Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

wm
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 18 jan 2013 08:32

Ik vermoed dat je gelijk hebt.

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 18 jan 2013 09:15

rob74 schreef:Het was een eikel, het is een eikel en hij zal altijd wel een eikel blijven.

Ben het voor groot deel eens met Rob. Dat "was" geldt voor mij echter niet want in het verleden heb ik van de man genoten...... helaas.
Deze persoon is gewoon ziek. Gelooft in zijn eigen leugens. Zit bij Oprah gewoon met een grijns op zijn bek toe te geven en Yes...... Yes...... Yes te roepen. Je ziet gewoon dat hij niet begrijpt wat hij heeft gedaan. Of hij acteert tenminste op die manier (maar dat maakt hem zeker niet minder ziek). Geen klein beetje spijt getoont of sorry gezegd. Geen full confession wat mij betreft.... jammer. Hier helpt hij de wielersport niet mee en toont dus aan dat hij daar geen enkel belang bij heeft. Bij deze zieke personen telt maar 1 ding: Ik!

Het probleem is echter dat zulke personen wel dik betaald krijgen voor de leugens. Waar hij een hele dikke bankrekening heeft en een riant huis bezit zien we eerlijke mensen gewoon pokkelen voor een beetje loon en een afnemend pensioen. We moeten ervoor zorgen dat dit NIET loont.
Wat mij betreft komt er dan ook geen halve regeling waarbij hij een paar miljoen terugbetaald aan US Postal. Wat mij betreft wordt Lance financieel uitgekleed en komt hij gewoon in een rijtjeshuis (of boven zijn fietsenzaak) te wonen. En moet hij in zijn eigen fietsenzaak weer gewoon aan de slag voor wat inkomen. En dat "zielige" verhaal moet duidelijk worden bij andere mensen/sporters die soortgelijke dingen willen ondernemen.
Ook moet hij niet meer worden toegelaten aan alle sporten, dat zal hem nog meer pijn doen, hij blijft immers een sporter.

Maar ja, dit soort personen zien we inderdaan niet alleen in de sportwereld, maar ook in het bedrijfsleven etc....
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 18 jan 2013 09:26

r.hilferink schreef:
rob74 schreef:Het was een eikel, het is een eikel en hij zal altijd wel een eikel blijven.

Ben het voor groot deel eens met Rob. Dat "was" geldt voor mij echter niet want in het verleden heb ik van de man genoten...... helaas.
Deze persoon is gewoon ziek. Gelooft in zijn eigen leugens. Zit bij Oprah gewoon met een grijns op zijn bek toe te geven en Yes...... Yes...... Yes te roepen. Je ziet gewoon dat hij niet begrijpt wat hij heeft gedaan. Of hij acteert tenminste op die manier (maar dat maakt hem zeker niet minder ziek). Geen klein beetje spijt getoont of sorry gezegd. Geen full confession wat mij betreft.... jammer. Hier helpt hij de wielersport niet mee en toont dus aan dat hij daar geen enkel belang bij heeft. Bij deze zieke personen telt maar 1 ding: Ik!

Het probleem is echter dat zulke personen wel dik betaald krijgen voor de leugens. Waar hij een hele dikke bankrekening heeft en een riant huis bezit zien we eerlijke mensen gewoon pokkelen voor een beetje loon en een afnemend pensioen. We moeten ervoor zorgen dat dit NIET loont.
Wat mij betreft komt er dan ook geen halve regeling waarbij hij een paar miljoen terugbetaald aan US Postal. Wat mij betreft wordt Lance financieel uitgekleed en komt hij gewoon in een rijtjeshuis (of boven zijn fietsenzaak) te wonen. En moet hij in zijn eigen fietsenzaak weer gewoon aan de slag voor wat inkomen. En dat "zielige" verhaal moet duidelijk worden bij andere mensen/sporters die soortgelijke dingen willen ondernemen.
Ook moet hij niet meer worden toegelaten aan alle sporten, dat zal hem nog meer pijn doen, hij blijft immers een sporter.

Maar ja, dit soort personen zien we inderdaan niet alleen in de sportwereld, maar ook in het bedrijfsleven etc....
Wouter Bos vanuit zijn rijtjeshuis, stotterend toegeven tegenover Mies Bouwman dat hij toch wel wat teveel betaald heeft bij de bankovername, Het was maar 14-15 miljard euro teveel....Dan is Lance maar een kwajongen. Maar het verschil is dat Wouter Bos ermee weg komt. Lance wordt beticht van arrogantie, waar moet je Wouter dan van betichten ?

MVG Arno

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 jan 2013 09:29

Arno357 schreef:.........Wouter Bos vanuit zijn rijtjeshuis, stotterend toegeven tegenover Mies Bouwman dat hij toch wel wat teveel betaald heeft bij de bankovername, Het was maar 14-15 miljard euro teveel....Dan is Lance maar een kwajongen. Maar het verschil is dat Wouter Bos ermee weg komt. Lance wordt beticht van arrogantie, waar moet je Wouter dan van betichten ?

MVG Arno
euh,.....
Onkunde?
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 jan 2013 09:38

sloeren schreef:Ik heb het wel opgenomen maar gooi het ongezien van de harddisk. Ben meer geïnteresseerd in het het verslag van het verhoor dat hij bij usada laat afnemen. Armstrong moet immers nog vertellen welke rollen de ploegleiding en UCI hebben gespeeld. Armstrong zelf is een volstrekt oninteressante figuur geworden.
Dat hoeft hij helemaal niet te vertellen, daar mag hij gewoon z'n mond over houden. Je kan niet verplicht worden om andere er bij te lappen.
r.hilferink schreef: Deze persoon is gewoon ziek. Gelooft in zijn eigen leugens. Zit bij Oprah gewoon met een grijns op zijn bek toe te geven en Yes...... Yes...... Yes te roepen. Je ziet gewoon dat hij niet begrijpt wat hij heeft gedaan. Of hij acteert tenminste op die manier (maar dat maakt hem zeker niet minder ziek). Geen klein beetje spijt getoont of sorry gezegd. Geen full confession wat mij betreft.... jammer. Hier helpt hij de wielersport niet mee en toont dus aan dat hij daar geen enkel belang bij heeft. Bij deze zieke personen telt maar 1 ding: Ik!
Hij geeft gewoon volmondig toe dat hij bij alle 7 Tour zeges doping heeft gebruikt: EPO, testosterion en bloedtransfusies. Wanneer had jij het dan een full confession willen noemen?
Hij heeft wel degelijk gezegd dat hij fout is geweest en compleet doorgeschoten is in z'n drang naar winnen. Ik heb niet het hele interview gezien, maar wat ik heb gezien had hij toch echt alles behalve een 'grijs op zijn bek'.
r.hilferink schreef:
Het probleem is echter dat zulke personen wel dik betaald krijgen voor de leugens. Waar hij een hele dikke bankrekening heeft en een riant huis bezit zien we eerlijke mensen gewoon pokkelen voor een beetje loon en een afnemend pensioen. We moeten ervoor zorgen dat dit NIET loont.
Wat mij betreft komt er dan ook geen halve regeling waarbij hij een paar miljoen terugbetaald aan US Postal. Wat mij betreft wordt Lance financieel uitgekleed en komt hij gewoon in een rijtjeshuis (of boven zijn fietsenzaak) te wonen. En moet hij in zijn eigen fietsenzaak weer gewoon aan de slag voor wat inkomen. En dat "zielige" verhaal moet duidelijk worden bij andere mensen/sporters die soortgelijke dingen willen ondernemen.
Ook moet hij niet meer worden toegelaten aan alle sporten, dat zal hem nog meer pijn doen, hij blijft immers een sporter.

Maar ja, dit soort personen zien we inderdaan niet alleen in de sportwereld, maar ook in het bedrijfsleven etc....
Je gaat wel erg makkelijk aan 't feit voorbij dat de hele generatie rot was. Armstrong is nu niet bepaald de enige die vals heeft gespeeld en EPO heeft gebruikt. Hij blijft gewoon een uitzonderlijk sportman. Als we een willekeurig forumlid 2 jaar lang van EPO, testosteron en bloedtransfusies voorzien wint die de TDF echt niet.
Daarnaast heeft USPS gewoon gekregen waar ze betaald voor hebben, extreem veel publiciteit in die jaren. En dit dopingschandaal doet ze als post-bedrijf waarschijnlijk echt geen schade.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 18 jan 2013 09:41

Ik ben geen fan van Wouter, maar hier heb ik me wel aan gestoord. In teh heat of the moment moet er iets besloten worden en na een onderzoek van twee jaar blijkt dat niet juist te zijn geweest..........
We weten nu ook welke aandelen we vorige maand hadden moeten kopen.

Maar dan weer on topic.
De opmerking "hij ziet niet wat hij heeft gedaan" dat is wel een aardige.

Ik denk wel dat hij dat ziet, maar hij weet natuurlijk ook dat de rest het ook allemaal deed, alleen hij net iets beter.
Alleen hier geld ook "de hoogste bomen......

Het grootste punt vind ik nog steeds de bedrijgingen en dwang, maar daar zijn nog geen antwoorden op van LA of geen vragen gesteld.
Het interview staat op de recorder vanvond ff kijken.

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 18 jan 2013 09:44

En waar is de rol van Johan Bruyneel? Komt dat misschien vannacht?

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 18 jan 2013 09:57

Zie een website voorbijkomen waar de volle 64 minuten zijn terug te zien... Voor wie niet kan wachten (en geen problemen heeft een uur op die website rond te hangen).

Heb het gezien (niet moeten doen natuurlijk; slaat helemaal nergens om daarvoor 's nachts wakker te worden). Zat wel enorm te klapperen met mijn oren, een uur lang.

Het gemak waarmee hij klaarblijkelijk van halverwege jaren 90 t/m 2005 epo, testosteron, groeihormonen en bloedtransfusies gebruikte.... De vraag die daarbij blijft hangen is: hoe kan dat in vredesnaam (denk ook aan renner Kohl, die ook zei dat de pakkans bijna nihil is als je een beetje uitkijkt).

Dat hij in 2009 en 2010 schoon heeft gereden... Zou het knap vinden, maar na dit interview, waarin hij zijn karakter toont, kun je daar niet zomaar van uit gaan.

Dat hij al zijn opponenten keihard heeft aangepakt, in een 10 jaar durende vlaag van verstandsverbijstering, rechtzaken aanspannend terwijl hij wist dat ze allemaal de waarheid spraken... Waarom hij daar weinig over zegt, wordt niet geheel duidelijk... Hij zegt nog het meest over die Ierse dame (ploegarts of zoiets), dat zij gelijk had, en over de vrouw van Andreu (dat zij gelijk had, zijn excuses heeft aangeboden en dat dat natuurlijk niet genoeg is). Niets over Lemond, ga zo maar door.

Dat hij zich ondanks alles toch lijkt te houden aan de oude wielerwetten: je mag jezelf verlinken, maar niet andere renners. Niets over ploeggenoten, anders dan diegenen die zelf al hebben bekend; geen slecht woord over de UCI, geen enkel woord over zijn Vlaamse ploegbaas en zijn rol in het dopingprogramma (dat hij overigens wel bevestigt).

Dat hij ervan uitgaat 7 jaar lang in een level playingfield te hebben gefietst... waarbij aangetekend dat hij in iedere van de 7 tourstarts wist dat hij ging winnen.

Goed gedaan trouwens van Oprah; nauwelijks typische Oprah vragen, een kaal interview zonder poespas, waarbij zij zelf op de achtergrond blijft.

Leestip: Analyse van Marije Randewijk...
Laatst gewijzigd door ponsteen op 18 jan 2013 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 18 jan 2013 10:07

Wat mij nog wel opviel in de berichtgeving was dat Armstrong heeft geprobeerd Landis in zijn ploeg te houden omdat hij te veel wist.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 18 jan 2013 10:14

Tja... Hij leek ook te zeggen dat dat niet noodzakelijkerwijs zijn beslissing was; daarmee verwees hij indirect naar ploegleider Bruyneel, zonder zijn naam te noemen en er verder op in te gaan.

Ik denk, vrees, dat Bruyneel zijn eigen verhaal zal moeten doen. Armstrong gaat dat niet voor hem doen en er zit niets anders voor hem op. Hij was ploegleider van een ploeg met een uitvoerig dopingprogramma. Ik vind dat de Belgische sportmedia dat ook van hem moeten eisen.. Geen handen boven het hoofd meer...

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 18 jan 2013 10:28

Pfff, ik vind het tegenvallen. Als Lance zegt dat hij in een level playing field fietste, betekent dat niets anders dat élke ploeg in de periode 199x-2005 dus een enigzins vergelijkbaar dopingprogramma had. Alleen wordt LA nu afgeschoten, omdat hij nou eenmaal de meeste aandacht naar zich toetrok.

Ik had liever gehad dat hij de hele beerput opentrok. Dus vertelde over hoe corrupt de UCI is, hoe iedereen doping pakt (vroeger én nu), hoe makkelijk het was, en hoe de wielerwereld echt functioneert. Dan had hij iets bijgedragen, nu is het gewoon weer zijn wereldje weer schoonvegen.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 18 jan 2013 10:30

ponsteen schreef:Ik denk, vrees, dat Bruyneel zijn eigen verhaal zal moeten doen. Armstrong gaat dat niet voor hem doen en er zit niets anders voor hem op. Hij was ploegleider van een ploeg met een uitvoerig dopingprogramma. Ik vind dat de Belgische sportmedia dat ook van hem moeten eisen.. Geen handen boven het hoofd meer...
Zou inderdaad heel goed zijn.

Plaats reactie