triestig dat hier steeds maar gehamerd wordt over het aantal overwinningen terwijl er niemand eens de moeite doet om te reageren op mijn bericht waarbij ik vaststel dat er van de koersen die er in het wielrennen echt toe doen ( zie eerder bericht) er de laatste 10 jaar slechts 10% (een 14 op 140) koersen door QS werden gewonnen. Wie de ritoverwinningen in Qatar, dubai, argentinië e.d. dit jaar bekijkt ziet dat de renners van QS inderdaad al heel wat overwinningen hebben behaald maar 't zijn dan ook veredelde kermiskoersoverwinningen! ( 2 met naam slechts dit jaar omloop het nieuwsblad en de strade bianchi)MarkVeenstra schreef: ↑13 mar 2019 08:10 Jups, Maar die winnen niet zo nadrukkelijk veel (plus ploeggenoten die daarachter kort finishen), En dat is een ploeg ergens uit oost europa/rusland oid. In ieder geval een stuk verder van ons bed dan de Nederlandse en Belgische ploegen.
Eén eindoverwinning in de tour of giro heeft zowat dezelfde waarde als 20 of meer van die opwarmkoersjes in het midden oosten tegen 50 man, 40 kamelen en een paardekop.
INFORMEER jullie aub eerst eens.
En mijn bericht hier heeft niks te maken over hoe ik denk over schuld of onschuld, dit is enkel een vaststelling.
de zwaarste en daarbij belangrijkste koersen zijn toch de grote rondes, LBL,MSR, Parijs-roubaix, de RVV en de RV Lombardije, de amstel gold racehet WK en neem er de Dauphiné, tirreno-adriatico, parijs-nice en de ronde van zwitserland nog bij. Hoeveel overwinningen hebben zij % daar al behaald de laatste 10 jaar? Totaal van 10 a 14-tal overwinningen op 140 wedstrijden. Inderdaad fantastisch resultaat!