Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 jul 2021 14:30

Zowel DeGendt als VanAvermaet verklaren dat ze gisteren hun optimale waardes (tien minuten waarden) trapten waarmee ze vroeger wegreden in een ontsnapping. Gisteren moesten beide met deze waarden gewoon lossen uit het peloton. Ze hebben er geen verklaring voor.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 jul 2021 14:31

Oeps Fiedoo was me voor

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 04 jul 2021 14:34

Ketonen?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 04 jul 2021 15:02

Ouder worden?

Ik heb de beide interviews gezien en het aan de ene kant een wat sombere constatering. Aan de andere kant was vooral de Gendt, nuchter als hij is, heel duidelijk: “als dit de huidige situatie is dan heb ik eigelijk maar twee opties, stoute dingen doen, en dat gaat niet gebeuren of constateren dat het klaar is voor mij en wat anders gaan doen”
Do or don’t, there is no try

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 04 jul 2021 17:59

lijkt mij ook moeilijk om gemotiveerd in het peloton te rijden terwijl je twijfelt of je collega's niet in grotere getale de grijze gebieden van het toelaatbare opzoeken. Wanneer H7379 Hemoglobin Human doet wat er van gezegd wordt zou het mij verbazen wanneer dat niet gebruikt wordt.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 04 jul 2021 18:19

Dat is in essentie gewoon gepurificeerde hemoglobine. Hoewel het de menselijke eiwitstructuur heeft zou het relatief eenvoudig moeten zijn om ervoor te testen. Bij bewaarde stalen zou je tegen de lamp moeten lopen in de toekomst. Volgens mij lijkt t met eigenlijk weinig interessant. Je voegt letterlijk hemoglobine toe aan t bloedplasma.

Nu gaat je HB content omhoog zonder dat je Hematocrietwaarde omhoog gaat. Dus zelfs in het bloedpaspoort moet het uiteindelijk opvallen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 04 jul 2021 18:45

Enzzo schreef: 04 jul 2021 15:02 Ouder worden?

Ik heb de beide interviews gezien en het aan de ene kant een wat sombere constatering. Aan de andere kant was vooral de Gendt, nuchter als hij is, heel duidelijk: “als dit de huidige situatie is dan heb ik eigelijk maar twee opties, stoute dingen doen, en dat gaat niet gebeuren of constateren dat het klaar is voor mij en wat anders gaan doen”
Degendt moet ook maar gaan gravelracen dat past wel bij hem. Hij vond naar huis fietsen ook altijd al mooi.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 04 jul 2021 19:20

BartNL schreef: 04 jul 2021 17:59 lijkt mij ook moeilijk om gemotiveerd in het peloton te rijden terwijl je twijfelt of je collega's niet in grotere getale de grijze gebieden van het toelaatbare opzoeken. Wanneer H7379 Hemoglobin Human doet wat er van gezegd wordt zou het mij verbazen wanneer dat niet gebruikt wordt.
Paarden Hb toch?
Ik had er al iets over gelezen ja.
Maar met alleen een hoog Hb red je het nog niet denk ik. Hb en hematocriet houden altijd verband met elkaar.
Of het moet zijn dat de slimmeriken nu een methode hebben gevonden waarbij -het zuurstof bindende element- Hb verhoogd kan worden terwijl de hematocrietwaarde onverdacht blijft…….
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 04 jul 2021 19:52

Enzzo schreef: 04 jul 2021 19:20
BartNL schreef: 04 jul 2021 17:59 lijkt mij ook moeilijk om gemotiveerd in het peloton te rijden terwijl je twijfelt of je collega's niet in grotere getale de grijze gebieden van het toelaatbare opzoeken. Wanneer H7379 Hemoglobin Human doet wat er van gezegd wordt zou het mij verbazen wanneer dat niet gebruikt wordt.
Paarden Hb toch?
Ik had er al iets over gelezen ja.
Maar met alleen een hoog Hb red je het nog niet denk ik. Hb en hematocriet houden altijd verband met elkaar.
Of het moet zijn dat de slimmeriken nu een methode hebben gevonden waarbij -het zuurstof bindende element- Hb verhoogd kan worden terwijl de hematocrietwaarde onverdacht blijft…….
Zeker geen paarden HB ( dat was van vroeger ). Menselijk HB geproduceerd ( synthetisch of in een ander dier ) voor noodtoepassingen. Maar ik vind het ook gewoon op de website van ThermoFIsher en andere biologische toeleveranciers. Het is gewoon puur synthetisch hemoglobine eiwit dat je kan toevoegen aan het bloed( oplossen in medische zoutoplossing en in de bloedbaar toedienen ). Is veilig, want wordt als lichaamseigen herkend. Het hematocriet blijft gelijk, maar het hb gehalte gaat dus omhoog. Toch moet dit echt simpel op te testen zijn. Je krijg een hoog hb gehalte in het plasma, wat normaal in de bloedcellen gebonden is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 04 jul 2021 20:38

thestudent schreef: 04 jul 2021 19:52 Toch moet dit echt simpel op te testen zijn. Je krijg een hoog hb gehalte in het plasma, wat normaal in de bloedcellen gebonden is.
probleem is daarbij dat de bedenker van het gebruik dit ook zal weten en dan de dosering daar op aan gaat passen.
Het is niet voor niets dat EPO ook ver nadat er op getest werd nog steeds gebruikt kon worden. De besten in het EPO vak waren dat doordat ze je met een totaalpakket van gebruik, trainen en onder radar blijven konden helpen.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 04 jul 2021 20:52

Niet eens synthetisch geproduceerd, terwijl dat best makkelijk zou zijn. Bij de FAQ:

"How many donors are used to make a batch of Product H7379, Hemoglobin human?
This will vary with the batch size, but may come from as many as several hundred donors. "

Dus gewoon geisoleerd van donoren. Zo kan je als gewone sterveling toch ook een deel van de tour winnen! :twisted:

Thestudent heeft wel gelijk dat de discrepantie van Hb/hematocriet/erythrocyten/MCV op moet gaan vallen. En je zal wel ijzer gaan stapelen, dat is ook te meten, dus dat kan ook op gaan vallen.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 04 jul 2021 21:05

BartNL schreef: 04 jul 2021 20:38
thestudent schreef: 04 jul 2021 19:52 Toch moet dit echt simpel op te testen zijn. Je krijg een hoog hb gehalte in het plasma, wat normaal in de bloedcellen gebonden is.
probleem is daarbij dat de bedenker van het gebruik dit ook zal weten en dan de dosering daar op aan gaat passen.
Het is niet voor niets dat EPO ook ver nadat er op getest werd nog steeds gebruikt kon worden. De besten in het EPO vak waren dat doordat ze je met een totaalpakket van gebruik, trainen en onder radar blijven konden helpen.
EPO is het hormoon dat aanzet meer bloedcellen te produceren. Van een hormoon heb je maar een lage spiegel nodig. Dus werkt microdoseren. EPO is natuurlijk ook vooral iets voor in de voorbereiding. En daardoor bij geringe out of competition testing makkelijker onder de radar te houden( corona anyone ? ). Als de out of competition testing niet uitgevoerd is als in de voorgaande jaren zou het ook kunnen dat EPO gebruik gewoon weer is toegenomen.
Dit is de hemoglobine zelf. Om nu echt een merkbaar verschil te bewerkstelligen zal je een aardige hoeveelheid nodig hebben. Als je gaat microdoseren met dit spul dan werkt het denk ik niet ( misschien als placebo ). Je hebt enkele grammen HB per liter boed. Om nu echt een merkbaar verschil te hebben zal er toch een hele procent HB bovenop moeten. Het is wel zo dat bij zware inspanningen het HB beschadigd kan raken. Het effective bruikbare HB gehalte daalt dan. Over een hele tour zou dit product misschien gebruikt kunnen worden om je HB gehalte exact op niveau te houden. Misschien dus meermaals een kleine hoeveelheid erbij gedurende de tour? Het lijkt me dat dit in competition gebruikt moet worden, maar misschien heb ik het mis.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie