Over de wielersport en zijn beoefenaars.

persconferentie rasmussen

vivo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 25 jul 2007 01:21

vivo 13 nov 2007 00:06

Omdat hij Breukink in bescherming neemt?
Tenminste het opvallendste vond ik in het Sportjournaal zojuist (met een half oor geluisterd) dat de presentator stelde dat de leiding wist dat Rasmussen niet in Mexico was en Ducrot zwakte dat steeds af tot dat de leiding het had moeten weten. Maar licht jezelf toe SpEric.
Hihi was het slechts de toon waaraan je je irriteert?
Jaja hij is slecht commentator tijdens wedstrijden.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 13 nov 2007 07:45

@ vivo


Nee, niet eens daarom. Gewoon zijn hele manoier van doen en praten, hij zegt zo weinig met zo veel woorden.
Kris kras alle kanten op, zoeken naar uidrukkingen die nergens op slaan en zo gaat ie mar door. Dat doet ie ook met z'n commentaar.. En nu die paar keer in het sportjournaal.. man man.

Dat heeft ie weer een uitspaak bedacht en die roept ie dan gelijk 10 keer in 2 minuten, te pas en te onpas.
Kan dat nou niet anders ?

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 13 nov 2007 09:44

Ducrot is ook nog lid van het geheel al wil hij doen voorkomen dat hij "onafhankelijk" is. Daarom lult ie er maar wat omheen. Hij is vriend van Breukink en dus zal hij hem niet openlijk afvallen. Naar mijn mening moet ook Breukink de biezen pakken, die heeft ook staan liegen voor de camara's. Verder is dit uitstapje naar italië natuurlijk gebruikt om een of ander (gen-epo?) kuurtje te volgen de bloedwaarden zeggen genoeg. De boel wordt nog steeds geflest en dat zal altijd zo blijven. Waar spelers zijn zijn valsspelers.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 13 nov 2007 11:48

Het woord schimmig alleen al ....

mercier
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 okt 2006 13:23

mercier 13 nov 2007 11:49

@SpEric

Inderdaad: "feiten, feiten, feiten moet ik hebben" En daar zit dus meteen het probleem bij Ducrot. Als die feiten gewoon op tafel te leggen waren, was dat allang gebeurt. Juist de gebleken onmogelijkheid daartoe - anders dan onder dwang - maakt al dit soort affaires zo ondoorzichtig.
Overigens vind ik zijn wedstrijdcommentaar nog steeds goed: laat hij zich daarbij houden.

@ ifalco2004
In de positie, waarin Breukink zit, zal hij ter bescherming van bank-, ploeg-, renners-belangen wel vaker diplomatieke (lees: iets bezijden de waarheid) antwoorden moeten geven. Wij weten niet wat hij intern aan bestrijding van "Rasmussen-gedrag" heeft gedaan.
Ik vind hem nog steeds een goede ploegleider en van mij mag hij blijven.

Het is nogal onpraktisch om iedere (ex-)renner, ouder dan 25, tot het "oude wielrennen" te rekenen. Een ploegleiding van twintigjarigen lijkt me ook niet ideaal.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 13 nov 2007 12:32

nou, met dat commentaar...

Hoe vaak ik niet hoor " hoe kan dit nu " ? , " dit kan helemaal niet" !! " de koers wordt NU echt hard gemaakt " enz. enz..


Ik ben er geen fan van.


Maar over de persconferentie.. Rasmussen heeft dus gelogen tegen de UCI en de bank wist ervan. Misschien hebben ze er niet bij stil gestaan.
Toen de UCI akkoord gaf voor de start van Rasmussen, dacht de bank, prima! Alles is dus inorde.. Tot dat..

Feit is dat Rasmussen is ontslagen omdat hij gelogen zou hebben. Het blijkt nu dat hij in iedergeval niet tegen de bank heeft gelogen en dat wat hij met de UCI heeft gecommuniceerd bij de bank bekend was. ( zie e-mail verkeer omtrent pyreneëntrip)

Dus ja...

De vraag van Ducrot over waarom... is hier helemaal niet aan de orde in dit onderzoek(je)
Wel interessant natuurlijk..

mercier
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 okt 2006 13:23

mercier 13 nov 2007 12:52

SpEric:

Oké: stel je nou eens het volgende voor:

Breukink zoekt Rasmussen begin juni op en geeft hem ongelofelijk er van langs. Vervolgens moet hij, als ploegleider wat verzinnen om dit "asset", want dat is Rasmussen op dat moment nog, voor de Tour te redden.

Wat zou jij als ploegleider dan doen?

Ik bedoel maar: leidinggeven is dat soort situaties niet gemakkelijk. Ik zeg niet , dát hij een verkeerde keuze maakte maar áls hij dat deed, dan kan ik er nog begrip voor hebben ook.

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 13 nov 2007 13:10

Zou ook wel interessant zijn om te weten wat die 2 besproken hebben. Breukink als ex-renner zal zeker weten hoe de vork in de steel steekt als iemand verdoezeld dat hij in italië zit ipv mexico. En ik geloof niks van een echtelijk probleem, vind ik nog erger dan zeggen dat je hond aan de epo zit.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 13 nov 2007 13:23

Maar ik veroordeel niemand en zeker Breukink niet. Ik geloof hem wel..
Wat ik probeerde aan te geven is dat het niet om Ducrot gaat, maar om rasmussen en zijn verhaal en nu die van de bank.
De rede zoals naar buiten gebracht voor zijn ontslag lijkt niet terecht want de bank wist waar hij was...

Maar als ik hoor hoe knullig het er bij teams aan toe gaat met de administratie e.d. dan vraag ik me wel af hoe het kan anno 2007.
Iemand die goed heeft kunnen fietsen is niet per defenitie een goede manager. Zet de juiste mensen met de juiste Skil(s) ;) op de juiste plek. (Ook dit heeft niet zo zeer betrekking op Breukink als wel op het geheel)
Maar dat zie je wel vaker misgaan helaas...

Maar aan de andere kant hoor en zie ik maar een klein deel van hoe het er aan toe gaat natuurlijk. En met dit soort zaken veelal via de pers.. niet de meest objectieve vind ik ..

mercier
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 okt 2006 13:23

mercier 13 nov 2007 13:38

SpEric:

Dat gedoe met die administratie is inderdaad belachelijk. Dat zal snel verbeterd moeten worden.

Ben het met je eens, dat wij maar een stukje van de werkelijkheid kunnen zien dus blijft het, met of zonder Vogelzang, gissen.

Plaats reactie