Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 06 jan 2016 17:05

Als hij een Belg was geweest, dan hadden ze hem wel een voorwardelijke straf gegeven.... :-)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 jan 2016 17:17

Riis zal wel verjaard zijn. Ook zo'n mooi mechanisme :?

En Boogerd alsnog straf? Ja lastig. Als hij ECHT schoon schip had gemaakt en alles en ieder had genoemd had ik een mindere straf wel op z'n plaats gevonden. Nu was het toch een beetje een jankende Amerikaanse TV dominee die alleen z'n eigen slippertjes opbiechten.

Neemt niet weg dat ik het lastig vind en ik ben juist van het loket dat mensen opnieuw een kans moeten krijgen.

Lastig, lastig.Maar wat al eerder is genoemd: de UCI. Zolang Verbruggen daar ere-voorzitter is kan ik die club niet serieus nemen. Verbruggen hoeft misschien niet gestraft te worden maar hij had zelf op moeten stappen omdat een groot deel van de ellende onder zijn verantwoordelijkheid heeft plaatsgevonden. Of hij het wist of niet is dan niet eens relevant.
Dat hij op het pluche blijft zitten zegt alles over die man en alles over de UCI: corrupt & verrot!

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 06 jan 2016 20:43

mao schreef:Als hij een Belg was geweest, dan hadden ze hem wel een voorwardelijke straf gegeven.... :-)
En dat zou dan , door die nu medelijden met Boogerd hebben of de straf onrechtvaardig vinden, een veel te lage straf worden gevonden.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 06 jan 2016 21:18

Wat mij wel opvalt in het hele proces rond Boogerd;
Zodra je als renner alles opbiecht sluit het volk je alweer snel in de armen.
Vlot toegeven als renner en volksheld is dan ook de slimste strategie. Geeft maar even rumoer om zaken waar toch iedereen onderhand niet meer van opkijkt en het blijft daarna ook niet zo hangen in het geheugen.
Bij Volkswagen hadden ze dat goed begrepen.
Bij de Fifa wat minder.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 jan 2016 21:56

@rob: dus die bak stront etc was nog niet genoeg? Hij is al zijn credits kwijt bij velen, de wandelende pispaal en wordt tenslotte ook nog gestraft! Ik zou er geen moeite mee hebben als A. iedereen aangepakt wordt en B. dit direcr na de bekentenis ingegaan was. Nu is het oneerlijk en tenenkrommend.
In tijd van een dag is de wereld omgedraaid; de gebruikers die hun mond hebbem gehouden lachen zich rot. Dat maakt mij boos en verdrietig dat die kutbonden nu eens nooit in dienst van hun sport kunnen opereren. Ga Astana bannen, Katousha extra controleren; span je in voor het hier en nu ipv deze schijnpolitiek.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 jan 2016 23:08

Toen het testen op epo op basis van schommelende bloedwaarden in 2009 technisch en bovenal juridisch mogelijk werd heeft de UCI besloten om de verjaringstermijn voor renners met verdachte waardes van voor 2009 op nul jaar te zetten. Er was dus blijkbaar weinig animo om de beerput echt open te gooien. Om dan iemand die zelf bekent te gaan vervolgen is wel erg gemakkelijk en hypocriet.

De vraag is echter of dat Boogerd alleen vervolgd wordt vanwege zijn bekentenis of b.v. ook vanwege de verklaringen van Levi Leipheimer over zijn Rabo periode. Ik wil eerst eens een officieel document lezen met de uitleg van de UCI voordat ik er over oordeel. Het is natuurlijk wel zo dat ze dit beter vorig jaar hadden kunnen oplossen, voordat hij bij Roompot aan de slag ging. Dat had weer een hoop negatieve publiciteit gescheeld voor de jongens die nu met een schoon imago de sport beoefenen. Daar was tijd genoeg voor en ik betwijfel of er tussentijds nog bewijsmateriaal is bijgekomen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5738
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 07 jan 2016 08:00

Rob's antwoord was in een ander topic terecht gekomen.
rob74 schreef:@Daniel.
Dit was Boogerd's bekentenid destijds, althans mijn interpretatie er van zoals ik die op mijn blog heb verwoord:
Boogerd's bekentenis schreef:Michael Boogerd bekent

Ik heb in de periode 1997 en 2007 doping gebruikt.

In welke wedstrijden?
Zeg ik niet

In welke periode?
Zeg ik niet

Van wie kreeg je de doping?
Ik kocht het zelf

Waar? In Aken?
Nee, niet in Aken

Van wie kreeg je hulp?
Zeg ik niet

Wanneer liet je eerder afgetapt bloed weer via een infuus weer inspuiten?
Zeg ik niet

Was er een doping cultuur bij Rabobank?
Nee

Heeft de dokter je geholpen
Zeg ik niet

Welke wedstrijden reed je clean en wanneer niet?
Zeg ik niet
Dat was dus Boogerd’s bekentennis. Echt ongelofelijk boeiend. Zelden zoveel info te weten gekomen. Vind je het gek dat je dan als pispaaltje gebruikt gaat worden? Als Boogerd destijds een goed verhaal had gehouden en alles bij naam had genoemd, dan was die er een stuk beter vanaf gekomen.

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 07 jan 2016 12:32

Dat hij gestraft wordt voor zijn daden kan ik best snappen (los van degene die de dans wel ontspringen), maar dat de straf pas 3 jaar later wordt gegeven wanneer hij net weer iets aan het opbouwen is vind ik wel extreem zuur/zwaar. Straf hem dan gewoon meteen na de bekentenis. Nu Besmeur je de sport er weer extra mee omdat hij nu weer actief is bij een team, de doping verhalen van 3 jaar geleden komen weer terug en je straft hem eigenlijk dubbel omdat hij net weer met iets bezig is.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 jan 2016 20:59

ik vind dat Boogerd nog heel blij mag zijn dat hij niet erger is gestraft => 10 jaar doping bekend en slechts 2 jaar zijn uitslgen kwijt. Er zijn er natuurlijk die niet gestrft zijn geworden maar er zijn er ook die 7 tour DF verloren hebben en levenslng zijn geschorst.
Boogerd was ook degene die FVDB indertijd voor gek verklaarde en de grote onschuld speelde toen Frank zei dat hij de beste van de gedopeerden was toen hij LBL won.
Twee jaar is correct vind ik. Meer moet niet maar minder ook niet.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 jan 2016 22:07

De bekentenis was begin 2013. Het onderzoek zal vlak daarna gestart zijn en dan mag je 8 jaar terug gaan, de rest is verjaard.

3 Jaar geleden was hij een gestopte wielrenner en dus niet interessant maar in ieder geval toen hij begon met het Roompot project hadden ze al actie kunnen.
Campagnolo Ultra Dork

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 07 jan 2016 22:33

Wat schieten we op, nu weer negatieve publiciteit. Die titel schrappen, so what. Hij heeft dat jaar in die trui mogen rijden, en dat nemen ze niet af. Al die oude gevallen. Trek een lijn, en kijk niet meer naar oude doping gevallen. Er was toen doping, iedereen gebruiktedat is bekend, nu klaar. Nu is inmiddels bekend, dat het in een hele hoop sporten gebeurd(e), en niet alleen het fietsen. Kunnen we vooruit kijken, en constant met die oude koeien bezig zijn.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 jan 2016 07:48

Thijs Zonneveld vind het in zijn column in het AD terecht dat MB alsnog is geschorst.....
Less is bore

Plaats reactie