Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

i-mac

i-mac 17 mar 2017 12:01

monsieurpinot schreef:ik begin de mensen die hier op het forum al jaren geen westrijden meer te kijken een beetje te begrijpen (het heeft even geduurd :)). Misschien ga ik het dit jaar ook maar eens bij alleen zelf fietsen houden.
Maak je geen illusies, waar (veel) geld mee gemoeid is, wordt er gesjoemeld. Is dat nu sport, politiek, het zakenleven of het dagelijkse leven. Veel mensen proberen te sjoemelen, om zo minder belastingen te moeten betalen (om een voorbeeld te geven).

Kijken naar de koers doe ik amper, maar luisteren naar een live uitzending is de max, zeker als je zelf kan fietsen op dat moment. Het hangt natuurlijk af van hoe de wedstrijd naar voor wordt gebracht door de journalist(en) in kwestie. Op Sporza hou ik van de interactie tussen de man op de motor en de man die via de monitor de koers verslag uitbrengt.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 mar 2017 13:37

sprint100 schreef:Uiteindelijk is het dus hoogstwaarschijnlijk toch een tweede US Postal/Discovery ploeg, maar nu verpakt in het hypermoderne 'Marginal Gains' concept.

En achteraf zitten we weer allemaal met de handen in het haar en moeten we wederom erkennen dat we er toch weer zijn ingetuind.

Een schone wielersport zal er nooit komen zolang de benodigde prestaties, met name de grote rondes, niet drastisch vermenselijkt wordt.
Bij het grote publiek zijn er genoeg mensen die er nooit ingetuind zijn. Helaas blijkt het min of meer onmogelijk om de overtreders voor te zijn.

Het menselijker maken gaat geen enkel effect hebben, tenzij je in een een peloton 30km/h door Frankrijk gaat cruisen en aan het eind van de rit degene met de mooiste versierde fiets de gele trui geeft o.i.d. 100 meter lopen kan ook bijna iedereen en daar wordt ook nog regelmatig iemand bij betrapt.
Campagnolo Ultra Dork

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 17 mar 2017 13:52

Ik vind dit juist weer goed nieuws. List en bedrog is juist van oudsher een van de ingrediënten die de wielersport om te volgen juist iets extra geven. En laat dat vooral zo blijven. Kijk gewoon en geniet van de rechtstreekse uitzendingen en maak je niet druk of renners t.o.v. elkaar wel of niet vals spelen. Als toeschouwer heb je daar toch geen last van.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 mar 2017 15:08

Ben je stiekem Patrick Lefevre ofzo....?
Less is bore

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 17 mar 2017 15:10

Quarantanove schreef:Ik vind dit juist weer goed nieuws. List en bedrog is juist van oudsher een van de ingrediënten die de wielersport om te volgen juist iets extra geven. En laat dat vooral zo blijven. Kijk gewoon en geniet van de rechtstreekse uitzendingen en maak je niet druk of renners t.o.v. elkaar wel of niet vals spelen. Als toeschouwer heb je daar toch geen last van.
Ik zal even kijken hoe Rasmussen hier tegenover staat....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joskovic
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2017 11:40
Locatie: Eindhoven

Gebruikersavatar Joskovic 17 mar 2017 16:30

Quarantanove schreef:Ik vind dit juist weer goed nieuws. List en bedrog is juist van oudsher een van de ingrediënten die de wielersport om te volgen juist iets extra geven. En laat dat vooral zo blijven. Kijk gewoon en geniet van de rechtstreekse uitzendingen en maak je niet druk of renners t.o.v. elkaar wel of niet vals spelen. Als toeschouwer heb je daar toch geen last van.
Hahahaha...

:|

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 mar 2017 17:13

Bij Rasmussen was het meer de vraag hoe de Rabo ploegleiding er tegenover stond ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 17 mar 2017 17:38

list en bedrog hoort er allemaal bij, tenzij een kleiner team / minder grote naam dreigt te gaan winnen, dan kan doping namelijk ineens niet.

Nu zal de reactie natuurlijk wel weer zijn dat rabo het tactisch doping spel (list en bedrog, powerplay en stalen balen) niet zo goed kon spelen en dat het er toch gewoon bij hoort en het spel mooier maakt. :-)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 mar 2017 18:56

Het is toch is toch een prachtige vorm van entertainment, zo'n gastje van krap twintig dat met angst voor eigen leven met injectienaalden loopt te klooien om met de rest van de ploeg mee te kunnen. Lachen, gieren, brullen toch?
Campagnolo Ultra Dork

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 20 mar 2017 09:43

Quarantanove schreef:Ik vind dit juist weer goed nieuws. List en bedrog is juist van oudsher een van de ingrediënten die de wielersport om te volgen juist iets extra geven. En laat dat vooral zo blijven. Kijk gewoon en geniet van de rechtstreekse uitzendingen en maak je niet druk of renners t.o.v. elkaar wel of niet vals spelen. Als toeschouwer heb je daar toch geen last van.
In dit geval moet ik je gelijk geven. Vals spelen is altijd onderdeel van de wielersport geweest, het hoort er bij. De etappe waar Landis de gele trui terugpakte, Rasmussen die in 2007 Rabo bijna de Tour bezorgt, etc. Het waren prachtige kijkspektakels, ik heb daar geen dubbele gevoelens bij. In elk geval niet meer dan bij een voetballer die met een lelijke schwalbe een penalty `versiert`of een scheidsrechter die de wedstrijd beïnvloedt.
Neemt niet weg dat je doping moet bestrijden, dat zeker niet. Maar vals spelen is nu eenmaal een realiteit die je nooit helemaal kunt uitbannen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 mar 2017 10:47

[quote="el_loco"]In elk geval niet meer dan bij een voetballer die met een lelijke schwalbe een penalty `versiert`/quote]
Dat is nog veel erger, want dat wordt ondersteund door de sportbonden.
Als je net als bij hockey gewoon een video-ref hebt die je bij twijfel kunt aanroepen dan is het Suarez gedrag snel klaar.
Less is bore

indobesar
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 27 jul 2015 13:22

indobesar 20 mar 2017 14:46

En hockey is dan nog vrij amateuristisch georganiseerd mi. Kijk eens naar het Rugby op WK/6N niveau. Uitstekend!

Plaats reactie