Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 04 mar 2019 07:51

@Fiedoo, analyseer eens je eigen post.

Je verdedigt Lefevere omdat je bang bent dat Nederlanders niet streng zijn op hun eigen sporters.

Dat is toch bij uitstek een "Whataboutism"? Je snapt toch ook dat dit soort wegkijkgedrag ervoor heeft gezorgd dat Lefevere door kan gaan?

@Enzzo. Er zijn genoeg concrete aanwijzingen, zefs een flink aantal high-profile doping veroordelingen.

Dat jij denkt dat het fantastisch is dat de mensen door kunnen gaan om hun renners met hun ervaringen binnen de lijntjes te houden is bizar. Dacht jij nou echt dat die renners zoveel winnen door binnen die lijntjes te blijven? Of vind jij binnen de lijntjes blijven "positieve tests vermijden"?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 mar 2019 08:47

En in Oostenrijk is de gifbeker duidelijk nog niet leeg:
https://www.wielerflits.nl/nieuws/ook-g ... ebruik-op/

Z'n Twitter account heeft hij alvast maar verwijderd.

En in het Duits met iets meer info:
https://www.nachrichten.at/sport/mehr_s ... 45,3107119
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 mar 2019 09:00

“Al mijn successen, zoals in de Giro, waren schoon. Ik was goed zonder doping en speelde nooit vals. Dat maakt je interessant.” :lol:

En alleen afgetapt, maar nooit terug gezet :mrgreen:

Zou het echt alleen maar subtop zijn bij Herr Schmidt of zit er in die 40 zakken nog een verrassing?
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 mar 2019 09:03

Haha, de voormalig dopingarts van Gerolsteinerarts krijgt gewoon gratis en voor niks de apparatuur van Stefan Matschiner (die van Boogerd en Dekker) en gaat lekker door. Op zich prima dat het nu serieus wordt aangepakt maar dat had misschien ook wel wat eerder kunnen gebeuren. Ik geloof niet dat dat spul 10 jaar op een zolder stof heeft staan te vangen.

De ex Sunweb renner heeft natuurlijk nooit dat bloed terug in laten brengen...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 mar 2019 09:14

Ernie C. schreef: 04 mar 2019 09:03 Haha, de voormalig dopingarts van Gerolsteinerarts krijgt gewoon gratis en voor niks de apparatuur van Stefan Matschiner (die van Boogerd en Dekker)
Dekker heeft alles altijd schoon gedaan!! Aldus Erik Dekker..... :mrgreen:

Ik vind het ook zeer zorgelijk; vermoed dat er nog veel meer gebruik van wordt gemaakt dan wij denken.
Less is bore

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 04 mar 2019 09:18

amclassic-fan schreef: 04 mar 2019 08:47 En in Oostenrijk is de gifbeker duidelijk nog niet leeg:
https://www.wielerflits.nl/nieuws/ook-g ... ebruik-op/
Die gifbeker houdt zich niet aan de landsgrenzen, leert de geschiendenis ons. M.a.w. Sunweb heeft nog wat uit te leggen

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 04 mar 2019 09:24

daniel1975 schreef: 04 mar 2019 09:14
Ernie C. schreef: 04 mar 2019 09:03 Haha, de voormalig dopingarts van Gerolsteinerarts krijgt gewoon gratis en voor niks de apparatuur van Stefan Matschiner (die van Boogerd en Dekker)
Dekker heeft alles altijd schoon gedaan!! Aldus Erik Dekker..... :mrgreen:

Ik vind het ook zeer zorgelijk; vermoed dat er nog veel meer gebruik van wordt gemaakt dan wij denken.
Volgen mij is dit de andere Dekker. Erik had alleen last van een te strak klembandje bij het afnemen van het bloedsample. Dus.... :lol:

@ErnieC: ik dacht ook gelijk hetzelfde over Matschiner. Hij zal gestopt zijn maar de apparatuur zal zijn weg wel weer vinden in het circuit. Hoe moeten m.n. de Oostenrijkse Langlaufers het anders succesvol opnemen tegen de Russische Beer en de Scandinavische Vikings?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5069
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 04 mar 2019 09:30

Tsja een ex knecht van Sunweb bekend doping en dan zal de kopman wel dopingvrij rond rijden zeker...er gaat weer een beerput open...

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 mar 2019 09:31

Idd de andere Dekker en b.v. ook Rasmussen en Kohl. Het maakt mij in ieder geval duidelijk dat dopingbestrijding zonder aanpak van foute artsen zinloos is.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 mar 2019 11:22

NuitKor schreef: 04 mar 2019 09:30 Tsja een ex knecht van Sunweb bekend doping en dan zal de kopman wel dopingvrij rond rijden zeker...er gaat weer een beerput open...
Ik ben er ook bang voor ja. Maar laat het maar gebeuren; valsspelen = valsspelen, of je nu voor Sunweb, QS of Sky rijdt. Hoop alleen dat de strafbepaling niet afhangt van de grootte van het juridisch budget. Niet elke ploeg kan 1500 pagina's bullshit produceren om zo onder een delict uit te komen.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 04 mar 2019 11:26

dc schreef: 04 mar 2019 07:51 @Fiedoo, analyseer eens je eigen post.

Je verdedigt Lefevere omdat je bang bent dat Nederlanders niet streng zijn op hun eigen sporters.

Dat is toch bij uitstek een "Whataboutism"? Je snapt toch ook dat dit soort wegkijkgedrag ervoor heeft gezorgd dat Lefevere door kan gaan?

@Enzzo. Er zijn genoeg concrete aanwijzingen, zefs een flink aantal high-profile doping veroordelingen.

Dat jij denkt dat het fantastisch is dat de mensen door kunnen gaan om hun renners met hun ervaringen binnen de lijntjes te houden is bizar. Dacht jij nou echt dat die renners zoveel winnen door binnen die lijntjes te blijven? Of vind jij binnen de lijntjes blijven "positieve tests vermijden"?
Daar gaan we weer, eventjes voor de zoveelste maal een 10-tal eerdere posts negeren ( waar nooit een deftige argumentatie tegen kwam van uwent wege) met bedenkingen wat overwinningen betreft. Steeds dezelfde kreetjes slaken, nooit opzij kijken wegens zodanig gefocust op 1 punt (of persoon) en zo kun je 10-tallen pagina's vullen met veel beschuldigingen maar zonder ooit 1 deftig geargumenteerde of bewezen beschuldiging neer te pennen. En wie niet mee roept "knoop hem op" plaatst men in het kamp van de fans natuurlijk. Bij deze stop ik met deze zinloze discussie. In de middeleeuwen zijn er ook veel heksen verbrand zonder proces, was ook overbodig toen.
'k zal het kort zeggen en dit is mijn antwoord op je volgende 20 posts wat PL en QS betreft: "je bent bevooroordeeld (en niet een klein beetje)".
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 mar 2019 11:48

daniel1975 schreef: 04 mar 2019 11:22
NuitKor schreef: 04 mar 2019 09:30 Tsja een ex knecht van Sunweb bekend doping en dan zal de kopman wel dopingvrij rond rijden zeker...er gaat weer een beerput open...
Ik ben er ook bang voor ja. Maar laat het maar gebeuren; valsspelen = valsspelen, of je nu voor Sunweb, QS of Sky rijdt. Hoop alleen dat de strafbepaling niet afhangt van de grootte van het juridisch budget. Niet elke ploeg kan 1500 pagina's bullshit produceren om zo onder een delict uit te komen.
Er is wel een nuance verschil tussen te veel salbutamol nemen en bloed aftappen, centrifugeren, opslaan en weer toedienen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie