Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 09 mar 2019 19:29

daniel1975 schreef: 09 mar 2019 18:32 De ellende door de QS overmacht en de bloeddopingcase van vorige week is dat je nog meer aan alles gaat twijfelen.
Hoezo twijfelen. Mijn advies: niets aantrekken van al die dingen. Gewoon genieten van het koersverloop.

Marxten
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 07 aug 2015 19:24

Marxten 09 mar 2019 20:38

Genieten van het koersverloop is altijd de beste optie, want veel meer kunnen we toch niet doen.

Over de top in het vrouwenwielrennen: Er is minder breedte en het is voor minder vrouwen mogelijk om hun geld er mee te verdienen. Zoals iemand ooit schreef: "Degene die het record van de 10 kilometer schaatsen zo scherp mogelijk kan zetten bestaat, hij loopt daar ergens rond. Maar de kans is groot dat hij achter een lopende band staat, op een boerderij werkt of zijn talent wegrookt."
We hebben het over de 1% van de 1% beste atleten, en wat daarbinnen mogelijk is weet ik niet. Het is absoluut mogelijk dat 1 iemand een sport (tijdelijk) domineert, al dan niet met chemische ondersteuning.

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3069
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 09 mar 2019 21:03

Jans schreef: 09 mar 2019 19:16
mackersv2.0 schreef: 09 mar 2019 18:26 Misschien kan ze wel harder trainen dan de rest door doping?
Ik zou het haar gewoon vragen. Hier neerzetten is wel heel erg makkelijk. Ik weet het, je zegt niet dat ze gebruikt. Maar je suggestie ligt er wel bovenop.
Ze zit vanaf maandag weer op de Teide, misschien kun je daar naar toe? Kun je proberen haar bij te blijven.
Ach Jans toch :)

Je gebruikte precies dezelfde argumentatie die de Armstrong believers indertijd gebruikten om zijn prestaties te verklaren. Dat vond ik wel een reactie waard.

Maar als jij weer zo nodig spijkers op laag water moet gaan zoeken, be my guest.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 mar 2019 21:19

Jans schreef: 09 mar 2019 15:53 Mijn God, hebben jullie nog meer aan te merken op uiterlijk van vrouwen? Mijn moeder had ook een "snor" maar nooit aan epo of hormonen geweest :dislike:
Misschien kunnen jullie ook direct aangeven waaraan je zou kunnen zien of Annemiek van Vleuten wel of niet "schoon" is.
:winkthumb:
Onze nonna had ook een snor. En die liep iedereen er af als het berg op ging. Enorme ballonkuiten want de berg op deed ze namelijk dagelijks. En d’r enige doping was gitzwarte koffie.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 mar 2019 21:36

@mackers, je lijkt erg veel moeite met mij als persoon te hebben. Het maakt niet uit wat ik schrijf, maar je reageert er negatief op. Ga zo door.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 mar 2019 21:59

Tis wel weer een topdag. Voeckler de Tweede wint voor QS en “wonderboy” Koelizjnikov verbreekt het WR op de 500m schaatsen met 0.3sec zojuist.
Hoe kun je in hemelsnaam sport leuk houden zo?
Less is bore

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 09 mar 2019 22:10

fiedoo schreef: 09 mar 2019 17:40 Maar eerlijk: tot nu toe zie ik slechts 2 opmerkelijke prestaties van DQS: de overwinning van Jungles en deze van vandaag van Alaphilippe. Ik zou mij eerder vragen stellen bij de suprematie van een paar nederlandse dames en Van Vleuten in het bijzonder als overwinningen al iemand verdacht maken.
De overwinning van Jungels en Alaphilippe een verrassing? Heb je die hun erelijst al gezien? En ze stonden beiden op voorhand bij de top kanshebbers. Die van Senechal zou ik een verrassing durven noemen, de andere niet.

Dat Daniel hier constant zijn gal moet spuwen over QS zonder feiten is een andere zaak. Dat QS een ploeg is die als een van de weinige lange termijn denkt (Jungels zit er 3 jaar, Alaphilippe al 5) en zo ook de toptalenten bij de jeugd kan aantrekken met stevige budgetten wordt even vergeten. Dat ze als een van de weinige ploegen hun sterren durven laten vertrekken (of doen vertrekken) voor ze net over the top zijn om plaats te maken voor doorstromen van die talenten, wordt ook vergeten. Dat ze als een van de eerste ploegen de beste renners los van nationaliteit zijn gaan halen en opleiden, wordt vergeten. Dat hun wolfpack aanpak zorgt voor een ploegsfeer en prestatiedrang die positief werkt, wordt hier afgezeikt.
Maar als Ajax met eigen jeugd scoort, dan klapt iedereen in de handen omdat ze lange termijn denken en ze zo toch talent kunnen aantrekken dat evengoed voor het grote geld had kunnen kiezen.
Tja.

i-mac

i-mac 09 mar 2019 22:12

daniel1975 schreef: 09 mar 2019 21:59 Tis wel weer een topdag. Voeckler de Tweede wint voor QS en “wonderboy” Koelizjnikov verbreekt het WR op de 500m schaatsen met 0.3sec zojuist.
Hoe kun je in hemelsnaam sport leuk houden zo?
Door niet te kijken? Je kan ook kiezen om naar "mindere" wedstrijden te kijken. In hoeverre die worden uitgezonden. En tegenwoordig is de kans zeer groot dat ook die wedstrijden door grote teams wordt gewonnen.

Ik weet niet hoe het zit in Nederland, maar teams als Lotto en QS volgen de jeugd van zeer dicht. En vanaf een bepaalde leeftijd zitten ze ook met centen in bepaalde topploegen. Dus ook daar is het ploegenspel van zeer groot belang. Doordat alle renners min of meer dezelfde trainingstechnieken hebben, is de top zeer breed geworden, maar zitten ze ook zeer dicht bij elkaar kwa prestatie. En teams als QS bouwen hun ploeg op in de breedte. Ze hebben zeer goeie toppers, maar ook knechten die verdomd hard kunnen rijden.

En doping ... vindt je ook overal ... Van hoog tot laag. Jammer? Ja, maar wij kunnen er weinig of niets tegen doen.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3086
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 09 mar 2019 22:39

QS richt zich ook echt op de voorjaarsklassiekers. Ik denk dat er best wel renners zijn die dit ook kunnen, maar die richten zich op het ronde werk. Je zag het vorig jaar met Bardet. Daarnaast bij de kasseien etappe in de Tour hoe de ronderenners de wedstrijd doorstonden. Zo denk Ik dat Roglic dit voorjaarswerk ook prima zou kunnen. Vooral als er geklommen moet worden.

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 10 mar 2019 00:22

Je kunt van alles vinden van de prestaties van QS, maar op basis van de zege van Alaphilippe doping vermoeden? Hij rijdt naar de streep met Fuglsang en Van Aert. Kat in het bakkie voor Alaphilippe. Als hij NIET gewonnen had, dan zou je het over doping kunnen hebben. Maar ik vermoed dat een cleane Alaphilppe een snoepende Van Aert en Fuglsang hier nog zou verslaan...

En Kulizhnikov? Dat is toch die gast die 4e werd op de 1000m achter 3 nederlanders?...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 mar 2019 06:55

Ja, bizar.
(Was na mijn berichtje).
Less is bore

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 10 mar 2019 08:27

En wat “concludeer” je daar dan uit?

Plaats reactie