Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 05 jul 2018 23:15

Jammer dat de ''clowns uit leiden'' niet op het forum zitten

i-mac

i-mac 06 jul 2018 08:08

Ik vraag me af of de ASO voor de veiligheid van Froom en het Skyteam kan instaan. Dat zal een serieuse inspanning vergen. Zeker in de bergen, waar de snelheid al wat lager ligt, en de renners sneller herkenbaar zijn.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 06 jul 2018 08:13

i-mac schreef: 06 jul 2018 08:08 Ik vraag me af of de ASO voor de veiligheid van Froom en het Skyteam kan instaan. Dat zal een serieuse inspanning vergen. Zeker in de bergen, waar de snelheid al wat lager ligt, en de renners sneller herkenbaar zijn.
Het is te hopen inderdaad. Ik vind dat Sky (maar ook de UCI) de wielersport ongelooflijk veel schade toebrengt, maar je mag toch hopen dat mensen ‘t fatsoen kunnen opbrengen zich te gedragen. Die beker urine was ‘t dieptepunt tot nu toe, maar ‘t kan altijd erger. Heeft Merckx niet eens een flinke tik op z’n nieren gehad, wat ‘m de Tourzege kostte?

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 06 jul 2018 08:21

Klopt, op de puy de dome. Maar merckx kennende (was een sluwe vos) was dat meer een ideaal excuus om te verbloemen dat het beste er wel af was. Hij had daar toch al een handje van (zie ook de docu over de mont ventoux waar hij aan de zuurstof moest).
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 06 jul 2018 08:26

Het was een klap op z'n lever.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

beni
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 11 jun 2014 09:46

beni 06 jul 2018 08:27

Froome, Froome en nog eens Froome, zijn de meesten hier op het forum het tijdperk amstrong vergeten. Het was niet alleen armstrong het was het hele peloton wat onder zat. Tot aan de rabo's aan toe die pas jaren later begonnen te bekennen. Waarom die nooit op het moment zijn betrapt is voor mij een raadsel. Maar alle pijlen op amstrong. De geschiedenis herhaald zich denken jullie nu echt dat Froome de enige is?? Hypocriet Nederland.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 06 jul 2018 09:09

Check even hier op het forum de reacties op Boogert, Thomas Dekker en Erik Dekker (die nooit schuldig is bevonden aan zijn te hoge hematocriet gehalte...).
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 06 jul 2018 09:11

Ik plemp em toch maar in het Doping topic en niet in Tour de France 2018 aangezien dat dan toch weer ontaard in doping discussie, maar wat weer een onsportief en 'zum kotzen' gedrag van dat publiek.
Zielig klootvolk.

Waarschijnlijk dom media hype en massa volgend vee.

Wat je ook van Froome of Sky vindt doet er niet toe en kun je gewoon voor jezelf houden dan. UCI/WADA hebben gesproken en daarmee is in ieder geval voor dit moment de kous af.

https://www.fiets.nl/2018/07/06/boegero ... esentatie/
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Tijanus
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2016 11:29

Tijanus 06 jul 2018 09:28

Nee hoor, Armstrong is (helaas) niet vergeten. Maar Armstrong heeft niet deze week te horen gekregen dat, ondanks dat hij zijn onschuld niet kan bewijzen, hij toch deel mag nemen aan de Tour de France. Vandaar.


Armstrong was de Pablo Escobar van de doping. Ook eind jaren negentig zat niet het hele peloton aan de doping, De dopingmonsters van de Tour van 99 zijn jaren later (als onderzoeksmateriaal vor een EPO-test voor de Olymipische spelen) nog een keer getest, en iets meer dan de helft was schoon (wat EPO betreft althans). De meeste klassementstoppers vertoonden wel sporen van EPO-gebruik VOOR de Tour de France, maar alleen Armstrong (+team) TIJDENS de Tour de France.

US postal was destijds gewoon de grootste oplichtersbende van het veld, en bepaald niet 'precies zo slecht als de rest'. Er zaten naast Lance Escobar toen her en der ook thuisgebruikers met 5 wietplantjes in het peloton, en zelfs geheelonthouders.


En nee, Froome is heus niet de enige.
Maar de prestatiecurve van die vent (en anderen in zijn team, niet in de laatste plaats Wout Poels) is zo onwaarschijnlijk (supertalenten komen normaalgesproken heel jong bovendrijven, niet opeens op hun 27e) dat daar toch "net iets meer" aan de hand lijkt te zijn dan bij de rest.

Combineer dat met zijn schijnheilige gedrag (alsof DSB terug op de markt komt onder de nieuwe naam "de Groene Filantropische Bank" met een reclamespotje waarin Mark Rutte zegt dat ze heel integer zijn), en ziedaar, er onstaat enige weerstand tegen die man.

beni
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 11 jun 2014 09:46

beni 06 jul 2018 11:08

Ondanks dat iedereen vol zat was hij een topper qua trainingsmentaliteit, amstrongwas gewoon een topper. Niemand kon aan hem tippen.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 06 jul 2018 11:10

Gaap
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

beni
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 11 jun 2014 09:46

beni 06 jul 2018 11:12

Mrcoffee, allemaal achteraf alle pijlen waren op de ploeg Armstrong. Maar die lieve brave raboploeg was zo zielig zo konden ze nooit winnen. Wat blijkt achteraf zaten ook onder en dan alsnog konden ze niks klaar spelen op die Deen na.

Plaats reactie