostarine is een experimenteel middel dat misschien spierverlies bij kanker, urineverlies of botontkalking kan voorkomen. Ostarine is nog niet op de markt.
Toch fijn dat deze jongen zich als proefpersoon heeft opgeworpen :winkthumb:

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 23 okt 2020 23:23

zojuist naar de docu over "lance" aan het kijken: volgens de emails van Landis indertijd over lance werd verbruggen betaald voor het toedekken van een epotest.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4506
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 okt 2020 08:24

fiedoo schreef: 23 okt 2020 23:23 zojuist naar de docu over "lance" aan het kijken: volgens de emails van Landis indertijd over lance werd verbruggen betaald voor het toedekken van een epotest.
Echt?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4506
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 okt 2020 08:26

RKN schreef: 23 okt 2020 13:14
Over ostarine meldt de Dopingautoriteit het volgende: “Ostarine is een experimenteel middel dat misschien spierverlies bij kanker, urineverlies of botontkalking kan voorkomen. Ostarine is nog niet op de markt.
Toch fijn dat deze jongen zich als proefpersoon heeft opgeworpen :winkthumb:
Weinig dopinggevallen de laatste tijd. Dopingcontroleurs zijn vanwege corona vast ook minder mobiel. Daar wordt door de ‘slimme prof’ wel op geacteerd...

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 25 okt 2020 20:26

RKN schreef: 23 okt 2020 13:14
Over ostarine meldt de Dopingautoriteit het volgende: “Ostarine is een experimenteel middel dat misschien spierverlies bij kanker, urineverlies of botontkalking kan voorkomen. Ostarine is nog niet op de markt.
Toch fijn dat deze jongen zich als proefpersoon heeft opgeworpen :winkthumb:
Nog niet op de markt ?
Google het maar eens, lijkt me toch niet echt moeilijk om een en ander te scoren.
Als de beloofde eigenschappen waar zijn, zal het bodybuilders milieu al wel uivoerig proefpersoon geweest zijn.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 26 okt 2020 07:30

Heb ik zonet gedaan;
Dat één of ander gek het vanuit zijn garagebox als sportvoer verhandelt (heb je ook even gekeken op wat voor adresjes die webshops staan?), is wat anders dan dat het als medicijn op de markt is ;)

Waar zouden die webshops het trouwens vandaan toveren?
Vast niet bij GTx inc. zelf :mrgreen:

Plaats reactie