Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 12 aug 2021 23:17

kxlight schreef: 12 aug 2021 15:47 Door Betsema indertijd zo te veroordelen kan je bijna niet voorstellen dar ze zelf bewust met anabolen liep te rommelen. Of was het n bewuste ‘cover-up’…?!
Denk dat het vooral aantoont dat het dom van haar was zo stellig te roepen dat ze Betsema niet gelooft. Karma is a bitch
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 14 aug 2021 09:35

Het is toch altijd het zelfde liedjes.....de grootste predikers zijn meestal juist zelf de grootste zondaars.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 23 sep 2021 11:46

Ketonennieuws
De UCI doet een oproep aan wielrenners om geen ketonen meer te gebruiken. Dat laat de internationale wielerunie weten in een uitgebreid persbericht met nieuwe plannen. Er wordt nog wel een wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het gebruik van ketonen.


Volgens de UCI ontbreekt momenteel nog de wetenschappelijke onderbouwing dat ketonen prestatiebevorderend zijn. Toch heeft het managementcomité van de UCI gevraagd of er aanvullend onderzoek kan worden gedaan naar ketonengebruik om te kijken of het daadwerkelijk prestatiebevorderend is. “In afwachting van de resultaten van dat onderzoek, raadt de UCI renners aan om zich te onthouden van het gebruik van deze substantie”, klinkt het in een persbericht.

‘Grijs gebied’
Er is verdeeldheid binnen het wielrennen over ketonen. Sommige profploegen zijn fel tegen het gebruik, terwijl andere teams zoals Jumbo-Visma er geen bezwaar in zien. Het middel staat op dit moment niet op de UCI-lijst van verboden stoffen en methoden. Ploegen die aangesloten zijn bij de MPCC, de beweging voor een geloofwaardig wielrennen, spreken zich uit tegen ketonengebruik.

Ketonen zijn lichaamseigen brandstoffen, maar worden in het wielerpeloton ook in exogene (niet-lichaamseigen) vorm gebruikt. “Het is een legaal voedingsmiddel, maar tegelijkertijd is er te weinig bekend over de eventuele gevolgen voor de gezondheid. Dat maakt het een grijs gebied. Het staat dus niet op de dopinglijst, maar als wij vragen krijgen van sporters adviseren we ze om ketonen niet te gebruiken”, zei de Nederlandse Dopingautoriteit begin 2020.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/uci- ... gebruiken/
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 23 sep 2021 13:19

Vervang het woord ketonen door pasta en dan krijg je dit (kortere versie,.... enkele zinnen verwijderd, maar niks meer dan dat):

De UCI doet een oproep aan wielrenners om geen PASTA meer te gebruiken. Dat laat de internationale wielerunie weten in een uitgebreid persbericht met nieuwe plannen. Er wordt nog wel een wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het gebruik van PASTA.

Volgens de UCI ontbreekt momenteel nog de wetenschappelijke onderbouwing dat PASTA prestatiebevorderend is. Toch heeft het managementcomité van de UCI gevraagd of er aanvullend onderzoek kan worden gedaan naar PASTA gebruik om te kijken of het daadwerkelijk prestatiebevorderend is.

Er is verdeeldheid binnen het wielrennen over PASTA. Sommige profploegen zijn fel tegen het gebruik, terwijl andere teams zoals Jumbo-Visma er geen bezwaar in zien. Het middel staat op dit moment niet op de UCI-lijst van verboden stoffen en methoden. Het is een legaal voedingsmiddel, maar tegelijkertijd is er te weinig bekend over de eventuele gevolgen voor de gezondheid.
Live fast; die young. mijn blog

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 23 sep 2021 13:37

Alleen is er geen verdeeldheid over pasta, geen profploegen fel tegen het gebruik van pasta en en geen onduidelijkheid over het effect van pasta op de volksgezondheid, dus nu weer even terug naar zinvolle argumenten
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 sep 2021 14:25

:like:
Ook mijn gedacht bij dat UCI statement
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 sep 2021 14:56

timo2.0 schreef: 23 sep 2021 13:37 Alleen is er geen verdeeldheid over pasta, geen profploegen fel tegen het gebruik van pasta en en geen onduidelijkheid over het effect van pasta op de volksgezondheid, dus nu weer even terug naar zinvolle argumenten
Het is toegestane voeding (net als pasta) en de UCI heeft daar helemaal niks mee te maken. Er is gelukkig geen verbod op ongezond eten mogelijk. Er worden (ook door renners) heel wat andere stoffen genuttigd die bewezen ongezond zijn. Veel van de producten waar die stoffen inzitten worden zelfs uitgebreid gepromoot in de koers.
Campagnolo Ultra Dork

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 23 sep 2021 15:05

Ernie C. schreef: 23 sep 2021 14:56
timo2.0 schreef: 23 sep 2021 13:37 Alleen is er geen verdeeldheid over pasta, geen profploegen fel tegen het gebruik van pasta en en geen onduidelijkheid over het effect van pasta op de volksgezondheid, dus nu weer even terug naar zinvolle argumenten
Het is toegestane voeding (net als pasta) en de UCI heeft daar helemaal niks mee te maken. Er is gelukkig geen verbod op ongezond eten mogelijk. Er worden (ook door renners) heel wat andere stoffen genuttigd die bewezen ongezond zijn. Veel van de producten waar die stoffen inzitten worden zelfs uitgebreid gepromoot in de koers.
Waarom citeer je mij als je helemaal niet reageert op wat ik zeg?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 sep 2021 15:13

:lol: Ik zal voortaan alleen maar argumenten gebruiken die jij zinvol vindt, dan krijgen we tenminste nog een beetje een discussie :like:
Campagnolo Ultra Dork

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 23 sep 2021 16:06

Ernie C. schreef: 23 sep 2021 15:13 :lol: Ik zal voortaan alleen maar argumenten gebruiken die jij zinvol vindt, dan krijgen we tenminste nog een beetje een discussie :like:
Ook dat is het punt niet. Dat er "gelukkig geen verbod op ongezond eten mogelijk is" en dat renners wel meer stoffen nuttigen die bewezen ongezond zijn, prima, maar ik weet op het feit dat er geen verdeeldheid heerst over pasta, geen profploegen zijn die fel tegen het gebruik van pasta zijn en dat er geen onduidelijkheid over het effect van pasta op de volksgezondheid. Dus dan is pasta geen zinvolle vergelijking. Ik zeg nergens dat ik voor of tegen ketonen ben of voor of tegen een verbod. Ik vraag wel om zinvolle argumenten in plaats van gelijkstelling met past. Tenzij pasta volgens jou ongezond is "waar gelukkig geen verbod op mogelijk is" of een "stof die bewezen ongezond is".
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 sep 2021 16:11

Wat zou er ongezonder zijn? Coca Cola, McDonalds of ketonen?
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 23 sep 2021 16:20

Dat lijkt mij alvast een eerlijker vergelijking dan pasta
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie