Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 31 mar 2019 21:17

Werkt doping dan alleen in klassiekers en semiklassiekers?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 mar 2019 21:23

Fiedo, je zet jezelf wel een beetje voor gek zo. Soms kan een seizoen ook gewoon niet goed vallen. Welk jaar was het dat het telkens net-niet was? Dat QS er altijd (!) bij zat naar net nooit won (soms door falende taktiek).
Less is bore

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 31 mar 2019 21:25

Ernie C. schreef: 31 mar 2019 21:17 Werkt doping dan alleen in klassiekers en semiklassiekers?
Je gaat er gemakshalve vanuit dat doping werkt. Het bewijs daarvoor is echter flinterdun

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 31 mar 2019 21:47

daniel1975 schreef: 31 mar 2019 21:23 Fiedo, je zet jezelf wel een beetje voor gek zo. Soms kan een seizoen ook gewoon niet goed vallen. Welk jaar was het dat het telkens net-niet was? Dat QS er altijd (!) bij zat naar net nooit won (soms door falende taktiek).
Dat probeer ik nu al een hele tijd van jou en nog een paar anderen te horen zeggen: dat niet alles zwart-wit is en dat je af en toe eens moet nuanceren en verder kijken dan je neus lang is. En liefst niet steeds in dezelfde richting kijken en wijzen.
En als bij twee dezelfde auto's met dezelfde motorkarakteristieken één met opgefokte motor rijdt, opgedreven door een gekende foute mecanicien, en dus harder rijdt dan normaal maar die andere auto waarvan de mecanicien nit als fout gekend is, rijdt nog harder dan is het zo goed als zeker dat er met de tweede auto ook of nog meer gesjoemeld is.
Ik denk trouwens ( eigenlijk is het zo goed als zeker) dat doping belangrijker is bij ronderenners dan bij ééndagscoureurs.
En, nee ik ga hier niet terug 7 pagina's volpennen over talent, kwaliteit, groepsgeest, budget, enz.. al 10 keer of meer hetzelfde zeggen, geen antwoord krijgen en dan 2 pagina's verder terug hetzelfde moeten schrijven, bedankt.
Vanaf nu ga ik mij toeleggen op prettiger zaken zoals mijn dopingvrije fietsreis in juni. Piemonte en de col d'agnel en fauniera ( alhoewel, een beetje codeïne en tramazol , wie weet ...) :winkthumb: en waarom niet, de andere medereizigers nemen dat wschlk ook :mrgreen:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 31 mar 2019 21:53

fiedoo schreef: 31 mar 2019 21:47
Vanaf nu ga ik mij toeleggen op prettiger zaken zoals mijn dopingvrije fietsreis in juni. Piemonte en de col d'agnel en fauniera
Dat klinkt erg goed! (en dan heb ik het over de prachtige reis)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 31 mar 2019 21:57

timo2.0 schreef: 31 mar 2019 21:53
fiedoo schreef: 31 mar 2019 21:47
Vanaf nu ga ik mij toeleggen op prettiger zaken zoals mijn dopingvrije fietsreis in juni. Piemonte en de col d'agnel en fauniera
Dat klinkt erg goed! (en dan heb ik het over de prachtige reis)
:winkthumb:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 31 mar 2019 22:19

Fauniera is een bitch....

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 31 mar 2019 22:29

bever schreef: 31 mar 2019 22:19 Fauniera is een bitch....
maar echt mooi schijnt? Beetje zoals een mooie vrouw die een ook bitch is: aantrekken en afstoten tegelijk!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 31 mar 2019 22:32

fiedoo schreef: 31 mar 2019 22:29
bever schreef: 31 mar 2019 22:19 Fauniera is een bitch....
maar echt mooi schijnt? Beetje zoals een mooie vrouw die een ook bitch is: aantrekken en afstoten tegelijk!
Nee, dat heet borderline...maar Fauniera is idd wel prachtig ! :)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 apr 2019 01:24

de 6 voorgaande berichten schreef:


Hehe! we zijn er uit, Hou het zo mannen :winkthumb:

Het is overigens Tramdol en dat werkt inderdaad aardig om je pijngrens op te rekken.
Codeine zou ik pas na je rit nemen, werkt geweldig tegen de “rennershoest” Alleen zet je lichaam het wel om in morfine en dat is niet bevorderlijk voor het herstel als je na de rit in je herstel bedje ligt. ;)
Do or don’t, there is no try

Ernsto Rudolfo
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 nov 2017 19:03

Ernsto Rudolfo 04 apr 2019 19:58

Het is overigens 'Tramadol" Flauw :)!. Maar ja, er wordt op dit topic zoveel geleuterd dat dit er ook wel bij kan.
Ik zat even tv te kijken vanavond . Na het NPO journaal een kort interview met Gee van Enst, sportarts van het eerste uur! Een man die ik persoonlijk als collega hoog heb zitten!
Ging over Thyrax, het schildklierhormoon. Gee geeft advies aan Jumbo schaats en wielren blijkbaar en conclusie strikt beleid, volkomen terecht!
Thyrax is een synthetische variant van het menselijk schildklier hormoon. Wordt in de reguliere geneeskunde voorgeschreven als er een tekort is in het lichaam! Dit kan verschillende oorzaken hebben; kort samengevat de eigen schildklier kan niet voldoende(of helemaal niet) produceren . De reguliere arts schrijft dan Thyrax voor na een zorgvuldig onderzoek en aanpassing van de dosering evt.(luistert heel nauw)
Gedver. dan wordt het middel weer oneigenlijk toegepast! Kun je op wachten! Afvallen!!
Al vele jaren geleden zag ik wel eens een vrouw in mijn praktijk die snel wilde afvallen. Had pillen gehaald in Belgie(daar kan dat!!) Ze kwam dan vanwege bijwerkingen.
Hartkloppingen, hypergevoel, nachtelijk zweten, niet slapen en depressieve gevoelens. Logisch! In de psychiatrie was al lang bekend dat een deel van de opgenomen patienten in de klinieken gewoon een hyperthyriodie hadden en verder niets!

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 apr 2019 08:32

Ernsto Rudolfo schreef: 04 apr 2019 19:58 Het is overigens 'Tramadol" Flauw :)!. Maar ja, er wordt op dit topic zoveel geleuterd dat dit er ook wel bij kan.
Ik zat even tv te kijken vanavond . Na het NPO journaal een kort interview met Gee van Enst, sportarts van het eerste uur! Een man die ik persoonlijk als collega hoog heb zitten!
Ging over Thyrax, het schildklierhormoon. Gee geeft advies aan Jumbo schaats en wielren blijkbaar en conclusie strikt beleid, volkomen terecht!
Thyrax is een synthetische variant van het menselijk schildklier hormoon. Wordt in de reguliere geneeskunde voorgeschreven als er een tekort is in het lichaam! Dit kan verschillende oorzaken hebben; kort samengevat de eigen schildklier kan niet voldoende(of helemaal niet) produceren . De reguliere arts schrijft dan Thyrax voor na een zorgvuldig onderzoek en aanpassing van de dosering evt.(luistert heel nauw)
Gedver. dan wordt het middel weer oneigenlijk toegepast! Kun je op wachten! Afvallen!!
Al vele jaren geleden zag ik wel eens een vrouw in mijn praktijk die snel wilde afvallen. Had pillen gehaald in Belgie(daar kan dat!!) Ze kwam dan vanwege bijwerkingen.
Hartkloppingen, hypergevoel, nachtelijk zweten, niet slapen en depressieve gevoelens. Logisch! In de psychiatrie was al lang bekend dat een deel van de opgenomen patienten in de klinieken gewoon een hyperthyriodie hadden en verder niets!
misschien flauw van mij maar je moet het zien in de talrijke posts die er aan voorafgingen, was wat een kwinkslag naar dat. Toch erg dat sommige sporters (en ik zeg bewust niet alleen renners) zo met hun gezondheid spelen.
Nooit begrepen dat iemand die kanker overwonnen heeft (armstrong) terug al die vuiligheid nam om och maar de tour te winnen. Hoever kun je gaan?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie