Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

templar
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 aug 2005 16:49

templar 12 okt 2012 12:42

Op mijn Trek zit nog een sticker onder de blanke lak.
7-times tour de france champion.

Wat moet ik daar nu mee?
Vroeger was ik een twijfelaar maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 12 okt 2012 12:49

De hypocrisie is grenzeloos

http://www.nu.nl/sport/2932316/pevenage ... trong.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PARIJS - De dominantie van de Amerikaan Lance Armstrong dwong ook andere wielrenners om verboden middelen te gebruiken. Dat zegt de Belg Rudy Pevenage, de voormalige mentor van de Duitse renner Jan Ullrich, vrijdag in de Franse krant L'Equipe. ''We wilden allemaal hetzelfde recept als Armstrong. Het is toch ook niet raar dat ook zijn rivalen van toen, Botero, Beloki, Sevilla, Ullrich, Basso, Hamilton, Vinokoerov, allemaal van hun voetstuk zijn gevallen? Ze wilden het allemaal net zo doen als hij. Maar ze hadden niet dezelfde middelen tot hun beschikking en werden ook niet zo beschermd.'' Ullrich, die een schorsing heeft opgelegd gekregen vanwege doping, eindigde drie keer als tweede achter Armstrong. ''Nu kan men wel zeggen dat we allemaal het slachtoffer zijn geworden van Armstrong en zijn ploegbaas Johan Bruyneel'', stelt Pevenage.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

roodhoofd
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 feb 2009 02:25

roodhoofd 12 okt 2012 12:52

templar schreef:Op mijn Trek zit nog een sticker onder de blanke lak.
7-times tour de france champion.

Wat moet ik daar nu mee?
:D

Ik heb nog niet het hele USADA-rapport gelezen, maar ben nog geen passage tegengekomen dat de fiets ook gebruikte of bij sessies met dr. Ferrari betrokken was...

Lekker laten zitten dus, die sticker ;)

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 12 okt 2012 12:57

timo2.0 schreef:De hypocrisie is grenzeloos

http://www.nu.nl/sport/2932316/pevenage ... trong.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PARIJS - De dominantie van de Amerikaan Lance Armstrong dwong ook andere wielrenners om verboden middelen te gebruiken. Dat zegt de Belg Rudy Pevenage, de voormalige mentor van de Duitse renner Jan Ullrich, vrijdag in de Franse krant L'Equipe. ''We wilden allemaal hetzelfde recept als Armstrong. Het is toch ook niet raar dat ook zijn rivalen van toen, Botero, Beloki, Sevilla, Ullrich, Basso, Hamilton, Vinokoerov, allemaal van hun voetstuk zijn gevallen? Ze wilden het allemaal net zo doen als hij. Maar ze hadden niet dezelfde middelen tot hun beschikking en werden ook niet zo beschermd.'' Ullrich, die een schorsing heeft opgelegd gekregen vanwege doping, eindigde drie keer als tweede achter Armstrong. ''Nu kan men wel zeggen dat we allemaal het slachtoffer zijn geworden van Armstrong en zijn ploegbaas Johan Bruyneel'', stelt Pevenage.
Die laatste zin.... :roll: :roll: :roll: :roll: Kun je zo iemand nog volledig toerekeningsvatbaar noemen?

Overigens vond ik de reactie van Cancellara een stuk reeeler dan die van z'n teamgenoot Andy Schleck:

http://www.nu.nl/sport/2932149/cancella ... yneel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 12 okt 2012 13:00

elefantino schreef:
timo2.0 schreef:De hypocrisie is grenzeloos
Die laatste zin.... :roll: :roll: :roll: :roll: Kun je zo iemand nog volledig toerekeningsvatbaar noemen?

Overigens vond ik de reactie van Cancellara een stuk reeeler dan die van z'n teamgenoot Andy Schleck:

http://www.nu.nl/sport/2932149/cancella ... yneel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Die laatste zin komt erg dicht in de buurt van de door LA aangegeven heksenjacht (hij is schuldig aan de onze fouten dus moet hangen).

benitoamsterdam
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 sep 2012 11:40

benitoamsterdam 12 okt 2012 13:03

elefantino schreef:Overigens vond ik de reactie van Cancellara een stuk reeeler dan die van z'n teamgenoot Andy Schleck:
http://www.nu.nl/sport/2932149/cancella ... yneel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Aan de andere kant hoe groot is de kans dat Cancellara geen doping gebruikt / heeft gebruikt, gegeven de praktijken binnen CSC/Saxo.
Nog nooit positief geweest bij een controle.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 12 okt 2012 13:05

benitoamsterdam schreef:
elefantino schreef:Overigens vond ik de reactie van Cancellara een stuk reeeler dan die van z'n teamgenoot Andy Schleck:
http://www.nu.nl/sport/2932149/cancella ... yneel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Aan de andere kant hoe groot is de kans dat Cancellara geen doping gebruikt / heeft gebruikt, gegeven de praktijken binnen CSC/Saxo.
Dat is waar. Mochten Schleck en Cancellara momenteel beide volop aan de spuit zitten, dan is de reactie van Schleck misschien eerlijker. :D :D

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 12 okt 2012 13:09

elefantino schreef:Overigens vond ik de reactie van Cancellara een stuk reeeler dan die van z'n teamgenoot Andy Schleck
Ik geloof sowieso helemaal niemand meer, ook Cancellara niet. Die begon zijn carrière bij Fassa Bortolo, waar dokter Magni hoofd was van de medische staf. Emilio Magni was daarvoor de dokter van o.a. Pantani en Garzelli bij Mercatone Uno en meerdere Fassa Bortolo renners uit die tijd zijn inmiddels gepakt of uiterst verdacht, zoals Frigo, Rumsas, Casagrande, Aitor González, Vandenbroucke, Pozzato, Basso, Ivanov, Bartoli en Petacchi. Magni is tegenwoordig dokter bij Liquigas.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 12 okt 2012 13:29

templar schreef:Op mijn Trek zit nog een sticker onder de blanke lak.
7-times tour de france champion.

Wat moet ik daar nu mee?
testosteronpleister erover natuurlijk!
:mrgreen:

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 12 okt 2012 13:33

Voor wie denkt dat het vijf, zes jaar geleden allemaal zo ongeveer gestopt is, keep dreaming of lees dit maar eens:

http://thegaviafiles.tumblr.com/post/33 ... aris-world" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door ever op 12 okt 2012 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 12 okt 2012 14:31

Na deze berichtgeving en duidelijkheid omtrent het doping-gebruik van Armstrong vraag ik me af of er zowiezo nog wel beroepsrenners zijn die wedstrijden fietsen zonder hulpmiddelen. Het wordt tijd dat de media eens een tijd totaal geen aandacht aan de wielersport besteed, totdat blijkt dat de sport schoon is. Misschien dat er dan bij de sponsors eens een lichtje gaat branden.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 okt 2012 14:56

razenderoeland schreef:Na deze berichtgeving en duidelijkheid omtrent het doping-gebruik van Armstrong vraag ik me af of er zowiezo nog wel beroepsrenners zijn die wedstrijden fietsen zonder hulpmiddelen. Het wordt tijd dat de media eens een tijd totaal geen aandacht aan de wielersport besteed, totdat blijkt dat de sport schoon is. Misschien dat er dan bij de sponsors eens een lichtje gaat branden.
wees niet zo naief om nu het wielrennen te brandmerken als de dopingsport. Het is bij mijn weten de enige sport waar soms weken na elkaar moet gepresteerd worden wat het risico dat er verboden zaken boven water komen ( de prdukten moeten op verschillende locaties ter plaatse geraken) veel groter maakt.
In de atletiek bvb zijn ze maanden bezig om zich voor te bereiden op één of enkele wedstrijden, wat ze gelegenheid geeft om zich veilig in hun eigen omgeving "te prepareren" en de kans om gesnapt te worden of verkliktking door tussenpersonen veel kleiner maakt.
Geloof jij nu echt dat er 15 jaar later na ( een trouwens ook niet 100% onbesproken) superster als Carl Lewis op de 100 en 200m zowat een 8 atleten zijn die zijn WR-tijden belachelijk maken? en dan nog 4 atleten van op een eiland een vestschoot groot!
De wereldtitel voetbal van Franktijk in 98 geloof jij dat daar echt niks aan de hand was? 't waren net marathonlopers ipv voetballers , ze bleven maar gaan.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 12 okt 2012 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie