Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 jan 2019 16:32

daniel1975 schreef: 13 jan 2019 20:14 En Enzzo is gewoon niet serieus te nemen met zijn laatste alinea.
Misschien wat meer duiding: als het hele peloton aan de EPO zit -jaren ’90- dan moet er nog steeds eentje de beste zijn of een ploeg het meest succesvol zijn.
Dat bereik je niet alleen door de beste doktoren binnen te halen, je zult nog steeds een dijk van een ploegleider nodig hebben en uiteraard goeie renners.
Bij Rabo miste het daar klaarblijkelijk aan, Quickstep en diens voorgangers waren daar veel beter in. Ergo; Lefevre is een bovengemiddeld goede ploegleider
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 jan 2019 22:21

Je weet wel hoeveel grote rondes ze bij Rabo hebben gewonnen en hoeveel Quickstep er heeft gewonnen?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jan 2019 22:53

En nog een bijna ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 jan 2019 17:38

Ja; 2x Spanje, 1x Italië, allen op conto van Mensjov. En ik weet ook hoeveel Quickstep zich focust op klassiekers en dagsuccessen en hoe weinig op eindwinst in de grote rondes. :roll: Zie ook mijn link eerder in deze discussie. Vereist wel wat leeswerk en een open geest om zaken even van een andere kant te bezien maar wellicht toch ook verhelderend :idea:

maar in de analogie van de heersende trend hier: wat zijn die prestaties van Rabo waard in het licht van georganiseerde doping?!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jan 2019 22:37

Welke georganiseerde doping? Er is toch niets bewezen? Menchov is nooit gepakt. Alleen Thomas Dekker en die gekke Deen zijn het boekje te buiten gegaan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Tijanus
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2016 11:29

Tijanus 16 jan 2019 22:56

Het is (bij die gekke Deen) wel bewezen dat de Rabo-leiding zeer competitief zou zijn bij een WK wegkijken...

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 16 jan 2019 23:44

En die leiding heeft dus moeten vertrekken, net zoals de sponsor vertrokken is, waarna de opvolgers het team weer compleet opnieuw hebben moeten opbouwen. Dat is dan ook het verschil met Lefevere, die blijft als dopingploegleider gewoon doorgaan en doet net alsof er nooit wat gebeurd is.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 17 jan 2019 08:35

Rasmussen:
Alle renners van de Raboploeg in de Ronde van Frankrijk gebruikten doping. Michael Rasmussen heeft dit zondag in een interview op de Deense televisie gezegd naar aanleiding van de publicatie van zijn boek 'Yellow Fever'. 'In de Ronde van Frankrijk van 2007 gebruikte iedereen van de selectie doping, die door de ploeg werd verstrekt', aldus de Deen.

De sectie van Rabobank voor de Tour van 2007 bestond naast Rasmussen zelf uit Denis Mentsjov, Michael Boogerd, Bram de Groot, Thomas Dekker, Juan Antonio Flecha, Oscar Freire, Grischa Niermann en Pieter Weening. Een aantal van deze renners, onder wie Boogerd en Dekker, heeft bekend verboden middelen te hebben genomen.

En dit dan nog na 2005 als er al sprake was van een "nieuwe wind" in het peleton?

Zulk nieuws heb ik nog nooit van ook maar 1 renner van bij QS gehoord. Er zijn nochtans bij QS ook renners die tegen de lamp gelopen zijn maar wel na hun carriere. (Museeuw).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 jan 2019 08:50

Het selectieve geheugen komt wel van pas, zonder te Googlen weet ik toch op z'n minst één renner die QS gepakt is namelijk Marc Lotz. Sinkewitz werd niet betrapt bij QS, maar gaf later wel aan daar begonnen te zijn met het gebruik van EPO. Zo zullen er nog wel wat meer gevalletjes zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 17 jan 2019 09:56

amclassic-fan schreef: 16 jan 2019 22:37 Welke georganiseerde doping? Er is toch niets bewezen? Menchov is nooit gepakt. Alleen Thomas Dekker en die gekke Deen zijn het boekje te buiten gegaan.
Is dat zo? Ik herinner me dat enkele jaren geleden in de Vlaamse pers gesteld werd dat Jurgen VandenBroeck alsnog het podium haalde in de ronde van 2010 na de schorsing van... Mentsjov.

https://www.hln.be/sport/wielrennen/dop ... ~a96ff0a9/

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 jan 2019 10:01

En dat bedoel ik dus! Als het over qs en Levefre gaat staat iedereen vooraan om zondebokken uit te delen maar als het om Rabo gaat wordt er ineens heel genuanceerd gedaan!
En waar reed Lotz ook al weet in de “glorie jaren” van Rabo?
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 jan 2019 10:18

Genuanceerd over Rabo??? Hahaha, die nucance zie ik echt niet hoor. Die waren net zo fout als alle andere ploegen in die tijd. Geert Leinders, zegt die naam je toevallig iets......
En Erik Dekker heeft ook niet bepaald een brandschoon imago en het structurele ontkennen is natuurlijk ook een lachertje om maar even een kopstuk te noemen uit die tijd.
Less is bore

Plaats reactie