Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 apr 2017 23:03

daniel1975 schreef:@fiedoo; lees het verhaal in mijn linkje even. Of beter van niet, het opent ongewenst je ogen.
Wat ik weet is dat er de laatste geen renner van Quick Step "gepakt" is en dat Rabobank is gestopt met sponsoren omdat er in die ploeg wel renners gepakt zijn.

Goed gereden en goede ploegtactiek van Quickstep. Al de rest is forumvullerij
I know myself like no one else
Nothing to defend

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 03 apr 2017 01:45

Lcsmet schreef:
daniel1975 schreef:@fiedoo; lees het verhaal in mijn linkje even. Of beter van niet, het opent ongewenst je ogen.
Wat ik weet is dat er de laatste geen renner van Quick Step "gepakt" is en dat Rabobank is gestopt met sponsoren omdat er in die ploeg wel renners gepakt zijn.

Goed gereden en goede ploegtactiek van Quickstep. Al de rest is forumvullerij
Ben je nu serieus of zit je gewoon te trollen?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 03 apr 2017 06:02

niks te trollen.
Trouwens die prestatie van de Phille valt nu ook niet onder de categorie buitenaards.
Had Sagan niet Greg en Oliver moeten meesleuren in zijn val, dan hadden we hoogstwaarschijnlijk een andere winnaar gezien.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 apr 2017 06:31

Karl66 schreef:
Lcsmet schreef:
daniel1975 schreef:@fiedoo; lees het verhaal in mijn linkje even. Of beter van niet, het opent ongewenst je ogen.
Wat ik weet is dat er de laatste geen renner van Quick Step "gepakt" is en dat Rabobank is gestopt met sponsoren omdat er in die ploeg wel renners gepakt zijn.

Goed gereden en goede ploegtactiek van Quickstep. Al de rest is forumvullerij
Ben je nu serieus of zit je gewoon te trollen?
Ik vrees dat er in Belgie écht zo naar QS wordt gekeken....
Overigens laat TLJ dit seizoen wel heeeeeel overtuigend zien dat ze schoon zijn ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 apr 2017 07:37

TLJ heeft gewoon geen ploeg voor voorjaarsklassiekers. De enige waar ze misschien wat zouden kunnen betekenen is PR (met Boom) maar die is uit vorm dus streep die ook maar door..

P.S.

Ik denk dat Lcsmet "even" vergeten is dat ene Lance Armstrong ook nooit gepakt is....

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 03 apr 2017 08:30

ik ga er van uit dat QS en haar renners nooit onschuldiger of schuldiger zijn of geweest zijn dan de andere ploegen en hun renners. Dat zal het kortst bij de waarheid liggen denk ik.
En obv feiten : sommige renners rijden heel goed als ze bij QS komen rijden anderen presteren een pak minder bij QS tot ze bij een andere ploeg gaan rijden en daar opeens terug top zijn. Boonen wint al 5 jaar geen echt grote koers meer. Kwiatkovski, Cavendish en De gendt bvb beginnen pas terug te presteren na hun vertrek bij QS. Dus alle speculaties over dokters-kampioenenmakers zijn zeker en vast niet op abnormale resultaten gebaseerd zeker gezien de kwaliteit van de QS-renners.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 03 apr 2017 08:58

daniel1975 schreef:En dit is een heel goed (vlaams!) artikel over Lefevre en Ibarguren.... onbegrijpelijk dat die nog niet zijn uitgekotst.

Edit: link toegevoegd.
http://www.extrasport.be/patrick-lefevr ... raagteken/
^

Fantastische prestatie van Gilbert gisteren. Dat jij het direkt over die boeg gaat gooien, is gewoon te zielig voor woorden.

Ik weet het, de sport heeft zijn reputatie niet mee. Zolang er echter niets wordt aangeleverd wat op een bewijs lijkt, zou iedereen het voordeel van de twijfel moeten krijgen. Als je bij elke mooie solo zo gaat beginnen, zou ik zeggen: Kijk niet meer.

Iedereen laat zich tegenwoordig lekker gaan op het internet. Beschuldigen zonder bewijs is de trend en is te gemakkelijk vanachter het computertje.

For what it's worth: Ik ben van de leeftijd van Gilbert en mag denk ik zonder overdrijven zeggen dat ik bij de juniores ook tot de top 10 van Belgie mocht gerekend worden. Ik herinner mij bij de juniores een wedstrijd in zeer regenachtig en winderig voorjaarsweer. 10 km na de start ging Gilbert alleen weg. Vlak erna ben ik met een groepje van 8 man losgeraakt. We reden zo hard we konden en draaiden mooi in een waaiertje. Wat deed Gilbert? Die liep verder van ons weg. Na een solo van 70 km kwam hij met 2 minuten voorsprong alleen binnen. Een gemiddelde van boven de 40 op zijn eentje in de wind. Zoals ik zei: For what it's worth, maar deze kerel is een ontzettend groot atleet en ik heb dergelijke dingen bij de jeugd alleen van hem gezien. En begin nou niet dat hij zich volsteekt met middelen al van bij de jeugd, want was hij al lang om zeep en lag hij al in de goot.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 apr 2017 09:31

[quote="Karl66"..........
Ben je nu serieus of zit je gewoon te trollen?[/quote]
Ik reageer op het beschuldigende "vingertje" van Daniel op de prestatie, die wel goed maar niet zo bovenaards is, van Gilbert.

Ik ben redelijk serieus in deze.
Ben ik naief? Ik denk het niet, ze zullen wel nog steeds "iets" pakken.
Maar je kan het draaien en keren zoals je zelf wil.
Om op de muur met 3 man vooraan te zitten heeft meer met tactiek dan met doping te maken.
Als 3 renners van het niveau Boonen-Gilbert-Trentin mee zijn in de kopgroep en er dan alles aan doen om vooraan te blijven en dat de andere renners in die groep ook meedraaien.

Als "de ploegen" direct bij de samensmelting achter Gilbert een mannetje meer inzetten dan rijden ze het gat toch nog toe. Op een bepaald moment zie ik dat Orica met 6 man vooraan zit maar op het lange tussenstuk naar de (ik dacht) Kwaremont slechts1 man echt laat rijden. Na de beklimming van de Kwaremont zijn ze er dan op 1 na allemaal af, had je als ploegbestuurder ze dan niet beter laten rijden tot aan de voet in plaats van er 5 te sparen voor "later" dat er nooit gekomen is.

Als Sagan zichzelf dan in de vernieling (lees nadar) rijdt.
Als Van Avermaet dan bijna op zijn eentje nog het gat toe kan rijden.

Dan was overall Van Avermaet misschien wel beter maar hij zat te ver op de muur. En dat heeft niets met doping te maken maar alles met tactiek of pech te maken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 apr 2017 10:58

fiedoo schreef: Dus alle speculaties over dokters-kampioenenmakers zijn zeker en vast niet op abnormale resultaten gebaseerd zeker gezien de kwaliteit van de QS-renners.
Dan doe je het duo Ibarguren&VanMol toch echt te kort hoor....

Genoemd in het Mantova onderzoek & Willy Voet, Lampre (verboden middelen incl corticoiden gevonden in zijn tas), Saunier Duval, Euskaltel, Mapei (Vanmol), Rumsas, Piepolo, Ricco; hoe beroerd wil je je CV hebben? En het hardnekkige verhaal van de vele cortisonen-attesten in de periode 201-2012?
Als je dit soort "heren" heel naief geen kampioenenmakers noemt ben ik oprecht blij voor je dat je nog zonder terughoudendheid naar de sport kunt kijken.
Less is bore

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 03 apr 2017 11:05

Manmanman, je blijft de zielige toer opgaan...

Ik hou mij graag aan de feiten en die zijn dat ik nooit iets van een bewijs heb gezien dat bvb. Van Mol een dopingdokter is. Kijk gewoon lekker niet meer :-).

Geloof me, er zijn er maar al te veel die Lefevre's hoofd graag zouden zien rollen. Het feit dat niemand hem ook maar 1 krasje kan zetten, is voor mij al behoorlijk veelzeggend.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 03 apr 2017 11:16

Ik volg het allemaal wel zo een beetje, en natuurlijk zit Gilbert tot achter zijn oren vol met dope, maar dit topic gaat NIET over doping, waarom kunnen jullie dat niet zo houden en waarom grijpt hier geen enkele moderator in?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

zaaf
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 18 mei 2006 18:12

zaaf 03 apr 2017 11:17

Volgens mij heeft iemand hier een paar Vlamingen op de teentjes getrapt, als ik de woordkeus van een aantal reageerders lees. :)

Plaats reactie