Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 22 dec 2018 20:58

Bij schaatsen zie je niks, omdat ze de andere kant opkijken. Als je nagaat dat van dit kleine lijstje er in vier gevallen geen schorsing is uitgesproken, dan kan je wel nagaan dat ze bij doping het liefst heel erg hard "nananana" roepen, terwijl ze de vingers in de oren hebben.

Voetbal is een ander verhaal, daar wordt gewoon niet gecontroleerd. Een tijdje terug was er een heel verhaal over een amateurclub, waar de potten met pillen klaar stonden in de kleedkamer. Johan Derksen heeft er ook wel eens een boekje over opengedaan. Die leefden zo ongeveer op een combinatie van peppillen voor de wedstrijd met zware slaapmiddelen om 's nachts weer te kunnen slapen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 23 dec 2018 09:33

Bij voetbal wordt volgens mij erg veel gesjoemeld met doping gerelateerde producten. Een voetbalwedstrijd op het hoogste niveau is conditioneel best wel zwaar, kan me niet voorstellen dat ze daar allemaal op water en brood van herstellen. Denk ook niet dat er een bloedpaspoort bestaat bij voetballers, dus bloeddoping zou ik niet verbazingwekkend vinden. Je gaat er niet beter van voetballen, maar niet geblesseerd raken en goed herstellen van een wedstrijd is ook enorm belangrijk.
Juventus 1996 om nog maar eens iets te noemen...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 dec 2018 11:37

Natuurlijk ga je er wel beter van voetballen. Voor de winterstop tap je allemaal een zak bloed af, kunnen ze rustig van herstellen bij het kerstdiner en in de volgende periode met veel zware wedstrijden dan staat er op eens weer een fris elftal op het veld.

Die zakken van Fuentes zijn niet voor niets vernietigd i.v.m. 'privacy'.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 23 dec 2018 11:56

el_loco schreef: 23 dec 2018 09:33
Juventus 1996 om nog maar eens iets te noemen...
Dat blijft altijd een lekker chauvinistisch stukje blindheid he ;) ;
Hoeveel NL spelers (al dan niet van Ajax) van die generatie zijn niet met bijv. dat nandrolon verhaal in opspraak geraakt...

Maar idd, als je naar iets als de tegenwoordige Premier League kijkt, met 2-3 keer een wedstrijd per week, dan zou men inderdaad best wat baat kunnen hebben bij wat "herstelhulp"... :mrgreen:

Tijanus
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2016 11:29

Tijanus 23 dec 2018 12:52

daniel1975 schreef: 22 dec 2018 20:28
Tijanus schreef: 22 dec 2018 19:10 Voetbal is fysiek/conditioneel veel minder zwaar, dus daarom weer wat minder dopinggevoelig.
Bij schaatsen en tennis heeft doping ook geen voordeel, das vooral techniek :mrgreen:
Gelukkig wordt er bij tennis (de meest professionele sport ter wereld, volgens sommigen die menen dat ene Kiki B. zonder meer sportvrouw van het jaar had moeten worden) nog een heel klein beetje gecontroleerd, bij andere evenseens zeer "professionele" technieksporten -met name basketball en baseball- wordt externe controleurs de toegang tot het stadion ontzegd.

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 23 dec 2018 16:26

Tijanus schreef: 23 dec 2018 12:52
daniel1975 schreef: 22 dec 2018 20:28
Tijanus schreef: 22 dec 2018 19:10 Voetbal is fysiek/conditioneel veel minder zwaar, dus daarom weer wat minder dopinggevoelig.
Bij schaatsen en tennis heeft doping ook geen voordeel, das vooral techniek :mrgreen:
Gelukkig wordt er bij tennis (de meest professionele sport ter wereld, volgens sommigen die menen dat ene Kiki B. zonder meer sportvrouw van het jaar had moeten worden) nog een heel klein beetje gecontroleerd, bij andere evenseens zeer "professionele" technieksporten -met name basketball en baseball- wordt externe controleurs de toegang tot het stadion ontzegd.
Er wordt in de tennis wel gecontroleerd een aantal grote namen zijn gepakt op doping.

Je bedoelt denk ik met basketball en honkbal NBA en MBL. Er wordt in de NBA evenveel getest als in de champions league allebij niet door een externe organisatie. MBL wordt heel weinig getest.

Niet mijn woorden maar wel van die van een olympisch kampioen Bart Veldkamp schaatsten is geen topsport. Bertens had die titel moeten krijgen.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 23 dec 2018 16:39

Als ik het goed begrijp kan je bij al die technische sporten met 50kg overgewicht en geen conditie door roken en drinken prima winnen. Het gaat daar namelijk niet om conditie maar om techniek... ;)
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 dec 2018 17:27

Bertens of de twee fietsmeisjes samen?
Less is bore

Tijanus
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2016 11:29

Tijanus 23 dec 2018 18:44

Hmm.. ik ben niet zo'n balsporter, maar ik meen dat ene Ronaldo (de Braziliaan) met vrij veel pens nog best aardig kon ballen. En dan was er nog ene mevrouw Navratilova met een kloeke 32(!) jaar tussen haar eerste en laatste Grand Slam titel. (of is tennis alleen topsport in het enkelspel?)


Bart Veldkamp is niet de enige topschaatser die af en toe totale nonsens verkondigde. Rintje Ritsma was daar zelfs nog veel beter in. Je komt er wel lekker mee in beeld natuurlijk. En ach ja, het veld bij de 10 kilometer is soms wat dunnetjes, daar kun je je bedenkingen over hebben. Maar op de 1500 meter over ruim 100 seconden de W/kg van Denis Joeskov eruit klappen en dan nog overeind blijven in de laatste bocht... lijkt mij echt wel topsport.

Anders gezegd: prima als de 1500 meter schaatsen ook niet onder topsport valt. leg de lat maar lekker hoog. Maar dan wordt het lijstje topsporten en topsporters gewoon heel erg kort. Vrouwentennis valt dan ook af. Als 16-jarigen en 50-jarigen Grand Slams kunnen winnen...

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 dec 2018 23:45

daniel1975 schreef: 22 dec 2018 20:28
Tijanus schreef: 22 dec 2018 19:10 ../..
Bij schaatsen en tennis heeft doping ook geen voordeel, das vooral techniek :mrgreen:
Nooit echt geschaatst zeker? Juist die techniek onderhouden als je kei kapot zit maakt het verschil Ergo: techniek = kracht = conditie = uithoudingsvermogen en die combi bepaald of je wint of verliest.
En Oh ja, ik snap de ironie in je bericht natuurlijk wel maar had toch de neiging om dit even te duiden….
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 dec 2018 09:37

LOL, trust me. Ik weet meeeeeeer dan voldoende over schaatsen.
En inderdaad, het was volledig ironisch bedoeld.
Less is bore

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6102
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 24 dec 2018 09:46

zullen we een apart schaatstopic openen..., lijkt me toch evident dat die sport niet in dit draadje thuis hoort :twisted: :mrgreen:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie