Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 12 jul 2019 14:13

timo2.0 schreef: 12 jul 2019 13:27 Had Armstrong dan een glazen bol, baron62? Hij was als renner namelijk ook al een klootzak, ver voor iemand wroeging kreeg.
Wellicht zijn oorzaak en gevolg omgedraaid?
Zijn omgeving heeft hem er bij gelapt omdat hij zo een klootzak was.

Ik vind die stelling: "iedereen deed het, dus we moesten wel" altijd maar lastig, je zou zeggen dat iedereen dat kan zeggen behalve het kamp Bruyneel en Armstrong.
De anderen moesten wel gebruiken omdat ze anders al helemaal niet tegen Armstrong op konden.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 12 jul 2019 17:56

Dit valt in de categorie onzin. Echt bizar dat mensen die wielrennen volgen het nog opnemen voor Lance en Johan.

1. Gaf iedereen "giften"van een ton aan de UCI (op hetzelfde moment dat de UCI geld gaf aan een dopinglab en dat dopinglab in gesprek ging met Lance...). https://www.theguardian.com/sport/2012/ ... -armstrong
2. Had iedere ploeg moto-koeriers met bloed?

Uh nee. En we kunnen ook nog wel even doorgaan met de "grapjes"van Lance Armstrong tegenover collega's en ploeggenoten.

Dus iedereen die hier loopt te zeggen "iedereen deed het" is nogal vergeetachtig.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 jul 2019 18:15

Die koeriers was gewoon een slimme zet. Dat anderen het gewoon in de bus of ploegleiderswagens vervoerden is niet het probleem van Johan en Lance.

Dat ze de UCI konden omkopen ligt vooral aan de UCI. Andere ploegen waren waarschijnlijk niet in de positie hetzelfde te doen maar dat is dan weer de verdienste van de ploeg.

Niet iedereen deed het maar om de Tour te kunnen winnen moest je het heel goed doen.

Persoonlijk vind ik de levenslange schorsing voor Bruyneel wat overdreven. Het is voornamelijk gebaseerd op de media-aandacht voor de zaak. Zeker als je ziet dat zo'n Martinez nog jaren aan de slag kon bij Movistar is het niet helemaal eerlijk. De dingen die bij Kelme gebeurden leidden tot minder succes maar daar werd echt met mensenlevens gespeeld.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 jul 2019 18:17

jippieee Laten we het weer eens over Armstrong hebben... Wees blij dat we van die mens af zijn, time to move on!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 12 jul 2019 19:31

Bruyneel blijkt in zeven jaar maar heel weinig zelf reflectie te hebben opgedaan.

ZEVEN jaar!!!! En dan nog niet die hebben dat hij en zijn ploeg über fout bezig waren. Misschien moeten we hem nog eens zeven jaar de tijd geven om na te denken :?
Live fast; die young. mijn blog

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 12 jul 2019 20:58

dubbol
Laatst gewijzigd door bever op 12 jul 2019 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 12 jul 2019 20:59

rob74 schreef: 12 jul 2019 19:31 Bruyneel blijkt in zeven jaar maar heel weinig zelf reflectie te hebben opgedaan.

ZEVEN jaar!!!! En dan nog niet die hebben dat hij en zijn ploeg über fout bezig waren. Misschien moeten we hem nog eens zeven jaar de tijd geven om na te denken :?
Je persoonlijkheidsstructuur verandert niet zo veel maar als je leeftijd van Bruyneel hebt. Nu wil ik niet zeggen dat hij een persoonlijkheidsstoornis heeft, maar Armstrong komt daar denk ik wel een beetje bij in de buurt.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 12 jul 2019 22:08

Snijdt best wel hout dat artikel. Maar de wereld zwart wit bekijken met de goede en de stoute jongens is altijd makkelijker. Zeker nadien.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 13 jul 2019 09:29

Ernie C. schreef: 12 jul 2019 18:15 Die koeriers was gewoon een slimme zet. Dat anderen het gewoon in de bus of ploegleiderswagens vervoerden is niet het probleem van Johan en Lance.

Dat ze de UCI konden omkopen ligt vooral aan de UCI. Andere ploegen waren waarschijnlijk niet in de positie hetzelfde te doen maar dat is dan weer de verdienste van de ploeg.
Wat een ontzettend amorele gedachtegang.

Wat jij hier goed praat zijn bewuste criminele beslissingen. Omkopen is niet zomaar iets wat iedereen zou doen...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 jul 2019 09:49

Zijn er nog tal van andere zaken, ze waren overal next level mee. Van Nice naar Spanje nam je geen lijnvlucht, maar vloog je met een private jet heen en weer. Maar voor mij springen alle rechtzaken wegens smaad en dergelijke er wel tussen uit. Al die personen die kapot gemaakt zijn, omdat ze de waarheid vertelde!
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37355
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jul 2019 09:53

Precies; doping is een kat en muis spel. Tot op zekere hoogte kan ik dat accepteren. Maar het kapot maken van mensen die de waarheid spreken is echt heel verwerpelijk.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 jul 2019 10:11

Ach, als je je binnen de UCI laat omkopen wordt je benoemd tot levenslang erevoorzitter. Waarom zou er voor ploegleiders en renners een andere moraal moeten gelden?

Al die mensen die "kapot" gemaakt zijn zijn inmiddels rijk geworden door er een boek over te schrijven volgens mij :mrgreen: . Bovendien zijn het voor een groot gedeelte mensen die daarvoor gewoon deel uitmaakten van hetzelfde verrotte systeem. Dan mag je ook wel verwachten dat daar problemen van kunnen komen. Zover ik weet zijn daar ook geen veroordelingen uit voortgevloeid. Dat mag dus niet meespelen in de stafmaat, Uiteraard wel in onze menig over deze figuren.

Ik vind dat er best een nuance aangebracht mag worden zoals Bruyneel dat nu doet. De hele wielerwereld was (op een enkeling na?) al ver over de rand gegaan. Probeer dan nog maar iets van een morele standaard overeind te houden.
US Postal was zeker één van de rotste appels en Armstrong was als individu helemaal erg. Dat neemt niet weg dat de strafmaat zoals die nu is toegepast wel heel erg scheef is.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie