Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tommeke tommeke...... (dommeke dommeke)

velocita
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 okt 2005 00:19

velocita 11 jun 2008 20:40

Jammer...vind dat hij op sportief vlak niet gestraft moet worden.

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 11 jun 2008 20:50

DE SCHIJN VAN DE LIJN....
Waarom...waarom? Waarom gebruikt een sporter a la Boonen coke? DAT is de hamvraag!
Wie kan mij dat vertellen? Boonen zelf? Die geeft geen antwoord. Eigenlijk is het heel erg wat er nu gebeurd. Zo'n topsporter...en dan dit...kan hij de weelde wel aan? Moet hij zijn uitvlucht zoeken in snelheid, een borrel en drugs. Is het keurslijf van topper te strak om hem heen gevlochten?
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

stavros
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 jun 2008 15:48

stavros 11 jun 2008 20:54

-Robin- schreef:En de beslissing is gevallen: Tom Boonen is niet welkom in de Tour



Jammer, maar min of meer wel verwacht.
Het is vooral jammer dat deze sporter op deze manier ontspoort buiten de sport om en daar uiteinderlijk de sport de dupe van wordt.
Greetz

velocita
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 okt 2005 00:19

velocita 11 jun 2008 20:55

maurice schreef:Tom Boontje komt om z'n loontje. Hij is er gloeiend bij. 't wordt tijd dat ze die ploeg is flink binneste buiten keren. Eens kijken wie er nog meer door de mand vallen. Te beginnen bij de ploeglijder zelf zou ik zeggen.


?? Effe heel de ploeg over dezelfde kam scheren? En dan nog? Al zaten ze allemaal aan de coke en zeker de ploegleider, daar gaan ze geen wedstrijden door winnen hoor. Lefevre zal er enkel rapper door praten...


Wint hij de Ronde van Vlaanderen, de Groene Trui,...wordt hij terecht de hemel in geprezen. Wint hij geen koers staat er in de krant lekker groot te lezen dat hij het niet meer kan, onterecht maar nog te begrijpen want het gaat nog steeds over het sportieve aspect. Dat hij dronken achter het stuur zit, coke snuift,...en daarvoor gerechterlijk vervolgd is volkomen terecht maar dat hij hiervoor geschorst zou moeten gaat men petje toch te boven.

Als in elke sporttak evenveel controles zou doorgevoerd worden zou er niet veel meer overblijven van de "Topsport".

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 jun 2008 20:57

Velocita schreef:Jammer...vind dat hij op sportief vlak niet gestraft moet worden.


Misschien jammer,.... waar het is wel de goden verzoeken.

Boonen weet de de ASO geen renners wil hebben die het wielrennen in een kwaad daglicht stellen. Hij weet ook dat als je coke snuift dat dit gevonden gaat worden in je urine en hij weet ook dat hij vaak gecontroleerd wordt. Volgens wilde ie gewoon niet starten in de TDF.
Live fast; die young. mijn blog

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 11 jun 2008 21:06

In een interview werd Fausto Coppi ooit gevraagd of hij wel eens doping gebruikt. Coppi antwoordde" Alleen als het nodig is" Een Engelse journalist die er bij stond vroeg toen wanneer het nodig was en Coppi antwoordde " Altijd"

In de strijd om de sport weer schoon te maken zodat deze aantrekkelijk blijft voor sponsoren is dit onvermijdelijk. In de tijd van Coppi was dit normaal, nu wil geen enkele sponsor geassocieerd worden met dit soort uitwassen. Een renner is het reclameplaatje van de sponsor. Als de renner zich misdraagt is dat geen reclame.
Niet als deze cocaine gebruikt, met zijn fiets smijt of op een andere manier negatief in het nieuws komt.

Met alle gemopper over de macht van de sponsors: Geen sponsors geen sport. Als de sponsor niet toevallig The Scarface company heet is een cokesnuivende wielrenner geen reclame en dat had Tom Boonen van te voren kunnen bedenken.

Ik heb er geen medelijden mee, vind het wel spijtig, maar dat is iets anders.

janjr
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 jan 2006 20:25

janjr 11 jun 2008 21:23

roger schreef:Nu begrijp ik ook waarom Tom in 2007 zo gretig was hij wilde natuurlijk als eerste bij de WITTE LIJN zijn.


Hilarious! LOL

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 11 jun 2008 21:27

Boontje komt om zijn loontje.

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 11 jun 2008 22:42

Boonen niet welkom in de tour ...... misschien een kortzichtige mening, maar waar gaan we nou helemaal naar toe. Voorbeeldfunctie of niet, coke heeft geen invloed op je prestaties. Wat is het volgende? de eerste renner die stiekem een sigaretje (of nog veeeeeeel erger, een joint) opsteekt wordt geweerd uit de tour?

Op deze manier maakt de dopinggekte een gekte van zichzelf. Er komt een tijd dat we met z'n allen te ver doorslaan (en die lijkt nu zo ongeveer gekomen met cokegevalletje Boonen). Deze opvatting zal lang niet iedereen onderschrijven, maar moest het toch even tikken.
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

slc-sl
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 aug 2007 01:03

slc-sl 11 jun 2008 23:03

"Wielrennen is het leven" zegt men wel eens en dat blijkt maar weer.
De maatschappij in het klein.

Boonen is een gewone vent die hard kan fietsen. Dat wil nog niet zeggen dat hij intelligent of wijs is.
Kennelijk zijn de benen sterk maar " de schouders die de weelde moeten dragen" niet
Omdat hij bekend is en vaak in de media voorbij komt vinden "wij" dan maar dat hij een voorbeeld functie heeft.
Maar ja dat had Clinton ook.:D

Zo hebben we allemaal wel eens een voorbeeld functie bijv als ouders, verkeersdeelnemers etc. etc.
En wie zondigt daarin niet voortdurend.

Zij en wij blijven gewoon mensen en die doen rare dingen.

En ja, in een ideale wereld zou hij een voorbeeld moeten zijn, maar in een ideale wereld was iedereen je voorbeeld.

Maar ben wel benieuwd wat er besloten gaat worden.
Hoop in ieder geval dat Boonen er lering uit trekt ......maar ik zou er geen geld op zetten.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 11 jun 2008 23:13

Is hier sprake van een Gewiekste Witte??

Om te reageren op Velocita: ik heb hem nog nooit, maar dan ook nooit de helemaal ingeprezen. Daar moet hij toch echt meer voor doen dan alleen wedstrijden winnen. In en naast de koers.
Frapant is wel, dat het ene jaar de ene na de andere koers wint en het jaar erop, toen het ene na het andere dopingschandaal waar ook Lefevre bij betrokken was, heel weinig tot niets meer wint. En dat heeft echt niet alleen met mentale druk te maken.
Toeval? De anderen zijn beter geworden? Vul zelf maar in, ik denk er het mijne van.
Jammer is wel, dat de wielersport in het algemeen hier weer onder moet lijden.
De reactie van de Tourorganisatie? Die ik best kan begrijpen. Het er mee eens zijn, is iets heel anders.
Niets is wat het lijkt..

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 11 jun 2008 23:14

rob74 schreef:
Velocita schreef:Jammer...vind dat hij op sportief vlak niet gestraft moet worden.


Misschien jammer,.... waar het is wel de goden verzoeken.

Boonen weet de de ASO geen renners wil hebben die het wielrennen in een kwaad daglicht stellen. Hij weet ook dat als je coke snuift dat dit gevonden gaat worden in je urine en hij weet ook dat hij vaak gecontroleerd wordt. Volgens wilde ie gewoon niet starten in de TDF.



Uiteraard, en dat is dan ook maar het goed recht van organisator ASO. Als ik de Tour de France zou organiseren, zou ik ook koste wat het kost willen vermijden dat er nog een débacle als de zaak-Ullirch, Landis, Rasmussen, Moreni en Vinokourov (om maar 5 breede gemediatiseerde gevallen van amper de laatste 2 Tours!!) zich voordoet... en als Boonen niet 100% zekerheid biedt om de Tour te onthouden van die mediaheisa, dan is ie maar niet welkom. Boonen kent zelf de malaise van het wielrennen en is verantwoordelijk voor de gevolgen van zijn stommiteiten.

Zijn verklaring was behoorlijk lauw en deze keer vond ik Lefèvres reactie er totaal over: in het kamp van de geschorene zitten en het lef hebben uit te halen... faut le faire!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie