Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 13 jul 2019 10:26

Maar je kunt je toch ook niet voorstellen dan JB gewoon weer een ploeg zou leiden? Dan kun je zeggen dat je daar als sponsor of renner niet mee moet samenwerken, maar er zijn altijd mensen die dat toch doen.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 13 jul 2019 11:02

Alleen Bruyneel nuanceert niet, hij portretteert zichzelf als een slachtoffer en dat is gewoon belachelijk.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 jul 2019 12:12

bever schreef: 12 jul 2019 20:59 ....Nu wil ik niet zeggen dat hij een persoonlijkheidsstoornis heeft, maar Armstrong komt daar denk ik wel een beetje bij in de buurt.
In de psychiatrie noemen ze dat een narcistische persoonlijkheidsstoornis:

“Mensen met een narcistische persoonlijkheidsstoornis hebben deze bewondering en aandacht vaak ook nodig om zichzelf de moeite waard te vinden. Veel mensen met narcisme vinden bovendien dat ze er recht op hebben. Daarin speelt mee dat ze het idee hebben dat ze door hun uitzonderlijkheid bepaalde privileges verdienen die anderen niet hebben. Iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis voelt zich meestal verheven boven anderen en sommige van hen zullen een ander moeiteloos ‘gebruiken’ wanneer zij hier zelf beter van kunnen worden. ”
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16234
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 jul 2019 13:05

Karl66 schreef: 13 jul 2019 11:02 Alleen Bruyneel nuanceert niet, hij portretteert zichzelf als een slachtoffer en dat is gewoon belachelijk.
Ook daarin zie ik geen verschil met andere betrapte renners en ploegleiders.

Het probleem is vooral dat bij US Postal de structuur rondom het dopinggebruikt zo nauwkeurig in beeld is gebracht. Bij de meeste zaken gebruikten de renners volgens eigen zeggen "alleen op eigen houtje, buiten de ploeg om" En dan meestal ook nog slechts een beperkte periode. Dat niemand anders zijn ploegleiding eraan gehangen heeft, geeft mij eerder het idee dat daar ook sprake was (is?) van maffia-achtige praktijken.

Armstrong was als renner een van de leidinggevenden binnen de ploeg, degene die er het meeste aan verdiend heeft en iemand die niet vies was van vuile machtsspelletjes. Dat hij aan de hoogste boom is opgehangen is normaal. Bij Bruyneel heb ik niet direct het idee dat hij zoveel slechter was dan veel andere ploegleiders en teammanagers.

Ik ben wel van mening dat een ploegleider die doping in zijn ploeg heeft aangespoord, gefaciliteerd of zelfs alleen heeft toegestaan niet meer welkom moet zijn in de sport. het is immer normaal om de leidinggevende de meeste verantwoordelijkheid te laten dragen. Echter wil het niet zeggen dat daarom alles wat hij te zeggen heeft niet meer relevant is.
Campagnolo Ultra Dork

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 15 jul 2019 08:27

https://www.telegraaf.nl/sport/12893771 ... ourpeloton

Het is weliswaar de telegraaf maar de doping geruchten zingen alweer rond

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4516
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 15 jul 2019 08:28

Aicar in poedervorm... nieuwe hit ?!

roelw
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 15 jul 2019 09:27

Aicar: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190714_04509885

Armstrong beschuldigt Quickstep van het gebruik van ketonen: https://www.hln.be/sport/wielrennen/tou ... ~a2574151/

Het verhaal van Alaphilippe die zelf zijn bidon gaat ophalen is inderdaad raar.
Misschien wel een bidon met Aicar?

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 15 jul 2019 09:58

Ketonen staan niet op de dopinglijst.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 15 jul 2019 10:45

Wat is het nut van aicar tijdens de koers gebruiken? Je valt er van af, maar ik kan me niet voorstellen dat dit zo snel gaat dat je er tijdens de finale al voordeel van hebt. Verder zorgt het voor de aanmaak van meer rode bloedlichaampjes, maar dat kost volgens mij ook iets meer tijd dan de duur van een etappe.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 15 jul 2019 11:05

Het is inderdaad weer komkommertijd bij de telegraaf. Alle media denken: Oh fuck, het is weer tour de france. We moeten iets over doping schrijven. Geen kennis van zaken, geen wezenlijke info, geen echte journaistiek. Pure sensatiejournaistiek van zeer bedenkelijk niveau Mega irritant.

Ketonen is een legaal supplement. Net als Magnesium of caffeïne of limonadesiroop

Aicar in je Bidon is baarlijke nonsens. Zie opmerking van Karl +1
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16234
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 jul 2019 14:26

Aicar poeder is online te koop.

Je moet er nogal wat van innemen dacht ik. Dan is het niet raar dat je tijdens een grote ronde ook op de fiets een grammetjes moet hebben.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 jul 2019 14:34

Aicar is een puur experimenteel product wat tot nu toe uitsluitend getest is op muizen. Daaruit bleek overigens een zeer grote winst aan uithoudingsvermogen tov de controlegroep muizen. Wat niet automatisch wil zeggen dat het bij mensen ook zo werkt.
Het middel zou volgens experts nog uitsluitend een placebo effect hebben, vooral omdat -inderdaad- de hoeveelheden die je er van moet innemen heel hoog zijn. De gangbare producten die je via internet op de zwarte markt kunt verkrijgen zijn veel te laag gedoseerd naar het schijnt.
Verder is het natuurlijk heel gevaarlijk om een experimenteel product te gaan gebruiken!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie