Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 jul 2019 13:14

nergens staat "verdacht hoge" er wordt gesproken over "afwijkende waarden"
Do or don’t, there is no try

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 18 jul 2019 14:00

Enzzo schreef: 18 jul 2019 11:28 Bedankt voor de uitleg maar ik twijfel nog wel of het nu echt bewezen slecht is. Bij mijn weten wordt nitraat slechts in kleine hoeveelheden omgezet in nitriet bij gezonde volwassenen. Zie ook deze quote uit het Nederlands tijdschrift voor Geneeskunde:
NTvG schreef:...Nitraat wordt door volwassenen voornamelijk via groenten opgenomen. Bij deze groep is het ontstaan van kleine hoeveelheden N-nitrosodimethyl- en N-nitrosodiëthylamine in de maag aangetoond na het eten van (nitraatrijke) sla en (aminenrijke) vis.24 Van belang is ook het eventuele risico van (maag)kanker bij nitraatopname of inname van vooraf gevormde N-nitrosaminen. In verschillende landen is een positieve relatie gevonden tussen hoge nitraatopname en maagkanker.1225 De aanwijzingen zijn echter hoogstens suggestief, terwijl bovendien de resultaten uit sommige onderzoekingen met elkaar in tegenspraak zijn. Veel studies tonen zelfs een negatieve correlatie. Een goede vitamine C-voorziening kan mogelijk van belang zijn bij het voorkómen van maagkanker.26
Bron

Je laatste opmerking begrijp ik niet. Ketonen en Bietensap staan geheel los van elkaar en vooral in het geval van Ketonen is er uitgebreid onderzoek gedaan naar mogelijke gevolgen. Over nitraat bestaat nog veel verouderde kennis, zoals het "verbod" op opwarmen van spinazie bijvoorbeeld.
Maar wat dit allemaal met hypocrisie te maken heeft is me volstrekt onduidelijk.
Vandaar dat er een norm voor de dagelijks aanvaardbare inname is en met het gebruik van rode bietensap kom je daarboven. Daardoor is het dagelijkse gebruik van rode bietensap een risico.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 18 jul 2019 14:55

timo2.0 schreef: 18 jul 2019 12:56 En zo gaat het in het dopingtopic al vijf pagina's lang over een legaal product ;)
Dat doet met denken aan dat ene topic over mooie plaatjes van een niet nader te noemen renster waar het vaak pagina's lang over haar "prestaties" gaat :lol: :lol: :lol:

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 18 jul 2019 16:57

Sulla schreef: 18 jul 2019 14:55
timo2.0 schreef: 18 jul 2019 12:56 En zo gaat het in het dopingtopic al vijf pagina's lang over een legaal product ;)
Dat doet met denken aan dat ene topic over mooie plaatjes van een niet nader te noemen renster waar het vaak pagina's lang over haar "prestaties" gaat :lol: :lol: :lol:
Je bedoelt het "Puck Moonen" topic wat nooit een fototopic was tot de fans vanaf pagina twaalf gingen beweren dat het dat wel is omdat er teveel discussie en te weinig tits and ass was. Leuk dat je daar hier nog even aandacht voor vraagt maar dit is het dopingtopic. Als ik hier vijf pagina's over een legaal middel zou doorgaan had ongetwijfeld alweer iemand "drammer" geroepen :winkthumb:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jul 2019 15:09

Je mag het gerust iets breder zien hoor. De vraag die bij doping maar ook bij voedingssupplementen speelt is: wat is het risico?
Maar een apart topic “voedingssupplementen” zou misschien best handig kunnen zijn. Want ongeremd ijzer, magnesium, b12 etc innemen is ook niet echt gezond lijkt me...
Do or don’t, there is no try

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 20 jul 2019 16:11

Karl66 schreef: 18 jul 2019 14:00 Vandaar dat er een norm voor de dagelijks aanvaardbare inname is en met het gebruik van rode bietensap kom je daarboven. Daardoor is het dagelijkse gebruik van rode bietensap een risico.
Nogmaals, dat is niet duidelijk. Er is een heleboel misinformatie geweest over nitraten (o.a. claim met kanker en witvis) die achteraf niet gestaafd konden worden. Het enige wat echt vaststaat is dat je aan de schijterij gaat van teveel Nitraat.

Kijk, ik ben zo'n persoon die al moet rennen na een hap spinazie (echt jammer, vind het wel lekker), dus ik ben niet een gelover in hoge doses nitraat (lijkt me niet goed voor je prestatie, behalve je spurt naar de WC). maar echte gezondheidsrisico's blijven vaag, ondanks onderzoek.

En zijn er over wel meer producten erg gehypte claims die niet lijken te kloppen, zo ook de gevaren van Epo, Ik vind jezelf volstouwen met bloed en andere middelen ook niet een goed idee (alleen al een infuus in een Hotelkamer met 30 graden... je moet maar durven), maar feit is wel dat de verhalen over de risico's van Epo zwaar overdreven zijn.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 20 jul 2019 16:46

Alaphilippe hier al genoemd?
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 20 jul 2019 17:13

LMAO... die renner van Lefevere? :)

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 20 jul 2019 17:14

Alaphilippe stinkt, eigenlijk die hele ploeg.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

i-mac

i-mac 20 jul 2019 17:35

El Pistolero schreef: 20 jul 2019 17:14 Alaphilippe stinkt, eigenlijk die hele ploeg.
Grappig dat iemand moeite heeft met dqs, met die forumnaam. ;) zero, zero, zero .... weetjewel

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 20 jul 2019 18:59

Ja., Iedereen die iets presteert wat we niet direct verwachten gebruikt doping.

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 20 jul 2019 19:38

Ik had eigenlijk niet verwacht dat Kruiswijk 3e zou worden, ik denk aan doping. Jumbo Visma team is te sterk, te veel overwinningen opeens. Dit zaakje stinkt doping!!!

Plaats reactie