Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

az81
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2009 19:48

az81 10 feb 2011 23:30

tjsa als het verzonnen is waarom reageert Contador er dan op?


Besmet vlees

Nadat bij Contador een kleine hoeveelheid van de anabole steroïde clenbuterol werd gevonden, waren er al snel berichten dat er ook te veel weekmakers in zijn urinestaal zaten.

Contador blijft volhouden dat hij onschuldig is. De clenbuterol zou hij via besmet vlees binnen hebben gekregen. Dat vlees zou vacuümverpakt zijn geweest, wat volgens de Spanjaard de weekmakers in zijn lichaam zou verklaren.


Bron:http://www.nu.nl/sport/2355620/wada-wil ... esten.html

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 10 feb 2011 23:51

Ik wil ook een vacuumverpakte, besmette biefstuk, kan ik ook de tour winnen :D

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 10 feb 2011 23:57

Materialist schreef:Niet zo haastig!
Kijk nog eens naar de curve een paar bladzijden geleden. Die rechte streep voor de 50 zijn nulmetingen. En dat de 50 meeting klopt hebben we geen verschil van mening. Waar het om gaat is dat 50 zo weinig is dat het in samenhang met de nul meeting daarvoor in geen geval op doping kan wijzen maar alleen op verontreiniging.


Niet als ie het binnen heeft gekregen via een bloedtransfusie met besmet bloed...

Kijk maar een heel aantal pagina's terug. Daar reken ik netjes voor hoe je met een normale dosis Clen en 200 ml bloeddoping exact op deze waardes komt.

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 10 feb 2011 23:57

"Contador zal vanaf deze zomer zijn intrek nemen in een nieuwe villa. Deze villa is gesitueerd in een gebied wat bekend staat om zijn inwoners die een luisterend oor hebben. Onder deze link vindt u de foto's van het nieuwe onderkomen"
Twitter: @rbruijns

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 feb 2011 00:13

MDA1 schreef: Dat betekent helemaal niet dat zijn verhaal lijkt te kloppen. De gemeten waardes komen overeen met een normaal patroon van inname van Clen, en vervolgens afbraak van Clen door de lever. Het zegt niks over HOE hij het binnen heeft gekregen. De tweede piek KAN een variatie in de meting zijn (dat is niet hetzelfde als een meetfout), of een nieuwe inname, al vermoed ik het eerste.


Een nieuwe inname toen de Tour al voorbij was?

Die laatste waarde is 15 picogram hoger dan te verwachten valt. Als je zo'n grote onnauwkeurigheid hebt, dan snap ik niet dat je als lab die andere getallen zo naar buiten durft te brengen. Als je zulke getallen gebruikt in een publicatie dan wordt er niets gepubliceerd...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 11 feb 2011 00:41

MDA1 schreef:
Materialist schreef:Niet zo haastig!
Kijk nog eens naar de curve een paar bladzijden geleden. Die rechte streep voor de 50 zijn nulmetingen. En dat de 50 meeting klopt hebben we geen verschil van mening. Waar het om gaat is dat 50 zo weinig is dat het in samenhang met de nul meeting daarvoor in geen geval op doping kan wijzen maar alleen op verontreiniging.


Niet als ie het binnen heeft gekregen via een bloedtransfusie met besmet bloed...

Kijk maar een heel aantal pagina's terug. Daar reken ik netjes voor hoe je met een normale dosis Clen en 200 ml bloeddoping exact op deze waardes komt.


Ik ben 10 pagina's teruggegaan maar geen berekening tegengekomen. Ik lees wel dat je mening al in een vroeg stadium gevat is. Verder lees ik heel weinig feiten in je stukjes en veel veronderstellingen en hypotheses waarvan jij denkt dat het feiten zijn. Omdat jij dit denkt?
Ik denk dat je in de politiek moet gaan
Do kin der mar druk mei weze

az81
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2009 19:48

az81 11 feb 2011 00:53

Materialist schreef:
MDA1 schreef:
Materialist schreef:Niet zo haastig!
Kijk nog eens naar de curve een paar bladzijden geleden. Die rechte streep voor de 50 zijn nulmetingen. En dat de 50 meeting klopt hebben we geen verschil van mening. Waar het om gaat is dat 50 zo weinig is dat het in samenhang met de nul meeting daarvoor in geen geval op doping kan wijzen maar alleen op verontreiniging.


Niet als ie het binnen heeft gekregen via een bloedtransfusie met besmet bloed...

Kijk maar een heel aantal pagina's terug. Daar reken ik netjes voor hoe je met een normale dosis Clen en 200 ml bloeddoping exact op deze waardes komt.


Ik ben 10 pagina's teruggegaan maar geen berekening tegengekomen. Ik lees wel dat je mening al in een vroeg stadium gevat is. Verder lees ik heel weinig feiten in je stukjes en veel veronderstellingen en hypotheses waarvan jij denkt dat het feiten zijn. Omdat jij dit denkt?
Ik denk dat je in de politiek moet gaan


Ik denk dat je wat voorbeelden moet noemen.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 feb 2011 07:42

Er is weer nieuws:
http://www.nusport.nl/wielrennen/244423 ... tador.html

Zou die er dan toch mee weg gaan komen?
Live fast; die young. mijn blog

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 11 feb 2011 08:40

Ruud< schreef:Ik wil ook een vacuumverpakte, besmette biefstuk, kan ik ook de tour winnen :D



Dit soort opmerking zijn zo, tsja.

Zelfs al gebruik je doping dan moet je nog over , talent , doorzettingsvermogen , en een goede dicipline beschikken anders zul je nooit voorin mee draaien .

Een beetje een misvatting in de wereld van de niet sporter is , dat als je doping gebruikt je goed word .

Je moet eerst goed zijn voor dat je doping kan gaan gebruiken, omdat je met doping boven je eigen grens kan komen moet je wel eerst je grens hebben bereikt.
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

goodriddance
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2010 17:42

goodriddance 11 feb 2011 08:59

Ik voel me af en toe zo slecht op de fiets dat ik op dat moment alle doping zou nemen die er maar bestaat... helaas heb ik nooit iets bij. Achteraf maar beter ook denk ik.

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 11 feb 2011 12:45

Materialist schreef:
MDA1 schreef:
Materialist schreef:Niet zo haastig!
Kijk nog eens naar de curve een paar bladzijden geleden. Die rechte streep voor de 50 zijn nulmetingen. En dat de 50 meeting klopt hebben we geen verschil van mening. Waar het om gaat is dat 50 zo weinig is dat het in samenhang met de nul meeting daarvoor in geen geval op doping kan wijzen maar alleen op verontreiniging.


Niet als ie het binnen heeft gekregen via een bloedtransfusie met besmet bloed...

Kijk maar een heel aantal pagina's terug. Daar reken ik netjes voor hoe je met een normale dosis Clen en 200 ml bloeddoping exact op deze waardes komt.


Ik ben 10 pagina's teruggegaan maar geen berekening tegengekomen. Ik lees wel dat je mening al in een vroeg stadium gevat is. Verder lees ik heel weinig feiten in je stukjes en veel veronderstellingen en hypotheses waarvan jij denkt dat het feiten zijn. Omdat jij dit denkt?
Ik denk dat je in de politiek moet gaan


Dit topic gaat ook veel te hard (logisch voor een doping topic. door doping gaat alles... ach laat maar).

Pagina 179 al weer:
MDA1 schreef:Over Clenbuterol en of het wel of niet doping is, en over of 50 picogram wel of geen hoge waarde is:

Is het doping?
"Clenbuterol is a beta-2 agonist with some structural and pharmacological similarities to epinephrine and salbutamol, but its effects are more potent and longer-lasting as a stimulant and thermogenic drug. It causes an increase in aerobic capacity, central nervous system stimulation, and an increase in blood pressure and oxygen transportation. It increases the rate at which fats are metabolized, simultaneously increasing the body's BMR. It is commonly used for smooth muscle relaxant properties. This means that it is a bronchodilator and tocolytic. It is usually used in dosages anywhere from 20-60 micrograms a day when prescribed"

Dus ja, het is echt wel prestatiebevorderend... en niet zo'n beetje ook: meer lucht, meer vet verbranden, meer VO2 max, sneller spierherstel. Voor fietsers van het type klimmer is er bij geen betere doping zo te lezen. Je wordt lichter en sterker, met een hogere VO2max.

De typische dosering is heeeeeel laag. 20 microgram. Voor een ziek persoon. Voor een beetje prestatiebevordering is dus nog minder nodig. Laten we schatten dat wielrenners werken met kleine doses, dus misschien wel iets als 1 microgram. Je lichaam bevat 5 liter bloed, dus als je 1 microgram inneemt, en het wordt allemaal in je lichaam opgenomen, dan heb je het over 0.2 microgram / liter, oftewel 0.2 nanogram / ml. Das 200 picogram / ml. Dat is slechts 4 keer wat er bij contador is gevonden.
Als er dus 25% van je ingenomen clenbuterol onverwerkt in je urine terecht komt na het nemen van 1/20 van een normale dosis, dan krijg je wat AC nu heeft.

Oftewel: 50 picogram in je urine is helemaal niet weinig. Het is gewoon een lage dosis, maar niet 'verwaarloosbaar' weinig. Het is misschien 1/20ste van wat een normale patient neemt.

mek~prut
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 aug 2008 18:24

mek~prut 11 feb 2011 13:23

Ik val hier wel een beetje middenin dus die opmerking zal allicht al gemaakt zijn. Feit blijft volgens mij dat clen bui uitstek een middel om in voorbereiding te gebruiken. Zeker gezien de bijwerkingen vraag ik me af of het een verstandige gok zou zijn midden in een wedstrijd waarbij je in zeer hoge buiten temperaturen, hoog in de bergen, dagen achter elkaar moet preseteren.
Overigens, had AC niet vroeg in het seizoen een astma achtig probleem dat hem uit de ES kampioenschap heeft gehouden?

Plaats reactie