Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 22 okt 2019 07:56

Enzzo schreef: 21 okt 2019 17:32 Nee absoluut niet en iedereen heeft recht op een kans om van zijn fouten te leren. Maar ik bedoelde eigenlijk dat de organisatie bijna niet anders kan dan hem buiten te zetten. Ze hebben immers hun geloofwaardigheid in het vizier te houden. Ik denk dat mensen het toch wat vreemd zouden vinden als ze een dopinggebruiker als sportarts laten werken.
Het is voor mij in ieder geval een reden om SMA MiddenNederland links te laten liggen. Ik kan dat dan gewoon niet mee serieus nemen. Zelf op mijn discutabele nivo niet.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 22 okt 2019 08:36

TL@ schreef: 21 okt 2019 18:43 In België kan dat allemaal.

Kijk zelf, dit is onze minister van volksgezondheid:

Afbeelding

En het is geen grapje hé (Maggie De Block is haar naam)
Ze zal in ieder geval ervaring deskundige zijn hoe het niet moet :-)

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 22 okt 2019 08:49

mao schreef: 22 okt 2019 08:36
TL@ schreef: 21 okt 2019 18:43 In België kan dat allemaal.

Kijk zelf, dit is onze minister van volksgezondheid:

Afbeelding

En het is geen grapje hé (Maggie De Block is haar naam)
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom mensen te dik zijn. Dat hoeft niet (uitsluitend) een ongezonde levensstijl te zijn.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 22 okt 2019 09:05

Roelants schreef: 22 okt 2019 08:49
mao schreef: 22 okt 2019 08:36
TL@ schreef: 21 okt 2019 18:43 In België kan dat allemaal.

Kijk zelf, dit is onze minister van volksgezondheid:

Afbeelding

En het is geen grapje hé (Maggie De Block is haar naam)
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom mensen te dik zijn. Dat hoeft niet (uitsluitend) een ongezonde levensstijl te zijn.
Bam

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 okt 2019 10:24

Belangrijker is dat ze haar werk geed doet!! En als ik de toekomstige kabinetsplannen op gebied van gezondheidszorg en gehandicaptenzorg zo beluister is er wel een heel stevig persoon met een olifanten huid nodig om alle kritiek die daarop volgt aan te kunnen.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 okt 2019 12:05

Is ze dan juist wel, of juist niet geschikt?
Kennelijk verwacht je veel kritiek op de plannen... dus zijn het niet de beste plannen (of wel goede plannen, maar veel verandering en daar kan de mens nou eenmaal slecht tegen). Maar die plannen komen van haarzelf en het kabinet als geheel toch?
Of is ze geschikt vanwege haar stugheid/sterke persoonlijkheid?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 okt 2019 12:21

Gaat over de Belgische plannen he
De plannen van open VLD stuiten nu al op veel kritiek, Als zij die straks moet verdedigen en uitvoeren zal ze stevig in haar schoenen moeten staan.
Overigens is zij van nature zo dik en kan dat zelfs met diëten niet corrigeren.

Maar waar het me om gaat is dat het in deze tijd blijkbaar niet meer over kwaliteiten gaat maar om uiterlijkheden en dat vind ik erg oppervlakkig! Overigens ben ik alles behalve fan van haar werk, kwaliteiten of partij. Ik zit meer in het overliggende spectrum
Do or don’t, there is no try

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 22 okt 2019 12:51

TL@ schreef: 21 okt 2019 18:43 In België kan dat allemaal.

Kijk zelf, dit is onze minister van volksgezondheid:

En het is geen grapje hé (Maggie De Block is haar naam)
lol, je moet haar opoffering toch waarderen. Ze eet al het eten voor jullie op, zodat de rest van Belgie niet te dik wordt. Hadden wij maar zo'n minister. ;)

Maar ff zonder gekheid.....de minister van volksgezondheid, hoeft toch niet per definitie een fit-girl te zijn? Wellicht weet zo'n dikkerd een stuk beter waar alle nare valkuilen zitten.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 22 okt 2019 13:00

Sulla schreef: 22 okt 2019 12:51
TL@ schreef: 21 okt 2019 18:43 In België kan dat allemaal.

Kijk zelf, dit is onze minister van volksgezondheid:

En het is geen grapje hé (Maggie De Block is haar naam)
lol, je moet haar opoffering toch waarderen. Ze eet al het eten voor jullie op, zodat de rest van Belgie niet te dik wordt. Hadden wij maar zo'n minister. ;)

Maar ff zonder gekheid.....de minister van volksgezondheid, hoeft toch niet per definitie een fit-girl te zijn? Wellicht weet zo'n dikkerd een stuk beter waar alle nare valkuilen zitten.
En uit bovenstaande discussie blijkt maar weer eens hoe gemakkelijk men dik met ongezond ( en dun met gezond) associeert.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 okt 2019 14:12

Uiteraard gaat het om kwaliteiten in de eerste plaats. Ik ben ook niet zo'n voorstander van quota (bijv. verplicht X percentage vrouwen of minder validen aanstellen).., Al heb je soms wel dergelijke regelgeving nodig om gedragsverandering af te dwingen.

Maar het gaat soms toch ook echt om het uiterlijk. In dit geval over het goede voorbeeld geven. En dat de associatie over dik/dun ongezond/gezond onterecht (of op zijn minst kortzichtig) is. Het feit dat deze associatie maatschappelijk breed gelegd wordt kan wel uitmaken voor het kiezen van de juiste persoon voor deze functie. Nee, het hoeft geen fitgirl of bodypump man te zijn, juist niet zou ik zeggen. Maar gewoon gebouwd, of volslank oid. Zeg maar waar 70% van de bevolking in valt. Er zijn genoeg beroepsgroepen waar representatie belangrijk zijn. Van alle ministersposten is die van volksgezondheid wellicht nou net de ene die dat wat meer heeft dan de andere posten.

En helaas. je kunt niet zien aan iemand of overgewicht voortkomt uit een ongezonde levensstijl of uit een of andere aandoening of genenpakket. Maar juist omdat je dat niet kunt zien, kan je best argumenteren dat zij niet de beste uitstraling is voor exact deze functie. In elke andere ministerspost was dat geen enkel probleem geweest. En dat zou het nu ook niet moeten zijn, die uitstraling is maar een (klein) deel van het werk. Maar "men" vindt er dan wel wat van.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 22 okt 2019 14:40

uninvitedguest schreef: 22 okt 2019 13:00 En uit bovenstaande discussie blijkt maar weer eens hoe gemakkelijk men dik met ongezond ( en dun met gezond) associeert.
Deze mevrouw de minister leidt (lijdt ?) niet een beetje aan overgewicht (daar hoef je echt niet voor gestudeerd te hebben) maar gaat zwaar gebukt onder morbide obesitas en als men dat al niet meer als ongezond mag beschouwen dan vraag ik me af welke maatstaf deze twijfelaars ter hand nemen.

Een vraag van geheel andere orde is wat de oorzaak is van deze overweldigende vettoename; vraatzucht, een stofwisselingsziekte, een verstoorde hormoonhuishouding of een ander fysiologisch defect.

Dat ze geen fraai uithangbord oplevert voor de gezondheidstoestand voor heel België is op z'n minst een open deur.

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 22 okt 2019 14:48

Toch even vermelden dat de minister in kwestie van opleiding arts is.

Plaats reactie