Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 22 apr 2019 13:01

Ernie C. schreef: 22 apr 2019 12:27 Dat zegt nog steeds meer over Lefevre en zijn praktijken dan over Matthieu. Er is hier al eerder gezegd dat Matthieu zijn vader niet kan uitzoeken bovendien doet Adrie voor zover ik weet niet de medische begeleiding van de ploeg.
En maar blijven errond draaien. Z'n vader is ploegleider bij Corendon, iets wat volgens velen hier niet kan, behalve voor MVDP dus, daar worden andere normen gehanteerd blijkbaar.
En die uitspraak zegt vooral iets over de appreciatie van Adrie voor Lefevre. Je moet de zaken niet omdraaien.
Btw Daniel, waar is Adrie z'n bekentenis?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16201
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 apr 2019 13:20

Het zegt waarschijnlijk ook iets over Adrie maar dat zegt dan weer niet per se iets over Matthieu.

Ik heb hier al wel eerder gezegd hoor. Het is bijna onmogelijk om een ploegleider te vinden met ervaring in het profpeloton die 100% zuiver is terwijl die ervaring wel wenselijk is voor die functie. Voor artsen gaat die vlieger niet op.

Lefevere is ook niet de ploegleider in de auto maar de baas van de hele ploeg en dus qua functie niet te vergelijken met Adrie. Ik dacht trouwens dat Adrie dit seizoen geen ploegleider meer zou zijn bij de ploeg en dat het alleen als noodoplossing voor het afgelopen jaar was. Op interenet lees ik hier tegenstrijdige informatie over.
Niet dat er met Cornelisse beter op wordt maar toch...
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 22 apr 2019 13:42

Enzzo schreef: 22 apr 2019 09:57 Karl legt helemaal niets uit. Hij hamert alleen zijn eigen mening door over wat er volgens zijn normen en waardensysteem met een arbitrair gekozen deel van het wielerwereldje moet gebeuren. En dat bij elke gelegenheid maar weer. En dat is echt strontvervelend aan het worden, correctie; dat is het al heel lang.
En hetzelfde geldt voor jou Daniel, elke keer zo'n cynisch grapje over telkenmale dezelfde ploegen, renners en begeleiders is gewoon niet meer grappig.

En jullie hebben ongetwijfeld gelijk als het over het verleden van Lefevere, en zijn artsen gaat maar dat zegt niet alles over het heden. En dat wordt telkens wel geïnsinueerd. Dat je een mening hebt, ok. Dat je die wilt uiten, idem maar die eindeloze echo mag er onderhand wel vanaf hoor. Iedereen weet nu wel hoe jullie er over denken.
+3!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37635
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 apr 2019 13:55

Enzzo schreef: 22 apr 2019 09:57 Karl legt helemaal niets uit. Hij hamert alleen zijn eigen mening door over wat er volgens zijn normen en waardensysteem met een arbitrair gekozen deel van het wielerwereldje moet gebeuren.
Wat bedoel je nu precies met ‘arbitrair gekozen deel van het wielerwereldje’?

Die normen en waarden van Karl zouden meer mensen in het wielerwereldje moeten hanteren. Dan zouden er veel rotte appels niet meer werkzaam zijn (veel breder dan QS of Astana).
Als ze zouden beginnen met de verstrekkers en (met name!) de mensen die het aansporen zou het al een stuk beter zijn.

En wat Ploegleider Adri of Cornelisse betreft: verdient ook niet de schoonheidsprijs, maar er zijn er zoveeel op dat niveau. Is naar mijn mening wel een ander niveau dan de Michailovs, Vino’s, Lefeveres en Ibargurens.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 apr 2019 16:38

@daniel1975,
Je bent dit topic in november 2007 gestart omdat het 1.0 topic volgens jou "uit de hand liep".
Jouw bijdrages hier maken misschien dat het tijd wordt voor versie 3.0

Want nu verwordt dit topic toch een beetje tot jouw persoonlijke kruistocht tegen een man die meer dan 45 mensen hun dagelijks brood laat verdienen.

PS, Lefevere heeft indertijd iedereen uitgedaagd om hem voor de rechtbank te beschuldigen.
Zolang je dat niet doet kan je misschien toch maar beter je verdachtmakingen en insinuaties, want meer zijn het echt niet, gewoon voor jezelf houden want je hebt je punt onderhand al heel wat keren gemaakt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 apr 2019 16:43

Arbitrair gekozen wil zeggen dat er geen logische redenering achter zit, willekeur dus.
En daar bedoel ik mee dat er telkens die 3 namen genoemd worden terwijl heel de wielerwereld vergeven is van de ex-doping gebruikers, verstrekkers en/of vermeende gebruikers en verstrekkers.

En als het over normen en waarden gaat dan vind ik het juist beneden peil om telkens maar weer ditzelfde riedeltje af te draaien. Er is ooit een taalkundig onderzoek gedaan aan de Universiteit van Gent over hoe de berichtgeving rond doping zich ontwikkeld heeft van relatief to the point verslag tot termen als "zondaars" "boeven" en andere associatieve termen.

Als dat soort taal zich vestigt dan is het beeld ineens ook veranderd. Doping is niets anders dan valsspelen en valsspelen is een overtreding bij sport en spel en moet dan ook als zodanig bestraft worden.

Maar door te spreken over " rotte geur die ze verspreiden" en "besmette mensen" en zo nog vele andere zware termen leg je er een zweem over die niet proportioneel is met gegeven -valsspelen-
Dit geeft een fout beeld en bovendien is het verleden gedaan en zitten we nu in het heden. Maar nee, nog steeds wordt -uitsluitend dat selecte groepje namen- telkens maar weer publiek verketterd op basis van iemands persoonlijke mening over wat er in het verleden gebeurd is.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 22 apr 2019 18:58

+4!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 apr 2019 19:21

Heerlijk hoe de QS-groupies zich in bochten blijven wringen om het aanstellen van een dopingarts te vergoelijken. Een arts die al twintig jaar een spoor van dopinggevallen achterlaat krijgt moeiteloos het voordeel van de twijfel onder het mom van "ja maar dat was vroeger". Benieuwt of de fans van de wolfpakhazen altijd zo vergevingsgezind zijn. Beruchte pedo als buurman - ach, dat was vroeger :mrgreen:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37635
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 apr 2019 19:22

Doping gebruiken = valsspelen. Eens.
Doping verstrekken? Of aanzetten tot? Is dat valsspelen of.......

Wel heel grappig dat uitgerekend Enzzo het gebruik van buiten proportionele taal ernstig vindt :D
Ten aanzien van een aantal mensen in de sport is ruimschoots circumstancial evidence beschikbaar. Alleen heeft niemand die rechtbank-proof kunnen maken wegens gebrek aan een rokend pistool.
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 apr 2019 19:25

Maar waarvoor ik hier eigenlijk kwam: iemand enig idee wie de medische staf vormen bij Bora-Hansgrohe? Op de site van de ploeg staan enkel de renners en via google kom ik ook niet verder.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 22 apr 2019 19:43

Enzzo schreef: 22 apr 2019 16:43 Arbitrair gekozen wil zeggen dat er geen logische redenering achter zit, willekeur dus.
En daar bedoel ik mee dat er telkens die 3 namen genoemd worden terwijl heel de wielerwereld vergeven is van de ex-doping gebruikers, verstrekkers en/of vermeende gebruikers en verstrekkers.

En als het over normen en waarden gaat dan vind ik het juist beneden peil om telkens maar weer ditzelfde riedeltje af te draaien. Er is ooit een taalkundig onderzoek gedaan aan de Universiteit van Gent over hoe de berichtgeving rond doping zich ontwikkeld heeft van relatief to the point verslag tot termen als "zondaars" "boeven" en andere associatieve termen.

Als dat soort taal zich vestigt dan is het beeld ineens ook veranderd. Doping is niets anders dan valsspelen en valsspelen is een overtreding bij sport en spel en moet dan ook als zodanig bestraft worden.

Maar door te spreken over " rotte geur die ze verspreiden" en "besmette mensen" en zo nog vele andere zware termen leg je er een zweem over die niet proportioneel is met gegeven -valsspelen-
Dit geeft een fout beeld en bovendien is het verleden gedaan en zitten we nu in het heden. Maar nee, nog steeds wordt -uitsluitend dat selecte groepje namen- telkens maar weer publiek verketterd op basis van iemands persoonlijke mening over wat er in het verleden gebeurd is.
Medicatie en allerlei andere stofjes die, soms zelfs op de korte termijn maar zeker ook op de lange termijn, letterlijk levensgevaarlijk kunnen zijn als simpel valsspelen bestempelen is het probleem klein maken, zodat het door je roze bril niet te zien is.
En voor alle duidelijkheid, we hebben het niet over mensen die er zelf voor kiezen om het zelf te gebruiken, maar over mensen die andere mensen pushen om het te gaan gebruiken. Het is niet voor niks dat er dopingartsen levenslange schorsingen gekregen hebben. Dopinggebruik is niet onschuldig, dus hou op te doen alsof het niet veel meer dan een kwajongensstreek is, waarbij een tikje op de vingers wel genoeg straf is.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Tijanus
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2016 11:29

Tijanus 22 apr 2019 19:48

Enzzo schreef: 22 apr 2019 12:07 Misschien maar weer eens over feiten hebben?

In deze France 2 reportage wordt een analyse gemaakt van de data van Froome in een door hem gewonnen bergrit. Je hoeft niet heel veel van de Franse taal te weten om te begrijpen dat die data "buitenaards" zijn en passen in de categorie Armstrong en Ulrich...

Hier een Engelstalige variant waarin min of meer hetzelfde wordt gedaan met eenzelfde soort conclusie.

Mijn punt is: als er eens wat minder schimmig gedaan werd over dit soort data kun je wellicht aantonen dat iemand prestaties levert die in het verleden altijd geleid hebben tot ontmaskeringen.
Volgens mij besodemietert Sky de boel aan alle kanten (en koopt zich hier een daar vrij, geld is macht, en might is right), maar een fimpje waarin gesteld wordt dat Froomey dezelfde watt-per-kilo levert als Mike Woods (wie?) en dat dan in het geval van Froomey buitenaards vinden is wat... merkwaardig 'bewijs' voor wat dan ook.

Plaats reactie