Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 19 okt 2019 17:16

Het nog kanslozer dat nota bene SMA hem een baan aanbied.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 okt 2019 18:09

En het feit dat het over een Nederlandse renner in een Nederlands team gaat is verder niet relevant voor dit topic?
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 okt 2019 18:20

Dat een SMA zo’n figuur aanneemt is belachelijk, ongeacht land waar dit gebeurt. Waarschijnlijk is hij dat vergeten te vertellen....
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 okt 2019 19:01

Het nieuws komt nu pas naar buiten, gezien de documenten is de schorsing in juni in gegaan, terwijl hij al in januari bij de SMA begonnen is.

Heel toevallig dat hij vorig jaar daarom ook nog maar een koers uitzocht in Vietnam waar hij zelf het volgende over zegt:
De VTV Cup was geen koers van het UCI, de Internationale Wielerunie, maar een nationale ronde. Er was geen dopingcontrole, want dat is te duur voor zo'n organisatie.
Bron: https://www.vice.com/nl/article/gy7v5j/ ... an-vietnam

Om vervolgens heel tactisch te stoppen met koersen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 okt 2019 19:19

Den dat zijn carrière bij SMA wel in de kiem gesmoord gaat worden nu. Althans dat zou ze goed staan om dat te doen.
Onvoorstelbaar dat een beginnend arts zichzelf zo drogeert voor een paar niet al te relevante koersen!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 19 okt 2019 19:59

ha ha poëtisch bijna, die van Eerd heeft ook nog in de proloog, talkshow op radio 1 tijdens de tour gezeten met Rodrick de Munnik..

Edit, voor de liefhebber https://drimble.nl/sport/wielrennen/616 ... -eerd.html

Edit 2
https://www.vice.com/nl/article/gy7v5j/ ... an-vietnam
"De VTV Cup was geen koers van het UCI, de Internationale Wielerunie, maar een nationale ronde. Er was geen dopingcontrole, want dat is te duur voor zo'n organisatie. Het peloton bestond voornamelijk uit Aziaten, die allemaal wel profs waren, en wij reden daar als groepje half gesoigneerde vrijbuiters tussen. Dat maakt het extra mooi om nog te winnen ook.”
:roll:
"Ik denk dat dit voorlopig mijn laatste avontuur was. Volgend jaar ga ik werken, dus begint het echte leven. Ik kan dit ook niet oneindig blijven doen, want om te kunnen trainen moet je veel opofferen.(...) Het zou mooi zijn om uiteindelijk bij een profploeg terecht te komen met wie ik weer dit soort avonturen kan beleven..”
:lol:
:winkthumb:

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 21 okt 2019 14:38

Enzzo schreef: 19 okt 2019 19:19 Den dat zijn carrière bij SMA wel in de kiem gesmoord gaat worden nu. Althans dat zou ze goed staan om dat te doen.
Onvoorstelbaar dat een beginnend arts zichzelf zo drogeert voor een paar niet al te relevante koersen!
Nou nou, je leven hoeft niet meteen helemaal kapot gemaakt te worden na een doping overtreding.
Schorsing van het koersen is logisch, maar wat zegt dit nou helemaal over zijn (toekomstig) functioneren als sportarts?
Hij kon zelf de verleiding niet weerstaan, dus hij weet ook waar atleten mee te maken krijgen. Hij weet (nu) ook hoe dom het is, en wat de consequenties zijn.

Er zijn ook zat longartsen die roken, en die vertellen hun patiënten ook dat ze moeten stoppen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 okt 2019 17:32

Nee absoluut niet en iedereen heeft recht op een kans om van zijn fouten te leren. Maar ik bedoelde eigenlijk dat de organisatie bijna niet anders kan dan hem buiten te zetten. Ze hebben immers hun geloofwaardigheid in het vizier te houden. Ik denk dat mensen het toch wat vreemd zouden vinden als ze een dopinggebruiker als sportarts laten werken.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 21 okt 2019 18:18

vermeulen schreef: 21 okt 2019 14:38
Enzzo schreef: 19 okt 2019 19:19 Den dat zijn carrière bij SMA wel in de kiem gesmoord gaat worden nu. Althans dat zou ze goed staan om dat te doen.
Onvoorstelbaar dat een beginnend arts zichzelf zo drogeert voor een paar niet al te relevante koersen!
Nou nou, je leven hoeft niet meteen helemaal kapot gemaakt te worden na een doping overtreding.
Schorsing van het koersen is logisch, maar wat zegt dit nou helemaal over zijn (toekomstig) functioneren als sportarts?
Hij kon zelf de verleiding niet weerstaan, dus hij weet ook waar atleten mee te maken krijgen. Hij weet (nu) ook hoe dom het is, en wat de consequenties zijn.

Er zijn ook zat longartsen die roken, en die vertellen hun patiënten ook dat ze moeten stoppen.
Misschien in Turkije, in een Nederlandse ziekenhuis wordt je niet aangenomen.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 21 okt 2019 18:43

In België kan dat allemaal.

Kijk zelf, dit is onze minister van volksgezondheid:

Afbeelding

En het is geen grapje hé (Maggie De Block is haar naam)
Afbeelding

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3105
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 21 okt 2019 19:15

Nederland heeft nu een minister van volksgezondheid die regelmatig een zonnebank gebruikt.
Eentje die rookt, hebben wij ook gehad. Ze probeerde, geloof ik, wel te stoppen.

rudi assauer
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 apr 2014 19:52

rudi assauer 22 okt 2019 06:55

Alarcon.

Je. Verwacht. Het. Niet. 🤣
Race: Stelbel Rodano Disc / Cannondale CAAD10
MTB: Santos 4.29
WW: Santos Trekking Lite

Afbeelding

Plaats reactie