Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 13 mar 2019 17:39

MarkVeenstra schreef: 13 mar 2019 08:10 Jups, Maar die winnen niet zo nadrukkelijk veel (plus ploeggenoten die daarachter kort finishen), En dat is een ploeg ergens uit oost europa/rusland oid. In ieder geval een stuk verder van ons bed dan de Nederlandse en Belgische ploegen.
triestig dat hier steeds maar gehamerd wordt over het aantal overwinningen terwijl er niemand eens de moeite doet om te reageren op mijn bericht waarbij ik vaststel dat er van de koersen die er in het wielrennen echt toe doen ( zie eerder bericht) er de laatste 10 jaar slechts 10% (een 14 op 140) koersen door QS werden gewonnen. Wie de ritoverwinningen in Qatar, dubai, argentinië e.d. dit jaar bekijkt ziet dat de renners van QS inderdaad al heel wat overwinningen hebben behaald maar 't zijn dan ook veredelde kermiskoersoverwinningen! ( 2 met naam slechts dit jaar omloop het nieuwsblad en de strade bianchi)
Eén eindoverwinning in de tour of giro heeft zowat dezelfde waarde als 20 of meer van die opwarmkoersjes in het midden oosten tegen 50 man, 40 kamelen en een paardekop.
INFORMEER jullie aub eerst eens.
En mijn bericht hier heeft niks te maken over hoe ik denk over schuld of onschuld, dit is enkel een vaststelling.

:roll: :roll: de zwaarste en daarbij belangrijkste koersen zijn toch de grote rondes, LBL,MSR, Parijs-roubaix, de RVV en de RV Lombardije, de amstel gold racehet WK en neem er de Dauphiné, tirreno-adriatico, parijs-nice en de ronde van zwitserland nog bij. Hoeveel overwinningen hebben zij % daar al behaald de laatste 10 jaar? Totaal van 10 a 14-tal overwinningen op 140 wedstrijden. Inderdaad fantastisch resultaat! :lol: :cry: :cry: :mrgreen:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 13 mar 2019 20:12

Ik val je niet aan....., Jij vraagt je af waarom Katusha niet zo gebashed wordt en Quickstep wel.

Als je dan toch die aantallen bekijkt.., 10% van de koersen die er toe doen.., tegenover 18 ploegen. Is nog altijd ruim meer dan gemiddeld. Van de world tour races winnen ze overigens minder dan Sky en Movistar. Maar weer wel met een grotere verscheidenheid aan renners en winnen ze het team klassement (bron: https://en.wikipedia.org/wiki/UCI_World_Tour)

Terugkomend over waarom QS dan steeds weer het discussiepunt is (en niet Katusha), Jij telt maar 14 van 140 belangrijke koersen. Maar random persoon X telt gewoon 73 koerswinst op 1 seizoen. Persoon X zou beter naar de betekenis mogen kijken van wát er gewonnen is. Maar omdat diegene dat niet doet, gaat persoon X wel met dat aantal in de hand betogen dat QS stom is. Katusha wint veel minder, dus komt het niet bij persoon X (of Y of Z) op, om te klagen over die ploegen.

Dan nog, dat gezeik met Sky en Froome, is volgens mij ook breed uitgemeten hier op het forum, en komt bij elke grote ronde weer terug. Dus het is echt niet alleen QS dat gebashed wordt hier.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 13 mar 2019 21:22

De grote verscheidenheid aan renners is juist de sterkte van DQS. Meestal zijn het ook renners die ergens anders ook veelwinnaars waren of blijven. Dus is dat dan abnormaal Is het abnormaal dat bvb een Cavendish, Kittel, Gaviria of viviani 15 ritten/jaar wonnen of winnen?Neem daar nog een Alaphilippe bij. Moest Lefevere nog sagan en valverde kunnen aantrekken er waren gegarandeerd nog 20 overwinningen bij, vrij abnormaal zou dat zijn niet?
Moest lefevere dumoulin aantrekken heeft hij er plots ook een mogelijke grote rondewinnaar bij zou dt dan abnormaal zijn denk je?
Katusha en sky zijn bij mij niet ter sprake gekomen, los daarvan: als je 4 topsprinters, een paar finishers en temporijders in je ploeg heb ipv 2 ronderenners met een kost waarmee bvb dqs de helft of heel zijn ploeg betaalt, je ploeg zowel in veredelde kermiskoersen, kleinere als in grotere koersen ( ritten) voor de winst gaat is het toch maar normaal dat je veel overwinningen haalt.
Als dumoulin 5 keer wint is dat goed gereden, als een viviani, hodeg, jakobsen of voor heen gaviria of kittel of cavendish 5 keer wint hebben zijn een mislukt seizoen achter de rug. Een beetje relativeren ontbreekt hier wel , vind ik.
Als lotto-jumbo verleden jaar verschillende top 10 rijders in grote rondes heeft waaronder een mogelijke tourwinnaar of plots een supersprinter heeft is dat ook wel heel sterk gepresteerd Maar verder stel ik mij daar geen vragen bij.
Hoewel het misschien nog meer sterk gepresteerd is dan al die kermiskoersen- overwinningen van DQS + nog wat mooie koersen ook tussendoor van DQS.. Niemand die zich vragen bij stelt bij lotto-jumbo maar wel bij DQS..
Wat die 18 ploegen en % overwinningen betreft: zet er dan ook hun budget bij aub, dat zegt ook iets over de kwaliteit die een ploeg kan aantrekken.
In 2012 wint Boonen, het jaar nb. dat Ibarguren bij de ploeg komt, 4 topkoersen in het voorjaar. Heel sterk dus in vgl. met de 2 of 3 voorgaande jaren maar ook met de jaren er na. Maar als je niet enkel op de uitslagen af gaat zie je ook dat Cancellara dat jaar 2012 niet gestart is in die koersen ( behalve Gent-wevelgem) wegens zware valpartij. En cancellara (een renner nota bene die door lefevere werd ontdekt en in zijn jeugdploeg reed) de voorgaande en volgende jaren Boonen tot een meeloper heeft gedegradeerd ondanks de verdachte dokters en ploegleider (nu manager).
En neen ik wil hier niet de verdediger van DQS of lefevere en zijn verdachte dokters spelen maar kom dan met degelijke argumentatie of bewijzen af en niet zaken die niks aantonen of bewijzen.
En ik antwoord verder niet meer in dit post wat DQS betreft want ik heb alles al eerder gezegd wat ik te zeggen had maar blijkbaar rijden we hier in cirkeltjes rond en rond en rond.. :roll: :lol: .
Laatst gewijzigd door fiedoo op 13 mar 2019 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 mar 2019 21:52

De track records van Lefevre en Ibarguren zijn voor de meesten hier voldoende degelijke argumentatie. Dat niemand daar hard bewijs aan heeft kunnen koppelen kun je de betreffende instanties verwijten, niet degenen die hun gezond verstand gebruiken hier op het forum.

Nu is het voorjaar, DQS is nu aan de beurt, straks als de Gio begint gaat het weer over de andere verdachte ploegen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 mar 2019 22:15

Eigenlijk over elke ploeg die dan Tom voor de voeten rijdt :twisted:

Verder +1 voor Ernie
Less is bore

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 13 mar 2019 22:17


Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 mar 2019 06:14

Zo, daar zit er eentje oncomfortabel zeg. Wil daar duidelijk niet zitten.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 mar 2019 11:13

+1 voor Fiedoo. Dit is precies waar het om gaat!!
+1 voor Ernie. Helaas is dat inderdaad het geval hier, ploegen die presteren worden meteen verdacht gemaakt. Maar kunnen die mensen dan gewoon stoppen met koers kijken? Iemand die bewust bedrogen wil worden door koers te kijken terwijl hij er van overtuigd is dat er vals wordt gespeeld is wellicht niet helemaal jofel.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 mar 2019 11:24

Ik heb hem nog nooit anders horen spreken dan zo.(behalve aan streep na een overwinning als hij vol met adrenaline zit dan is hij rapper van tong) En die houding is ook niet anders dan anders dus de conclusie van ongemak vind ik wat voorbarig.

Wat mij heel interessant lijkt is om een psycholoog met expertise op lichaamshouding bij liegen hier naar te laten kijken.
Do or don’t, there is no try

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 14 mar 2019 12:04

Nog maar even een berichtje uit de oude doos: https://www.demorgen.be/sport/duitse-tv ... oogle.com/
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 mar 2019 12:16

Nieuwsblad.be 2009 schreef:Ik ben het kotsbeu om telkens weer te moeten reageren op roddels en kwakkels', kaatste Lefevere in november 2007 terug. 'Nooit komen ze met bewijzen af. Ik voel echt niet de nood om iets te zeggen op de uitspraken van Sinkewitz in een of andere roddelkrant of website. Mijn advocaat zal wel ten gepaste tijde reageren.'

Niet gerust

Overigens was Patrik Sinkewitz na vijf jaar dienst niet in de beste verstandhouding opgestapt bij Quick Step, toen hij verhuisde naar T-Mobile. Officieel werd het nooit verteld, maar achter het handje wilden ze toen bij de Belgische formatie wel verklappen dat ze hem graag zagen opkrassen. Ze waren immers 'niet helemaal gerust' in de bloedwaarden die hij liet noteren en waren bang dat het hen vroeg of laat miserie kon opleveren. Die miserie krijgen ze met enige vertraging dan toch in het gezicht gegooid. Net nu ze de handen vol hebben om Tom Boonen aan de start van de Tour te krijgen. Toeval? Allicht niet.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 mar 2019 12:43

In het licht van die tijd bekeken heeft het natuurlijk een bovengemiddelde kans dat Sinkewitz gewoon de waarheid spreekt......
Less is bore

Plaats reactie