Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
timofietst
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
Locatie: Hoogerheide

Gebruikersavatar timofietst 06 mar 2013 12:02

havana schreef:Probleem is dat E. Dekker z'n baan kwijt is zodra hij bekent, dus ik zie hem zo snel niet bekennen.
Maar Dekker moet toch vóór 1 april een verklaring tekenen bij zijn ploeg? Dan zou het wel helemaal straf zijn als hij dat zonder met zijn ogen te knipperen gewoon doet...lijkt me riskant.
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 06 mar 2013 12:02

daniel1975 schreef:@wvdb: ik vraag mij af bij wie het waardeoordeel 'gereset' gaat worden. Iedereen wist dit al lang....
Het is toch anders als iemand het zelf bekent. Ook vrij logisch dat het breeduit in de media verschijnt. Dekker zal spoedig volgen en iedereen weet ook wel dat hij en al die andere kornuiten gebruikt hebben, het zwijgen van Jan Boven en van Houwelingen is weer eens typerend.
Maar belangrijker is dat nu ook - naast de trouwe wielervolgers en -kenners - het gewone tv-volk meer en meer komt te weten dat ze jarenlang bedondert zijn. Zij zijn immers degenen die de produkten kopen van de sponsoren en urenlang langs de kant van de weg staan en in de vakantie Tour de France kijken. Als het breedtepubliek nu ook eens afhaakt, zullen sponsoren hopelijk ook afhaken. Ik denk dat de wielersport er alleen maar bij gebaat is en dat gelukzoekers als het type Boogerd in de toekomst elders hun heil gaan zoeken.
Persoonlijk zou ik het mooi vinden als de sponsoren zich veel meer gaan richten op de breedtesport (daar moeten die fietsenfabrikanten het toch ook van hebben?). Fietsen en wielrennen is machtig mooi om te doen. De oplichters en bolletjesslikkers (en ook Smeets) mogen hun eigen competitie behouden, ik ben er wel klaar mee.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 mar 2013 12:33

Tuurlijk, sponsoren moeten zich terugtrekken. Wordt lastig als Specialized, Cannondale en Trek niks meer in de wielersport kunnen doen.... Deze merken bestaan bij de gratie van de topsport. Dan kan de consument zich niet meer vergapen/identificeren met die Sworks, die legendarische cols, etc.
Een groot deel van de sponsoren is onlosmakelijk zakelijk verbonden met de topsport.
En MB afdoen als gelukzoeker slaat nergens op. Dan kun je die hele generatie afschrijven als gelukzoekers.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 mar 2013 12:38

By the way, de dope werd zeker per post bezorgd.... ;-)
http://m.youtube.com/#/watch?feature=pl ... GFVw&gl=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Less is bore

otje2
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:24

otje2 06 mar 2013 12:42

Eindelijk een bekentenis. Lastig voor hem. Als 'neerlands' wielerhoop had hij het meeste aanzien, om dan toch toe te geven......... die zal zich flink k*t voelen.

Kunnen we niet gewoon zeggen dat iedereen van 1997 - 2010 gebruikte, en dat de niet-gebruikers kans krijgen om te bekennen...............zijn we eerder klaar.

Bytheway. Als granfondo/cyclosportive liefhebber/renner vraag ik me af hoeveel medestrijders stiekum naar een middeltje grijpen, hoor daar de laatste tijd veel verhalen over.........

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mar 2013 12:48

Die verhalen zijn al heel oud hoor. Is die Negrini (ofzo) niet al eens tegen de dopinglamp gekletst? Er is ooit bij de Dolomieten Marathon een inval gedaan en daar werden enorm veel verboden middelen aangetroffen, ook bij toeristen die absoluut niet meededen voor de knikkers :?

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 06 mar 2013 13:00

timo2.0 schreef:
WdvB schreef:
mrcoffee schreef:Het hoge woord is er uit. Nu iedereen tevreden. Boogerd heeft ook gepakt net als de rest van het peloton,kan zichzelf weer in de spiegel kijken en hoeft niet meer te liegen. En nu Dekker? En dan?
van Bon, Groenendaal, Dekker, Knaven, Breukink, misschien van Moorsel ook wel en tig anderen, who know's, wie ga je vertrouwen?
De wielersport krijgt nu eindelijk de publiciteit die het verdient en zelf heeft afgedwongen.
In Nederland bekent de ene na de andere renner en in het buitenland lachen ze zich een bult om die rare "Ollanders". Belgen, Italianen, Spanjaarden, ze houden allemaal hun mond dicht.
Dé reden dat de renners in Spanje, Italie en Belgie niet bekennen zoals Nederlanders, Duitsers en Amerikanen, is dat als je in NL bekent, je een krantenartikel en een interview krijgt, en als je in Belgie of Spanje bekent je een gevangennisstraf krijgt. Reken maar dat als Boogerd een jaar gevang in het vooruitzicht was gesteld bij een bekentennis hij nu nog zijn kaken stijf op elkaar had gehouden...

otje2
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:24

otje2 06 mar 2013 13:15

havana schreef:Die verhalen zijn al heel oud hoor. Is die Negrini (ofzo) niet al eens tegen de dopinglamp gekletst? Er is ooit bij de Dolomieten Marathon een inval gedaan en daar werden enorm veel verboden middelen aangetroffen, ook bij toeristen die absoluut niet meededen voor de knikkers :?

Ja, dat van die wielertoeristen (waar ik 99% van de deelnermers toch onder zie, net als mezelf) daar doel ik op. Kan me niet voorstellen dat je dan plezier beleeft aan je 'overwinning' van een tocht. De mooiste cyclo's zijn voor mij achteraf toch degene waar ik het zwaar had......des te mooier het is om te finishen.

Hoorde een verhaal over een groepje zuiderburen die in de aanloop naar een bepaalde cyclo een epo-kuur hebben genomen, en dat ze trots waren dat ze toen wel binnen een bepaalde tijd konden finishen. Kan daar met mijn koerspet niet bij........

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 06 mar 2013 13:17

havana schreef:Die verhalen zijn al heel oud hoor. Is die Negrini (ofzo) niet al eens tegen de dopinglamp gekletst? Er is ooit bij de Dolomieten Marathon een inval gedaan en daar werden enorm veel verboden middelen aangetroffen, ook bij toeristen die absoluut niet meededen voor de knikkers :?
Inderdaad ik kon mij ook zoiets herinneren en jawel 2002:
30/06/'02Wielrennen Bij een marathon voor wielertoeristen in de Dolomieten heeft de Italiaanse politie in het weekeinde een honderdtal flacons met dopingmiddelen gevonden. De carabinieri doorzochten bij de 'Marathon der Dolomieten' hotelkamers en woningen waar honderden deelnemers aan de vooravond verbleven. Zij vonden epo, groeihormonen, testosteron, amfetamines en ampullen met cocktails van verschillende substanties, in koelkasten klaargelegd voor gebruik.
Ongelofelijk maar hoe debiel ben je dan joh?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

huibm
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 02 jan 2011 18:30

huibm 06 mar 2013 13:29

Dan ben je sap drinkerder wijs goed bezig!
Krijg wel steeds meer respect voor de mensen die echt clean meedoen aan de (top)sport, al durf ik nog geen naam te noemen, maar bij deze Hulde
Be Blessed with my bik

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 06 mar 2013 13:36

mda1 schreef: Dé reden dat de renners in Spanje, Italie en Belgie niet bekennen zoals Nederlanders, Duitsers en Amerikanen, is dat als je in NL bekent, je een krantenartikel en een interview krijgt, en als je in Belgie of Spanje bekent je een gevangennisstraf krijgt. Reken maar dat als Boogerd een jaar gevang in het vooruitzicht was gesteld bij een bekentennis hij nu nog zijn kaken stijf op elkaar had gehouden...
Dan ben ik wel weer benieuwd welke gepakte renners uit die landen ook echt de gevangenis in zijn gegaan, omdat ze gepakt hebben.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 06 mar 2013 13:53

timo2.0 schreef: In Nederland bekent de ene na de andere renner en in het buitenland lachen ze zich een bult om die rare "Ollanders". Belgen, Italianen, Spanjaarden, ze houden allemaal hun mond dicht.
Ik las dit pas ook in een (vrij vilein) stukje van Mart Smeets; klopt echter niet helemaal: Museeuw - jarenlang België's renner nummer 1 - heeft uiteindelijk ook (al lang) bekend - zij het ook pas (en da's een constante) 1° nà zijn carrière, en 2° omdat hij ècht niet anders kon. Frank VdB, die andere grootheid, hoefde (net als Bruylants) zelf niets te bekennen, de feiten spraken voor zich, en die brave Ludo Dierckxens was als enige zo onnozel dingen toe te geven die hem niet eens werden aangewreven. Nico Mattan heeft het ook impliciet toegegeven, maar daar lag eigenlijk al lang niemand meer van wakker. Steels en Van Petegem, andere toppers van dezelfde generatie, werd vooralsnog niks gevraagd, dus waarom zouden zij ineens beginnen praten (zoals Ludo is er tenslotte maar één), Bruyneel is zijn geloofwaardigheid sowieso voor altijd kwijt (nu zelf met bekentenissen komen om zijn blazoen op te poetsen - waarom doen ze het anders? - zou wat belachelijk zijn), en Axel Merckx zal ook wel geweten hebben wat er in de wereld te koop was (en wààr): met of zonder bekentenissen denk ik dat niemand zich nog veel illusies maakt, dus wat doet het er eigenlijk toe?
Pas eens die hele Rabo-bal aan het rollen ging koos de ene renner na de andere eieren voor zijn geld, gewoon omdat het zonlicht loochenen nu eenmaal nog een slechter alternatief was. Dus om nu te zeggen dat die Ollanders zoveel grootmoediger zouden zijn: nou... (mogelijk barst de Mapei-etterbuil ook nog wel eens open - al werden eerdere beschuldigingen over collectief georganiseerde doping tot dusver niet hard gemaakt)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie