Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 18 okt 2008 22:03

trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 18 okt 2008 22:35

bassie10 schreef:@ marconi: Knap dat jij die derde plaats zonder twijfel aan dope kan wijten.....
Mijn mening dus. Mag dat niet? Een vrijwel onbekende renner in de TdF pakt de bolletjestrui en wordt plots zomaar 3de. Zulke dingen hebben altijd een vies luchtje.
uit het feit dat ie 3e wordt BLIJKT dat? Heb jij een glazen bol?
WEET jij op die manier ook dat menchov geen dope gebruikte?
Of sprak je hem en heeft ie je dat plechtig beloofd?
Ja, daaruit blijkt dat. Renners die nog nooit bij de eerste 10 zijn gekomen kunnen niet plotseling tot zulke resultaten komen. Ook Riis zat tot aan zijn strot toe vol met EPO. Over Jan Ullrich maar niet te spreken. Over Armstrong ben ik minder zeker. Die reed maar 1 grote tour per jaar en stemde zijn training af op die ene Tour. Het zou mij niets verbazen als later blijkt dat ook hij een vorm van doping heeft gebruikt. Menchov zou gewonnen hebben met doping.


Waarom heb jij Kohl niet eerder van doping beschuldigt?
Tussen de tour en zijn dopingschandaal zit een maand of drie,
waar was jij ondertussen als het zo duidelijk is?
In gesprekken met kennissen heb ik dat wel gedaan. Iedere renner die een redelijk goede coureur is, maar niet meer dan dat en plotseling tot grote hoogten reikt is verdacht. Thomas Dekker is naar mijn mening ook verkeerd bezig geweest.
Jij verwart "ik denk" met "ik weet"
Dat zie ik nergens. Alles wat ik geschreven heb is mijn mening. Pas als dopinggebruik bewezen wordt dan weet ik dat ik gelijk had.
Ik ontken het effect van dope niet, ik stel het in twijfel, dat is een verschil.
Met als eerder genoemde reden dat het het kijken naar mijn geliefde sport een
stuk prettiger maakt. Probeer het eens, het werkt....

groetjes


Ik ben wat ouder dan jij en ben niet meer zo goedgelovig. Ik houd van echte EERLIJKE competitie en dopinggebruik vervalst deze competitie.
Ook in de athletiek en vele andere sporten wordt doping gebruikt. Kijk eens naar die "super sprinters" op de 100 en 200 mtr. Stuk voor stuk hebben die een lichaam als Schwarzenegger in zijn goeie tijd en dat krijg je echt niet van hardlooptrainingen. Zelfs de vrouwen hebben armen als een bodybuilder. We zagen het eerder met die DDR sporters. Die wonnen met 16 miljoen inwoners meer medailles dan echt grote sportlanden. Later kwam de aap uit de mouw. Doping! Als je die pillen niet wilde slikken dan was je sporter af en ging je terug naar de fabriek vertelden oud athleten later. Toen in Z Korea tijdens OS van 1988 controle werd uitgeoefend trokken een aantal DDR athleten zich snel terug. Maar met die 16 miljoen inwoners behoorde dat land mede dank zij doping gebruik tot de meest succesvolle sportlanden.
http://users.telenet.be/michel.vanhalme/nonfic72.htm

Ik bezie vanaf NU zeker alle coureurs die uit het niets plotseling kunnen klimmen als de besten , kunnen tijdrijden als niemand anders en plotseling bij de eerste 5 behoren in de TdF als potentiële doping gebruikers.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 18 okt 2008 23:03

@ bassie10: nee natuurlijk is niet iedereen hier een wetenschapper, maar aangezien ik zelf mijn brood verdien met statistiek kon ik het toch niet laten daar even kritisch op te reageren. Dat je allerlei achtergrondvariabelen hebt waar je rekening mee moet houden maakt niet meteen het onderzoek onmogelijk. Hooguit wat ingewikkelder. Je kunt zoiets best onderzoeken in hard trainende atleten, de hoeveelheid trainingsarbeid kun je gewoon meten, en meenemen in je berekening. Geen probleem. En niet fundamenteel anders dan patientenonderzoek.

Maar volgens mij dwalen we af ;)

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 18 okt 2008 23:23

Quote Marconi:
Ik bezie vanaf NU zeker alle coureurs die uit het niets plotseling kunnen klimmen als de besten , kunnen tijdrijden als niemand anders en plotseling bij de eerste 5 behoren in de TdF als potentiële doping gebruikers.

Maar...

Wat vind je dan van een Lars Boom, wordt uit het niets wereldkampioen cyclocross......

Wat vind je dan van Robert Gesink, rijdt in zijn eerste grote ronde naar een 7e plaats.....

Ik begrijp je stelling (ook ik zo mijn twijfels) maar ik denk niet dat je zo over alle renners kunt denken!
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

wurst
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 10 jun 2007 12:12

wurst 18 okt 2008 23:29

@ marconi

Wat moet het zuur en gefrustreerd koers kijken zijn als je met deze instelling voor de tv gaat zitten...

Dus een Andy Schleck die in de Giro 2e wordt in 2007 verdenk jij ook?
Dus Roman Krueziger die de ronde van Zwitserland in 2008 wint verdenk je ook?

Dat zijn juist de dingen waar ik extra van geniet..

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 18 okt 2008 23:45

R. Hilferink schreef:Quote Marconi:
Ik bezie vanaf NU zeker alle coureurs die uit het niets plotseling kunnen klimmen als de besten , kunnen tijdrijden als niemand anders en plotseling bij de eerste 5 behoren in de TdF als potentiële doping gebruikers.

Maar...

Wat vind je dan van een Lars Boom, wordt uit het niets wereldkampioen cyclocross......

Wat vind je dan van Robert Gesink, rijdt in zijn eerste grote ronde naar een 7e plaats.....

Ik begrijp je stelling (ook ik zo mijn twijfels) maar ik denk niet dat je zo over alle renners kunt denken!


Boom kwam niet echt uit het niets hoor...het is een logische evolutie dat hij staat waar hij nu staat. Hopelijk zonder dope, maar daar heb ik nog steeds vertrouwen in.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 19 okt 2008 00:00

Ik ook maar ik probeer de stelling van Marconi te tackelen....

Weet wat Boom voorheen heeft gedaan maar ik doel er eigenlijk op: z'n eerste WK bij de crossprofs en dan eventjes wereldkampioen worden...... da's toch voor Marconi redelijk uit het niets? Uiteraard kun je de cross ook niet vergelijken met de weg.
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 19 okt 2008 00:04

R. Hilferink schreef:Ik ook maar ik probeer de stelling van Marconi te tackelen....

Weet wat Boom voorheen heeft gedaan maar ik doel er eigenlijk op: z'n eerste WK bij de crossprofs en dan eventjes wereldkampioen worden...... da's toch voor Marconi redelijk uit het niets? Uiteraard kun je de cross ook niet vergelijken met de weg.



Okay, ik begrijp het.

Als belg ben ik nogal fan van Boom (prachtatleet met stijl), hoewel Nijs uiteraard mijn voorkeur geniet.
;)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

ivo1
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 25 mei 2006 14:15

ivo1 19 okt 2008 01:25

ik heb nog niets gezegd in dit topic, maar ik blijf blind door mijn vertrouwen... zeker met mensen zoals gesink, en boom natuurlijk ook! maar ik woon dan ook in vlijmen:P. als ik tijdens het kijken naar wielrennen alleen maar aan doping zou denken zou mijn plezier een stuk minder worden. en ookal hebben mensen dan doping gebruikt en daarmee fantastische dingen berijkt daar geniet ik op dat moment ook van. tuurlijk vind ik het achteraf jammer als ik hoor dat er weer eentje ''positief'' van is. maar zolang ze geen manieren hebben gevonden om dopinggebruik 100% te kunnen opsporen waardoor niemand meer met doping zou kunnen rijden houd ik mijn mond en geniet ik toch stiekem. ik ben dan ook POSITIEF over wielrennen:P.

rodion
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 05 mar 2007 11:55

rodion 19 okt 2008 03:44

Doping is van alle tijden: "Adam en Eva waren al aan de dope, anders hadden ze echt niet de hele dag in hun blote reet onvermoeibaar door het paradijs kunnen hollen", aldus de rubriek HNS in de Volkskrant.
L'enfer, c'est les autres

jannak
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 feb 2005 22:05

jannak 19 okt 2008 11:36

Als ik zo het afgelopen seizoen eens doorneem en de commentaren en interviews lees van de gepakte renners dan schijnt het nogal makkelijk te zijn om aan epo/cera te komen. Op de outcoming van Kohl precies hetzelfde: "het werd me aangeboden....."
Wat en wie zijn die figuren die renners epo/cera aanbieden? Wordt het geen tijd om eens achter die figuren aan te gaan! Als Kohl dan zonodig schoon schip wil maken geef dan de namen van de mensen die erin handelen en pak die (ook) keihard aan.

Doping hoort bij wielersport en zal ook nooit worden uitgebannen. De belangen van de ploegen op commercieel gebied zijn zo enorm. Renners die gepakt worden, worden gestraft, op alle wielerfora uitgekotst en 2 jaar later als held binnengehaald bij een ploeg (foto's in de krant, zendtijd op TV etc.) zie de hype rond Basso/Liquigas maar. Zolang er ploegen zijn als bijv. Rock Racing die ongeveer alleen maar ex-pakkers in dienst hebben, en daar media aandacht voor krijgen. Zolang er organisaties en omroepen zijn die mensen als Virenque als een held binnenhalen, zal er nooit wat veranderen. Hoezeer wij hier ook ons best doen om oplossingen te verzinnen.
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 19 okt 2008 14:12

R. Hilferink schreef: Quote Marconi:
Ik bezie vanaf NU zeker alle coureurs die uit het niets plotseling kunnen klimmen als de besten , kunnen tijdrijden als niemand anders en plotseling bij de eerste 5 behoren in de TdF als potentiële doping gebruikers.

Maar...

Wat vind je dan van een Lars Boom, wordt uit het niets wereldkampioen cyclocross......

Wat vind je dan van Robert Gesink, rijdt in zijn eerste grote ronde naar een 7e plaats.....

Ik begrijp je stelling (ook ik zo mijn twijfels) maar ik denk niet dat je zo over alle renners kunt denken!


Uitzonderingen bevestigen de regel. Werd Lars Boom uit het niets wereldkampioen cyclocross? Had hij al niet eerder bewezen dat hij een "coming man "was ? Ik dacht van wel.
Robert Gesink is van nature een goede klimmer en daaraan dankt hij die 7de plaats.Maar als hij bij zijn eerste TdF plots bij de eerste 3 komt, dan is dat bij mij verdacht.
Dat ik zo over alle plots presterende renners zo denk komt niet uit mijn achterdochtige gedachten maar uit de praktijk voorbeelden. Kijk alle dopinggevallen maar na. Coureurs die plotseling boven hun normale kunnen presteerden hadden doping gebruikt. Tot deze TdF had ik nog het naïeve idee dat men nu wel wijzer zou zijn, maar niets is minder waar. Ze verzieken deze sport, jagen de sponsors weg en maken zichzelf ongeloofwaardig.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Plaats reactie