Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 06 nov 2012 20:04

Klopt helemaal timo2.0
Zat me mateloos te ergen, aan de kinderlijke vraag stelling.

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 07 nov 2012 07:46

Heb altijd al medelijden gehad met Michael Boogerd. Elke keer die vragen over dopinggebruik die hij steeds weer moet weerleggen. Denk jongen geeft het nou gewoon toe. Zo ook raar dat De Jong moet opstappen bij SKY en Knaven blijkbaar kan blijven zitten. Samen toch bij TVM gereden.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 07 nov 2012 11:34

Iedere medewerker van Team Sky moest een verklaring tekenen dat zij nooit doping hebben gebruikt. De Jong biechtte op dat hij inderdaad doping heeft gebruikt, Knaven blijkbaar niet.

Wat mij stoorde aan de onkunde van Pauw & Witteman: De Jong had uiteraard weer alles zelf gedaan, maar als hij in de Tour van 1998 op eigen initiatief door hemzelf in Duitsland gekochte EPO gebruikte, hoe zat dat dan met die kofferbak vol EPO van dokter Michailov? OF de Jong moet zich een behoorlijke sukkel hebben gevoeld, omdat hij zelf grof geld betaalde voor EPO die hij zelf in Duitsland moest gaan halen, terwijl zijn eigen ploegarts met 104 ampullen rondreed, OF het zit toch anders dan De Jong doet voorkomen, waarbij de heren Pauw & Witteman bijvoorbeeld cynisch hadden kunnen opmerken dat het wel mooi is dat de verklaring van De Jong, zelf EPO gekocht en nooit iets gezien bij ploeggenoten, Knaven en de andere ex-TVM'ers uit de wind houdt en dat het sowieso mooi is van De Jong dat hij toevallig alleen doping gebruikte toen hij voor een ploeg reed die niet meer bestaat en daarmee het management van de Rabobankploeg en Quickstep uit de wind houdt. Op persoonlijke titel bekennen en toch de omerta in standhouden, misschien dat Lefevre als dank nog wel een plekje in een ploegleidersauto voor hem heeft, hoewel Marc Lotz zich op dezelfde manier aan de omerta hield en daarvoor door capo Lefevre niet beloond werd, maar wie weet kan De Jong dan nog aankloppen bij de tandem Riis/ex- TVM'er Hoffman voor een nieuw baantje
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 nov 2012 12:12

"Ik heb nooit tijdens competitie gebruikt" en "Ik gebruikte alleen in de periodes dat ik minder was omdat ik een stabiel seizoen wilde draaien" :roll:
Het was inderdaad weer een fraai staaltje polder-journalistiek. Er is echt op geen onderwerp serieus doorgevraagd.
Campagnolo Ultra Dork

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 07 nov 2012 13:01

De geboorte van de ultimate doofpot: UCI gaat zichzelf verbeteren

http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... ssie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Do kin der mar druk mei weze

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 07 nov 2012 13:18

materialist schreef:De geboorte van de ultimate doofpot: UCI gaat zichzelf verbeteren

http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... ssie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Zit ik toch weer met die slager in mijn hoofd.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 07 nov 2012 14:06

ceon schreef:Heb altijd al medelijden gehad met Michael Boogerd. Elke keer die vragen over dopinggebruik die hij steeds weer moet weerleggen. Denk jongen geeft het nou gewoon toe. Zo ook raar dat De Jong moet opstappen bij SKY en Knaven blijkbaar kan blijven zitten. Samen toch bij TVM gereden.
Als-ie het niet gedaan heeft kan die weinig toegeven: http://nos.nl/artikel/437419-boogerd-re ... catie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 07 nov 2012 14:13

timo2.0 schreef:
materialist schreef:De geboorte van de ultimate doofpot: UCI gaat zichzelf verbeteren

http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... ssie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Zit ik toch weer met die slager in mijn hoofd.
klopt, de slager die zijn eigen vlees keurt. De pest is in de publieke opinie werkt het. Ze komen ermee weg

Dus trotse vader haal je getalenteerde zoon maar van de fiets af want over 10 jaar zijn we op hetzelfde punt
Do kin der mar druk mei weze

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 07 nov 2012 18:07

Thomas Dekker heeft gezegd dat hij op eigen initatief EPO heeft gebruikt.Nu blijkt dat hij tegen Jonathan Vaughters (ploegleider Garmin,zijn nieuwe ploeg) heeft bekend,dat hij ook bloeddoping heeft gebruikt.(waarbij duidelijk is dat je voor verwerking en het invriezen van bloeddoping ,begeleiding nodig hebt).

Ook heeft hij gezegd dat alleen hij zelf en op eigen initiatief, doping gebruikte in de Raboploeg,wat natuurlijk strookt met het gebruik van bloeddoping(invriezen, toediening e.d.).
Verder heeft hij zijn mond gehouden.Als hij eerlijk zou zeggen wat hij over het dopinggebruik van anderen en hemzelf wist, zou tientallen mensen, hun baan verliezen.(bij de Rabobank want daar reed hij toch).
Dat laatste heeft hij ook verklaard tegenover Vaughters.

Kortom, hoe geloofwaardig is nog de dopinggebruiker die gepakt is en daarbij altijd verklaart dat het op eigen initiatief was(buiten de ploeg om).Ik geloof daar niet (altijd) meer in.
Langzamerhand krijgt het ik zelf het idee, dat gestructureerde dopinggebruik en begeleiding in de ploegen(ook Rabobank) gemeengoed was en misschien wel is en niet alleen bij de Armstrong-ploegen.

Wat en wie moet je nu nog geloven. Het wielrennen is (net als atletiek/langlaufen/krachtsporten) een sport geworden waarbij iedereen zich bij elke overwinning zal afvragen: klopt dit wel?
Ik hoorde een Belgische hoogleraar (met verstand van doping) op de tv zeggen," Dat hij zeker weet dat er ook wel in amateurwielrennerij, doping wordt gebruikt".
Als je weet hoeveel doping gebruikt wordt in het sportschool circuit( bij krachtsporten), dan is het ook sterk aannemelijk dat dit gebeurt in het amateurwielrennen en andere duur(vermogen)sporten.

Ja dat laatste is misschien wel het allerergste.
Laatst gewijzigd door codex op 07 nov 2012 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 07 nov 2012 19:11

Wat me opvalt is het achterwege blijven van een hele hoos van sponsoren die stoppen met sponsoring van de wielerwereld. Tot op heden heeft alleen de Rabobank dit besluit genomen. Was er toen al bang voor dat de bank, net als bij Rasmussen, te voortijdig beslissingen neemt. Er vallen individueel wat renners tussenuit maar de "anciens" blijven toch gewoon sponsoren.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 nov 2012 19:18

codex schreef:dan is het ook sterk aannemelijk dat dit gebeurt in het amateurwielrennen en andere duur(vermogen)sporten.

.
Daar heb ik geen belgische wetenschapper voor nodig om dat vrijwel op zeker te kunnen bevestigen. In die paar jaar dat ik in het A-B circuit mee heb gedaan was het al een publiek geheim van sommige personen/een ploeg.
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 nov 2012 19:58

Wat ik al eerder gemeld heb: zelf bij toertochten en cyclo's wordt fors geslikt!

Plaats reactie