Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 25 sep 2020 09:01

@Joseba, je interventies hier blijken niet erg effectief.
Afbeelding

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 25 sep 2020 09:07

Ik denk dat het interessant voor een ploeg is om een wereldkampioen in de gelederen te hebben.
In die optiek heeft Levefere er ook belang bij dat Devenyns eventueel knechtwerk voor Alaphilipe doet.

Voor iemand die zonder verder belang alleen als knecht naar het WK gaat, kan ik me voorstellen dat hij iets van zijn ploeg meekrijgt als "goed je best doen, maar doe geen trap te veel"

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 25 sep 2020 09:11

Keezx schreef: 24 sep 2020 22:13 Probleem bij wielrennen is dat het intrinsiek toch een individuele sport is en er persoonlijke eer valt te behalen.
Wielrennen is ook een teamsport met spitsen en topscorers.
“Cruijff scoort, Ajax wint”

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 25 sep 2020 09:43

Wat de Belgische WK-selectie betreft: ik denk dat Rik Verbrugghe maar al te goed wist dat hij niet te veel renners van Quickstep moest selecteren, want die zouden toch geen trap te veel geven (bij gebrek aan een kopman). Eigenlijk zou Verbrugghe volgend jaar geen enkele Quickstepper moeten selecteren als tegenzet. Dan zou ik heel graag Lefevere's reactie eens willen zien :D :D

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 sep 2020 09:46

Pelep schreef: 25 sep 2020 08:44 Devenyns en Alaphilippe zijn niet zomaar ploegmaats, dat zijn al jarenlang boezemvrienden, ze zijn overigens ook altijd en overal kamergenoten. En wees er maar zeker van dat bij het stevige nieuwe contract van Alaphilippe ook gedacht is aan Devenyns.

Dat hij zich nog wou dubbelplooien voor Remco als ploegmaat, maar nu die er niet is en Alaphilippe en van Aert als grootste kanshebbers worden genoemd niet het risico wil nemen dat hij achter z'n eigen kamergenoot (en zoveel meer) aan moet, lijkt me heel menselijk. Da's niet zomaar een 'tijdelijke ploeggenoot'. Ook niemand die er in het 'chauvinistische Vlaanderen' problemen mee heeft.
Juist met echte vrienden kun je ook eens een spelletje tegen elkaar spelen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 sep 2020 09:56

lugosi schreef: 25 sep 2020 07:48
Ernie C. schreef: 24 sep 2020 23:38 ..................

Ten tweede vind ik loyaal zijn aan je land belangrijker dan aan je werkgever, zolang jouw inkomsten er niet door in gevaar komen. ........................

Je zou het dus ook normaal vinden dat als België straks op het EK voetbal in de finale staat tegen Engeland, dat ze dan maar met een B-ploeg aantreden?
Dat jij loyaal zijn aan je land belangrijker vindt dat heeft met twee zaken te maken.
1 Met jou
2 Met je land

Niet iedereen denkt daar hetzelfde over en niet iedereen is burger van jouw land.
Het is overigens geen argument om mensen die het niet met je eens zijn 'sukkels' te noemen. (sofisme)

En nogmaals, dit heeft niets met PL te maken.
Hij mag van mij gerust zeggen dat hij het helemaal niks vindt om voor zijn land uit te komen en dat alleen zijn ploeg hem interesseert. Maar kom dan niet met onzinnige argumenten. En als je met zulke argumenten komt, dan kom je op mij over als iemand die het vermogen mist om voor zichzelf te denken, een sukkel dus.

Ik hoop in ieder geval dat de bondscoach zo wijs is om hem nooit meer te selecteren want als Belgen die bij QS rijden onverhoopt vroeg moeten afhaken/uitvallen, heb je een extra tegenstander meegenomen.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 sep 2020 10:26

barverme schreef: 25 sep 2020 09:43 Wat de Belgische WK-selectie betreft: ik denk dat Rik Verbrugghe maar al te goed wist dat hij niet te veel renners van Quickstep moest selecteren, want die zouden toch geen trap te veel geven (bij gebrek aan een kopman). Eigenlijk zou Verbrugghe volgend jaar geen enkele Quickstepper moeten selecteren als tegenzet. Dan zou ik heel graag Lefevere's reactie eens willen zien :D :D
een bondscoach moet de ploeg selecteren waar hij het meeste kans om te winnen mee maakt, punt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 sep 2020 10:29

denken jullie nu echt, ipv steeds de rekening van de belgische ploeg te maken, dat Dumoulin zich kapot gaat rijden achter van Aert als die voorop rijdt? Of omgekeerd?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 sep 2020 10:29

En van Roglic nog gezwegen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 sep 2020 12:21

fiedoo schreef: 25 sep 2020 10:29 denken jullie nu echt, ipv steeds de rekening van de belgische ploeg te maken, dat Dumoulin zich kapot gaat rijden achter van Aert als die voorop rijdt? Of omgekeerd?
Dat Hangt van de situatie af. Zoals jij hem stelt zeg ik "Ja" daar gaan ze zeker achteraan.

Als je specifieke koers situaties gaat beschrijven dan zou het inderdaad "Nee" kunnen zijn

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 25 sep 2020 12:58

fiedoo schreef: 25 sep 2020 10:29 denken jullie nu echt, ipv steeds de rekening van de belgische ploeg te maken, dat Dumoulin zich kapot gaat rijden achter van Aert als die voorop rijdt? Of omgekeerd?
Neen, dat denk ik ook niet. Tenzij in een beslissende fase als ie heel erg zegezeker is.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 25 sep 2020 13:00

bakboord1 schreef: 25 sep 2020 09:00 Totaal off topic maar tijdens de Tour zag je Dumoulin wel een gat dichtrijden en later niet zodat zijn Sunwebvriend de etappe kon winnen. Direct na de finish kwam hij ook nog even feliciteren.
Dat was wel echt een vriendendienst van Dumoulin voor zijn oud-ploeggenoot.
Was erg mooi om te zien.

Mee eens.

Ik herinner me ook enkele jaren geleden een rit waarin Sagan het vertikte om achter Nibali aan te gaan, ondanks dat ze in verschillende teams reden.
Op de vraag waarom hij dat niet deed antwoorde hij: because he's my friend.

Plaats reactie