Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 11 mar 2019 12:17

SiO2 schreef: 11 mar 2019 11:51
Enzzo schreef: 11 mar 2019 11:00 Iets met whataboutism

En inderdaad Nederlanders luisteren niet naar elkaar in discussies. Het punt is al vele malen gemaakt namelijk: DQS renners zijn innocent until proven guilty. En niemand komt met concrete bewijzen omdat niemand luistert/leest
Tientallen, misschien wel honderden, renners (en andere sporters) hebben de afgelopen 30 jaar structureel doping gebruikt en zijn nooit gepakt. Dit weten we alleen maar omdat ze een bekentenis hebben afgelegd nadien. Dus het feit dat een renner van DQS door de dopingcontroles komt, zegt helemaal niets. Dat heeft de geschiedenis helaas tot in den treure bewezen.
dat zegt wel iets, namelijk dat er geen dopinggebruik bewezen is. Geldt ook voor andere ploegen natuurlijk.
Als je de logica volgt van hoe hier iemands schuld wordt vastgesteld dan is iedereen die tot 15 jaar geleden betrokken was in het wielrennen schuldig aan dopinggebruik en het verstrekken van doping. Okee, maar dan moet je pleiten voor iedereen uit het wielrennen van die periode te halen. Dus ook geen begeleidende vader VDPoel meer liefst. Ook geen Boogerd e.d. meer want niemand kan garanderen dat hij niet meer verder doet en anderen "besmet". eeenmaal fout, altijd fout!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Marxten
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 07 aug 2015 19:24

Marxten 11 mar 2019 13:54

@Karl66
Nou heeft Lefevre Leipheimer wel onmiddelijk ontslagen na de reasoned decision. Je moet kilo's boter op je hoofd hebben gehad om te denken dat Levi schoon was, maar zodra hij bekend dat hij in het verleden iets heeft gedaan hem ontslaan...

i-mac

i-mac 11 mar 2019 14:47

Marxten schreef: 11 mar 2019 13:54 @Karl66
Nou heeft Lefevre Leipheimer wel onmiddelijk ontslagen na de reasoned decision. Je moet kilo's boter op je hoofd hebben gehad om te denken dat Levi schoon was, maar zodra hij bekend dat hij in het verleden iets heeft gedaan hem ontslaan...
Gebeurt toch bij elke ploeg? Dus hebben ze allemaal boter op het hoofd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 mar 2019 15:12

Hoge bomen vangen nu éénmaal veel wind.
En de ploeg van Lefevre is nu éénmaal al jaren een van de hoogste bomen in het klassieke wielerlandschap.
Maar de hardnekkigheid waarmee er hier op dit forum door sommigen op deze ploeg wordt ingehakt doet vermoeden dat het niet echt over Lefevre/Van Mol gaat.

Ik mag hopen dat we het stadium, Nederlands forum/Vlaamse ploeg hier toch al enige tijd voorbij zijn.


Mag ik eens een tegenvraag stellen?
Is er hier echt niemand die zich afvraagt wanneer de bubbel van de Nederlandse winnaressen in het wielrennen, de dubbel van de Nederlandse winnaars in het schaatsen gaat uiteenspatten?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 mar 2019 15:22

Het gaat niet alleen om Lefevre en van Mol maar vooral om Ibarguren Taus. Op het moment dat hij werd aangenomen werd die ploeg namelijk die hoogste boom in het klassieke wielerlandschap en kwam de ploeg waar hij vandaan kwam plotseling nog nauwelijks boven het maaiveld uit.

Het heeft niks meet Nederland vs Vlaanderen te maken. Het ligt echt aan de figuren die daar rondlopen en daar bij verbleekt het foute imago van iedere andere ploeg. De meesten die hier klagen over QS doen dat ook over de begeleiding van Roompot trouwens.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 mar 2019 16:55

Volledig eens met Ernie. Al kan Sky zit ook aardig meten met QS qua schimmigheid. Teveel open vragen en mist daar.

En dit wegzetten als een NL-BE discussie vind ik wel een beetje een zwaktebod hoor.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 mar 2019 18:03

Sky doe ook aardig mee maar de waslijst veroordeelde dopingzondaars die begeleid zijn door Ibarguren kent volgens mij geen gelijke in het huidige peloton.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 mar 2019 18:11

Jammer dat Geert Leinders wel geschorst is voor het leven, anders was het een mooie poule geworden wie de meeste succes heeft gehad denk ik :mrgreen:
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 mar 2019 19:57

Wat te denken van Ferrari ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 11 mar 2019 20:12

Fuentes?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 mar 2019 20:19

Het proberen aantrekken van Leinders levert Sky wel bonuspunten op.

Ferrari en Fuentes mogen ook niet meer meedoen.

Ik denk dat Andrei Mikhailov van Astana de grootste concurrent is in het huidige peloton.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 mar 2019 20:20

Het onvolprezen trio Ferrari, Conconi en Cecchini: goed voor heel wat etappes en eindzeges.
Denk dat die het wel zal winnen ja.

Ik verheug mij nu al op de reacties dat al die heren wel gepakt zijn en Lefevre en zijn doktoren niet :)
Less is bore

Plaats reactie