Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 mar 2019 08:47

robbebopper schreef: 10 mar 2019 08:27 En wat “concludeer” je daar dan uit?
Dat iedereen die een topprestatie neerzet wel moet gebruiken?

i-mac

i-mac 10 mar 2019 09:11

EmPeHa schreef: 09 mar 2019 22:39 QS richt zich ook echt op de voorjaarsklassiekers. Ik denk dat er best wel renners zijn die dit ook kunnen, maar die richten zich op het ronde werk. Je zag het vorig jaar met Bardet. Daarnaast bij de kasseien etappe in de Tour hoe de ronderenners de wedstrijd doorstonden. Zo denk Ik dat Roglic dit voorjaarswerk ook prima zou kunnen. Vooral als er geklommen moet worden.
Dat ze steevast voor de voorjaarsklassiekers gaan is zeker geen leugen. Maar vorig jaar behaalden ze 73 overwinningen over het volledige wielerseizoen.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 10 mar 2019 09:16

Jans schreef: 10 mar 2019 08:47
robbebopper schreef: 10 mar 2019 08:27 En wat “concludeer” je daar dan uit?
Dat iedereen die een topprestatie neerzet wel moet gebruiken?
Dat is helaas wel wat de geschiedenis ons leert. Of je daar je kijkplezier door moet laten bederven is een andere vraag.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 mar 2019 09:34

Dat ik het ook allemaal niet meer weet. Een Rus die gepakt is geweest en tussendoor nog wel eens met bijzondere redenen eens een wedstrijd over sloeg wordt zoek gereden door 3 man die allemaal onder het oude WR reden.
Dat icm het (zeer slechte) artikel in de VK afgelopen week is op zijn minst reden tot serieuze twijfel.
Less is bore

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 10 mar 2019 09:44

Pelep schreef: 09 mar 2019 22:10 Dat Daniel hier constant zijn gal moet spuwen over QS zonder feiten is een andere zaak.
Nou nou nou... over feiten vrij gaan toeteren gesproken.

Pelep, tip. Voordat je zoiets post eens gaan googlen op "Lefevere, doping, Mapei, Quick Step, Ibarguen, Van Mol". En nee, dan krijg je niet alleen geruchten maar ook veroordelingen.

Dus wees een kerel en zeg: "Goed Daniel, je hebt een punt met een gitzwart verleden, maar Lefevere , Van Mol en Ibarguen die hebben het licht gezien en raken geen doping meer aan. Ik baseer dat op mijn gevoel (want ik heb totaal geen idee of ze nu schoon zijn) en daarom doe ik mijn ogen dicht voor je wel heel ongemakkelijke argumenten"

Ook prima, maar dan is even duidelijk hoe de kaarten liggen.

@Daniel, natuurlijk weet je het wel.

1. Harm Kuipers is geen mythisch figuur.

- Hij was dopingbestrijder bij de ISU, niet zomaar een DC die iets stelt.
- Hij hield de status quo intact door sporters te laten waarschuwen (Status Quo is Nederlandse overheersing).

2. Een Nationale bond neemt de unieke stap de publiciteit te pakken door aan te geven dat er een medicijn probleem is. Dat betekent damagecontrole ivm een nakend schandaal. Als ze dachten dat ze de schaatsers zelf konden remmen en dit onder de pet zou blijven hadden ze dat echt wel gedaan.

3. Dus de schaatstop gebruikt. En ja dat betekent vrijwel zeker dat de Nederlandse toppers aan het pakken zijn

Elke andere verklaring voor de stappen van de KNSB en het interview van Harm Kuipers is niet op een andere redelijke manier te verklaren.

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 10 mar 2019 09:52

Wat een lyrisch gedoe over de tijden bij dat schaatsen in SaltLake City bij de NOS en het geleuter over het hoge niveau. Is er dan niemand van de deskundigen met een vleugje realiteitszin. Mij doen de snelle tijden van bijna iedereen daar denken aan een school die om een hoog niveau te kunnen uitdragen de toetsen een stuk gemakkelijker maakt. Of een hoogspringwedstrijd waarbij on de afzet strook een enorme verende mat is verwerkt waardoor de recodrs spectaculair worden verbeterd. En de commentatoren dat jubelend brengen

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 10 mar 2019 09:58

Pelep schreef: 09 mar 2019 22:10 Dat Daniel hier constant zijn gal moet spuwen over QS zonder feiten is een andere zaak.
Wat ondertussen wel behoorlijk irritant aan het worden is :!:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 mar 2019 10:38

Om in ‘jullie’ termen te blijven; je hoeft niet in dit topic te kijken :mrgreen:
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 mar 2019 10:51

i-mac schreef: 10 mar 2019 09:11
EmPeHa schreef: 09 mar 2019 22:39 QS richt zich ook echt op de voorjaarsklassiekers. Ik denk dat er best wel renners zijn die dit ook kunnen, maar die richten zich op het ronde werk. Je zag het vorig jaar met Bardet. Daarnaast bij de kasseien etappe in de Tour hoe de ronderenners de wedstrijd doorstonden. Zo denk Ik dat Roglic dit voorjaarswerk ook prima zou kunnen. Vooral als er geklommen moet worden.
Dat ze steevast voor de voorjaarsklassiekers gaan is zeker geen leugen. Maar vorig jaar behaalden ze 73 overwinningen over het volledige wielerseizoen.
Hodeg, viviani jacobsen en gaviria alleen al zouden in elke ploeg samen, als je ze wat verspreid laat koersen, goed zijn voor 40 overwinningen.

Vorig jaar een 25-tal koersen van betekenis (belangrijke voorjaarskoersen, ritten in grote rondes en najaarklassiekers of eindstand in korte ritenkoersen. Wat nog vrij veel is maar het nuanceert toch die 73 koersen wel een beetje.
Voor het seizoen begint hebben ze al 15 koersen op het palmares staan, ook dit jaar. Koersen zonder enige betekenis volgens mij.
Als Froome 2 koersen wint, maar dan de 2 grote rondes hoeveel ritoverwinniingen zijn die waard
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 mar 2019 11:02

Daniel schreef:Dat ik het ook allemaal niet meer weet. Een Rus die gepakt is geweest en tussendoor nog wel eens met bijzondere redenen eens een wedstrijd over sloeg wordt zoek gereden door 3 man die allemaal onder het oude WR reden.
Dat icm het (zeer slechte) artikel in de VK afgelopen week is op zijn minst reden tot serieuze twijfel.
Van schaatsen heb je in elk geval weinig verstand.
En bovenstaande quote is exact het irritante van de onjuiste argumentatie die je telkens gebruikt. Je sprokkelt hier en daar wat feitjes of geruchten, zet die vervolgens in één alinea en plakt daar je eigen aannames aan vast alsof het de waarheid is.

@DC; wat moet het toch heerlijk leven zijn in een wereld waar alles zwart wit is en waarin je met 3 absolute stellingen één van de meest complexe problemen uit de huidige profsportwereld kunt verklaren. Maar eerlijk gezegd ben ik blij dat ik zelf in een wereld leef waar wat meer nuance is.
Je rafelt het artikel uit de volkskrant uiteen en plakt de snippers vervolgens zo aan elkaar dat alleen jouw opinie nog maar van toepassing kan zijn.

Oh en voor het geval het nog steeds niet duidelijk mocht zijn; een metafoor is iets anders dan (een?) whataboutism.
Do or don’t, there is no try

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 10 mar 2019 11:06

PassoEira schreef: 10 mar 2019 09:52 Wat een lyrisch gedoe over de tijden bij dat schaatsen in Salt Lake City bij de NOS en het geleuter over het hoge niveau. Is er dan niemand van de deskundigen met een vleugje realiteitszin. Mij doen de snelle tijden van bijna iedereen daar denken aan een school die om een hoog niveau te kunnen uitdragen de toetsen een stuk gemakkelijker maakt. Of een hoogspringwedstrijd waarbij on de afzet strook een enorme verende mat is verwerkt waardoor de recodrs spectaculair worden verbeterd. En de commentatoren dat jubelend brengen
So what?
Het is logies dat ideale (maar gewoon reglementair correcte) omstandigheden leiden tot snelle tijden en dat de liefhebbers daar emotioneel over zijn....
Da's toch niet hetzelfde als sport bedrijven met niet-reglementaire voordelen..
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 mar 2019 11:13

dc schreef: 10 mar 2019 09:44
Pelep schreef: 09 mar 2019 22:10 Dat Daniel hier constant zijn gal moet spuwen over QS zonder feiten is een andere zaak.
Nou nou nou... over feiten vrij gaan toeteren gesproken.

Pelep, tip. Voordat je zoiets post eens gaan googlen op "Lefevere, doping, Mapei, Quick Step, Ibarguen, Van Mol". En nee, dan krijg je niet alleen geruchten maar ook veroordelingen.
dus even gaan googlen: lefevere, iberguren en vanmol en QS => kom ik de eerste 5 paginas telkens terecht op een link naar fietsforum.nl met berichten van DC, Karl 66 en Daniël :lol: :D
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie