Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5380
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 02 feb 2016 22:24

En dan in de controlegroep terecht komen en dan toch het snelste de ventoux op fietsen. Dat lijkt me iets voor mij. Ik heb al twee voeding / fietsgerelateerde onderzoeken verpest op die manier. Maar meestal lag dat aan de uiterst magere opzet, Een complete onderschatting van het belang van een goed testprotocol. Het probleem hier gaat zijn dat er atleten getest worden die niet op hun fysiologisch maximum zitten. Dus geen enkel testpersoon haalt zijn maximale prestatiepotentieel. Bij vrijwel elke amateur is er vooral veel te winnen in training. Pas als alles perfect is ga je het toegevoegde effect van EPO echt merken. Het is niet voor niets dat dit nooit fatsoenlijk is aangetoond in studies. De echte topatleten kunnen aan dergelijke studies niet meedoen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 02 feb 2016 23:02

PatrickSchoenmakers schreef:Is het een idee om een van de Fiets lezers om te toveren in een prof. Lijkt mij een mooi docu waard :mrgreen: :like: ??

http://www.proefpersoon.nl/pages/172/On ... tatie.html
Hallo zeg, is dat serieus? :o

Als ze nou echt ballen hebben dan proberen ze het met een vrouwtje van 51.
Als ik die Mont Ventoux opkom weten ze tenminste zeker dat die troep werkt. Plus ik zou er een geniaal boek/blog/docu over schrijven. :mrgreen:

(moet ik wel nog eerst dat motortje uit mijn fiets zagen... 8-) )
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 feb 2016 23:06

Oma Van Den Driessche ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4525
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 02 feb 2016 23:48

Er fiets nog ergens een afgeserveerde Francese van 50+ rond die ervarings deskundige is, misschien is ze wel in voor een uitdaging.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4525
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 03 feb 2016 00:11

daniel1975 schreef:Oma Van Den Driessche ;-)
Nu je het toch over de familie hebt , voor de rest zijn ze zeer betrouwbaar hoor...
http://m.hln.be/regio/nieuws-uit-jabbek ... temId=2884

Gebruikersavatar
milonus01
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 aug 2012 21:30
Locatie: Nijkerk

Gebruikersavatar milonus01 03 feb 2016 07:43

Wellicht oud maar ik had het volgende filmpje van Hesjedal nog niet eerder gezien. De fiets maakt wel een bijzondere beweging na de val.
Het lijkt in een afdaling te gebeuren en dat zou niet logisch zijn een motortje te gebruiken.

http://gfycat.com/BeautifulCautiousAcaciarat

Misschien aangegaan bij het contact met het asfalt?

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 03 feb 2016 08:11

Dat is al een oud verhaal en is ook al ontkracht. Hef heeft vooral te maken met het feit dat de weg hier omlaag loopt en het momentum dat de fiets na de val nog heeft. Daarnaast zou het toentertijd nog om een systeem gaan dat de trappers aandrijft en als je goed kijkt dan blijven de trappers gewoon stilstaan.
Dus gewoon natuurkunde en geen motortje.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 feb 2016 08:24

Klopt: heeft volgens mij ooit op Fiets site een duidelijke uitleg gestaan.
Wiel draait nog zo hard dat blijft draaien en het pedaal als draaipunt fungeert voor de fiets.
Less is bore

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 03 feb 2016 16:13

tieky schreef:Dat is al een oud verhaal en is ook al ontkracht. Hef heeft vooral te maken met het feit dat de weg hier omlaag loopt en het momentum dat de fiets na de val nog heeft. Daarnaast zou het toentertijd nog om een systeem gaan dat de trappers aandrijft en als je goed kijkt dan blijven de trappers gewoon stilstaan.
Dus gewoon natuurkunde en geen motortje.

Nou... ik ben toevallig natuurkundige, en ik kan dit op geen enkele manier verklaren... je kan duidelijk zien dat zowel de trappers als het achterwiel stil staan na de eerste klap van de val. Dus een kracht uit het draaimoment van een wiel is het niet. En de weg loop daar inderdaad omlaag, maar de fiets lijkt weer omhoog te willen... Ik zie hier nog steeds iets heel verdachts in. :(

Maar om bij de tijd te blijven: Dat verhaaltje met die magneetjes in het achterwiel riekt van een kilometer naar een broodje aap. Ik zie echt niet hoe je daar een motor uit kunt maken? Sowieso: behalve als wielrenners nu de perpetuum mobile hebben uitgevonden, is er een accu etc nodig waar de energie vandaan komt om dit aan te drijven (hoe het ook werkt)...

Bij dat videootje van die duitser met zijn stadsfiets zie je duidelijk een set electromagneten gemonteerd daar waar de dynamo ooit zat... Dat is niet een voorbeeld van een paar magneten 'opschuiven' waardoor je ineens harder kunt.

By the way:
'Van den Driessche, whose brother is currently banned for blood doping has said the bike belonged to one of her friends.'

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 feb 2016 18:26

TumTumTum schreef:
PatrickSchoenmakers schreef:Is het een idee om een van de Fiets lezers om te toveren in een prof. Lijkt mij een mooi docu waard :mrgreen: :like: ??

http://www.proefpersoon.nl/pages/172/On ... tatie.html
Hallo zeg, is dat serieus? :o

Als ze nou echt ballen hebben dan proberen ze het met een vrouwtje van 51.
Als ik die Mont Ventoux opkom weten ze tenminste zeker dat die troep werkt. Plus ik zou er een geniaal boek/blog/docu over schrijven. :mrgreen:

(moet ik wel nog eerst dat motortje uit mijn fiets zagen... 8-) )
De kans is aanwezig dat zoon van den Driessche met motortje en epo reed en ik heb hem nog bij geen enkele cross in beeld zien rijden. verwacht er dus niet teveel van; de basis is volgens mij nog steeds een bak talent
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 03 feb 2016 19:32

mda1 schreef:je kan duidelijk zien dat zowel de trappers als het achterwiel stil staan na de eerste klap van de val.
Ik zie het achterwiel niet stilstaan.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 04 feb 2016 00:20

als ze goed getrainde wielrenners willen veronderstel ik dat deze over een licentie beschikken, dan worden ze zo geschorst voor dopinggebruik toch?
Laatst gewijzigd door fiedoo op 04 feb 2016 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie