Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 nov 2014 21:46

Benieuw onder welk vakje Nibali zit.... :D
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 nov 2014 21:48

En die Nibali maar balen...en balen...en balen...en balen...en balen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5304
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 26 nov 2014 21:49

Balen dat ze zijn vakje nog niet open gekrast hebben?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

renec
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 jan 2013 20:38

renec 27 nov 2014 10:11

dit is genieten hoor...nummertje 5 !!

Je zou bijna bewondering krijgen voor Lance.

Die deed het ook, maar werd tenminste nooit gepakt....Nwaa maar als het dan dreigde mis te gaan, dan dicht hij dat gaatje heel snel..

Amateurs bij Astana... :roll:

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 27 nov 2014 10:13

Tja uiteindelijk zal Vino wel een aanbetaling doen voor betere opsporingsmethoden in Aigle. En heel erg hard roepen dat het allemaal heel erg is, maar vooral dat de laatste dopinggevallen niet in zijn ploeg zijn voorgevallen, maar in de opleidingsploeg en dat die toch een hele andere ploeg zijn dan zij.

De UCI zal dit wel weer slikken en de ploeg gewoon opnemen in de WT voor komend jaar... Zo veel vertrouwen heb ik niet in de UCI

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 27 nov 2014 10:42

Toch is er wel eens een schorsing geweest voor Astana. In 2008 mochten ze geen tour rijden. De ASO had dus ooit wel het lef om die dope ploeg niet uit te nodigen.

Ik heb net even zitten zoeken op google en wiki over Astana. Als je ziet welke namen er dan allemaal voorbij komen, dan weet je het wel.
- doorstaart vanuit ONCE (jaja het once van Saiz en Fuentes)
- Vinokoerov werd er betrapt
- Armstrong en Bruyneel vertoonde er hun bloed doping kunstjes
- Contador (ook al betrapt en geschorst) was daar in dienst
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 nov 2014 10:44

Van welke ploeg kan je zoiets niet opschrijven? Ook van Belkin kan je een vergelijkbaar lijstje opschrijven of wat te denken van Quickstep of bijv Saxobank.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 27 nov 2014 11:33

En wat doet Vino? Die haalt de opleidingsploeg van Astana uit competitie.

En briljant is vooral deze zinsnede:
"Deze jongens zijn gek", meldt Vinokoerov in La Gazzetta dello Sport. "Ze begrijpen niet dat doping niet langer acceptabel is in het wielrennen. Maar ik vind ook dat de Kazakse autoriteiten meer controles moeten doen."
Het hele stuk:
De opleidingsploeg van Astana rijdt tot nader order geen koersen meer. Dat heeft Alexandre Vinokoerov, de manager van het team, besloten nadat er opnieuw een renner op doping is betrapt.

Woensdag werd bekend dat de 20-jarige Kazak Artur Fedossejev in augustus tijdens de Tour de l'Ain positief testte op anabole steroïden.

Eerder liepen Victor Okisjev en Ilija Davidenok, eveneens afkomstig uit Kazachstan, van Astana's opleidingsteam al tegen de lamp.

"Deze jongens zijn gek", meldt Vinokoerov in La Gazzetta dello Sport. "Ze begrijpen niet dat doping niet langer acceptabel is in het wielrennen. Maar ik vind ook dat de Kazakse autoriteiten meer controles moeten doen."

De oud-renner moest zich eerder deze maand bij de UCI al verantwoorden nadat Maxim Iglinski en Valentin Iglinski werden betrapt op doping.

Deze broers stonden wel onder contract bij het World Tour-team van Astana, waar ook Tourwinnaar Vincenzo Nibali en Lieuwe Westra voor koersen.

"Of ik bang ben dat we onze World Tour-licentie moeten inleveren? Nee, we zijn ingegaan op alle vragen", laat Vinokoerov weten.

"Mensen moeten ook begrijpen dat het profteam en het opleidingsteam van Astana twee totaal verschillende entiteiten zijn, op de identieke naam en tenue na."
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 nov 2014 11:39

Tuurlijk, je hoeft geen groot strateeg te zijn om deze 'maatregelen' te bedenken.
Schorsen tot half maart is ook een schorsing ;-)

Hoop dat de UCI eens ballen heeft en duidelijk laat zien dat de grens nu echt overschreden is. Geen hond die nu nog 1 overwinning van Astana serieus neemt. Nog minder serieus dan een Katousha of QS overwinning ;)
Less is bore

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 27 nov 2014 11:43

mrcoffee schreef:En briljant is vooral deze zinsnede:
"Deze jongens zijn gek", meldt Vinokoerov in La Gazzetta dello Sport. "Ze begrijpen niet dat doping niet langer acceptabel is in het wielrennen. Maar ik vind ook dat de Kazakse autoriteiten meer controles moeten doen."
Goh, was er dan een tijd dat doping wel acceptabel was???

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6096
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 27 nov 2014 12:29

Verder is de opleidingsploeg totaal verschillend van de pro tour ploeg en een compleet eigen entiteit.
Behalve exact dezelfde naam
en kleuren.
En dat Vino als manager van de pro tour ploeg, de opleidingsploeg uit koers haalt, en de media communicatie doet.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 27 nov 2014 18:54

Die Boom net bij t Sportjournaal. Pfff...

Plaats reactie