Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 05 jul 2012 07:56

Waaruit maar weer blijkt dat het "gebrek aan bewijs" van Novitsky door zijn beperkte opdracht kwam. Verder ontwikkelt de zaak zich precies zoals verwacht: geen van de genoemde renners durfde het aan te liegen tegen de federale recherche (logisch, ze zijn niet achterlijk) en het USADA gebruikt die verklaringen nu om door te zetten. Zoals reeds lang voorspelt: Armstrong en Bruyneel hebben een probleem.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 05 jul 2012 08:04

http://www.nytimes.com/2012/06/30/sport ... ref=doping" onclick="window.open(this.href);return false;
Begint op heksenvervolging te lijken.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 05 jul 2012 08:05

De afzegging van Hincapie, Vd Velden, Zabriski en Leipheimer voor de olympische spelen sluit goed aan bij dit verhaal.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 jul 2012 08:37

Vandaag komt het Nieuwsblad (BE) met een uitvoerig artikel over de zaak Armstrong. Het Nieuwsblad heeft een zeer uitvoerige wielersport redactie dus ik ben benieuwd.

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 05 jul 2012 09:24

Wat ik me afvraag: wie heeft nou welk belang bij de (eventuele) straf voor Armstrong? Dit gezien men een deal maakt met renners, waarbij de deal an sich net zo vies is als de beschuldigingen/gebruik van Armstrong? De rol van de UCI en USADA lijken in deze zaak ook niet geheel parallel te lopen of zit hier mogelijk een 'off the record' verhaal achter?

Deze twee organisaties kunnen immers niet zonder/in samenspraak met elkaar dingen regelen lijkt me, los van het feit dat renners per land geschorst (?) kunnen worden?
Addict R1

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 jul 2012 09:31

jansen01 schreef:Wat ik me afvraag: wie heeft nou welk belang bij de (eventuele) straf voor Armstrong?
De instantie die hem schuldig weet te verklaren heeft het belang. Die organisatie toont immers aan als organisatie nut te hebben. Antidoping is inmiddels een grote bedrijfstak geworden!
Die deals moet ik ook van gruwelen. :twisted:

De Tour periode blijkt echter wel iedere keer weer een prima moment om aan marketing te doen :(

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 05 jul 2012 09:39

Ik begrijp die beschuldigingen niet meer. Er is toch nooit iets in zijn bloed gevonden?
Die stalen zijn wel een aantal keren gecontroleerd dus wat is nu de bewijslast?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 05 jul 2012 09:41

body schreef:Ik begrijp die beschuldigingen niet meer. Er is toch nooit iets in zijn bloed gevonden?
Die stalen zijn wel een aantal keren gecontroleerd dus wat is nu de bewijslast?
Daarmee heb je het hele verhaal samengevat:

Men heeft nooit wat gevonden bij alle testen, nu wordt ie genaaid op de verklaringen van anderen. Bewijslast: de verklaringen die zijn verkregen door een deal te maken :shock:
Addict R1

Danman1980
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 26 apr 2012 15:04

Danman1980 05 jul 2012 09:45

Wat zou die 5 renners bewegen om überhaupt een verklaring te geven? Als zij hun mond houden dan heeft het USADA toch geen poot om op te staan?

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 05 jul 2012 09:47

marino schreef:Grove schande. Laffe actie van zijn ploeg ook. Rasmussen was bij 2 van de 3 betreffende where-about fouten nota bene ingeschreven voor - en deelnemer aan - UCI koersen. Nu wordt hij voor deze administratieve slordigheid zwaarder gestraft dan andere renners voor echte doping-overtredingen. Verbaasd me echt dat zo'n ploeg hem zonder enige compassie ontslaat. Ben benieuwd of ze dat ook zouden doen wanneer het om een renner als Zabriskie of Farrar zou gaan. Dat meten met 100 maten in de wielerpolitiek begint steeds vervelender te worden. Hoop dat Rasmussen de draad weer op kan pakken in het peloton...
staat dat tegenwoordig niet gewoon in de regels van de UCI? Volgens mij moet een ploeg als een renner geschorst wordt in verband met een overtreding van de doping regels de betreffende renner schorsen zoniet ontslaan.

zelfde als bij Contador, ook ontslagen bij Saxo, ondertussen bleef de ploeg hem wel ondersteunen, zonder contract, en nu tekent contador gewoon weer bij Saxo om terug te keren in het peloton.

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 05 jul 2012 09:49

Gastheerg schreef:De instantie die hem schuldig weet te verklaren heeft het belang.
Maar de USADA mag wel dealtjes maken, transparant bedrijfsbeleid is ver te zoeken ;)
Addict R1

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 05 jul 2012 10:07

Danman1980 schreef:Wat zou die 5 renners bewegen om überhaupt een verklaring te geven? Als zij hun mond houden dan heeft het USADA toch geen poot om op te staan?
Die verklaringen hebben ze afgelegd voor Jeff Novitsky en mogen nu gebruikt worden door de USADA. De deal die nu gesloten is is dus strafvermindering in ruil voor het herhalen van die verklaring in de zaak van de USADA tegen Armstrong. En je mond houden en/of liegen tegen Novitsky, dat was heel onverstandig zijn geweest.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie