Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Robert Gesink

rnldzm
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 jul 2009 17:30

rnldzm 17 sep 2009 15:32

Ik vind Gesink niet zo'n geweldig talent. Hij stapt wel erg vaak heel hard van z'n fiets. In Parijs Nice verloor hij het geel door dat hij niet durfde te dalen, in de tour breekt-ie z'n pols, nu weer 8 hechtingen in z'n knie. Hij rijdt altijd wel 'n redelijk goed klassement maar hij heeft nog geen mooie overwinning op z'n palmares.

jobjob85
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 sep 2009 15:32

jobjob85 17 sep 2009 15:39

Gesink is juist een enorm talent.... Niet een echte afmaker maar wel een klassements renner.... Afdalen kan de beste man nu.. En hechtingen of een gebroken pols heeft toch niks met talent te maken???

forza
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 jun 2009 14:43

forza 17 sep 2009 15:39

rnldzm schreef:Ik vind Gesink niet zo'n geweldig talent. Hij stapt wel erg vaak heel hard van z'n fiets. In Parijs Nice verloor hij het geel door dat hij niet durfde te dalen, in de tour breekt-ie z'n pols, nu weer 8 hechtingen in z'n knie. Hij rijdt altijd wel 'n redelijk goed klassement maar hij heeft nog geen mooie overwinning op z'n palmares.


Hij is pas 23 en heeft nog een mooie tijd voor zich. Wel eens gehoord van pech. Het is altijd makkelijk om iemand tot de grond toe af te branden, vooral als je niet met je eigen naam op het net staat. Ik denk wel dat deze jongeman veel in zijn mars heeft en dit de komende jaren nog wel zal laten zien. En als je denkt het beter te kunnen laat het maar eens zien dan.
eigenwijs is ook wijs...

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 17 sep 2009 16:39

rnldzm schreef:Ik vind Gesink niet zo'n geweldig talent. Hij stapt wel erg vaak heel hard van z'n fiets. In Parijs Nice verloor hij het geel door dat hij niet durfde te dalen, in de tour breekt-ie z'n pols, nu weer 8 hechtingen in z'n knie. Hij rijdt altijd wel 'n redelijk goed klassement maar hij heeft nog geen mooie overwinning op z'n palmares.


Het verhaal van het afdalen is dat een van de Schleckboys manmoedig tegen Gesink riep; "Volg mij maar..." En die ging vervolgens keihard onderuit in de inderdaad als lastig bekend staande afdaling.

Logisch dat hij daarna schrik van de afdaling had.

(Zie ook het interview van Gesink door Marije Randewijk in de Muur van afgelopen juli.)

Ik vind Gesink een enorm talent. Net als het ook een enorm Nederlands talent is om iemand die een beetje boven het maaiveld uitkomt af te zeiken en af te rekenen op geruchten en halve waarheden.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 17 sep 2009 16:47

rnldzm schreef:Ik vind Gesink niet zo'n geweldig talent. Hij stapt wel erg vaak heel hard van z'n fiets. In Parijs Nice verloor hij het geel door dat hij niet durfde te dalen, in de tour breekt-ie z'n pols, nu weer 8 hechtingen in z'n knie. Hij rijdt altijd wel 'n redelijk goed klassement maar hij heeft nog geen mooie overwinning op z'n palmares.


Parijs-Nice was gewoon een voorbeeld van "het schijt tussen de billen hebben". Eenmaal dat hij een bochtje verkeerd in had geschat ging het afdalen toen niet meer, lijkt me incidenteel (zelf nooit gehad dat je een bocht verkeerd nam en niet meer op 't scherpst van de snede durft af te dalen?).

Iedere wielrenner valt nu eenmaal vaker in 't seizoen, soms met grotere gevolgen dan de ander. Zelfs een ervaren rot als Armstrong brak zijn sleutelbeen.

Hij heeft idd nog geen mooie overwinning op zijn palmares, maar wie heeft dat wel op 23-jarige leefdheid in (zware) etappe koersen? Hij laat nog steeds een stijgende lijn zien in zijn ontwikkeling en doet het steeds beter en constanter.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 17 sep 2009 16:50

spook schreef:Het verhaal van het afdalen is dat een van de Schleckboys manmoedig tegen Gesink riep; "Volg mij maar..." En die ging vervolgens keihard onderuit in de inderdaad als lastig bekend staande afdaling.


Dat is ook het domste wat je kunt doen, want als er 2 zijn die niet kunnen dalen...

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 17 sep 2009 17:42

rnldzm schreef:Ik vind Gesink niet zo'n geweldig talent. Hij stapt wel erg vaak heel hard van z'n fiets. In Parijs Nice verloor hij het geel door dat hij niet durfde te dalen, in de tour breekt-ie z'n pols, nu weer 8 hechtingen in z'n knie. Hij rijdt altijd wel 'n redelijk goed klassement maar hij heeft nog geen mooie overwinning op z'n palmares.


Hoeveel van 23 wel?
De ereplaatsen die hij heeft en de manier van koersen is niet door veel 23-jarigen laten zien.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 18 sep 2009 01:28

Na de dag van vandaag zeg ik: Applaus, respect, diepe buiging, goed gedaan, toitoitoi, zet hem op de laatste drie dagen...

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 18 sep 2009 10:42

In Parijs Nice werd hij er eigenlijk af gereden in de laatste kilometer van de klim. Voornamelijk in het golvende stuk na de top, waar je flink moest bijtrappen, verloor hij flink wat meters. Geen slechte daler, maar gewoonweg te ver in het rood gereden op de klim. Hij komt dus nog geregeld zijn limiet tegen; dat zien we ook in de Vuelta. Hopelijk schuift die limiet nog een beetje naar boven om dat laatste stukje kwaliteit te krijgen. Want een Tour winnen zit er echt nog niet in.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 18 sep 2009 13:50

De vraag is wat hij wil? Het is best een goede ronderenner, maar als hij nooit een ronde wint heeft hij straks niets gewonnen (geen etappes of klassiekrs bedoel ik dan)

Hij doet het goed, lichamelijk zie ik geen probleem, ff wat minder vallen en soms de klootzak uithangen misschien?

Ik heb hem ook wel eens horen zeggen ik hoef niet in Italie of spanje te trainen voor het klimmen. Misschien niet voor het klimmen, maar wel voor het dalen dat kan je hier niet oefenen.

Uit ervaring zeg ik dat relaxed hart dalen je veel energie en stress scheelt, waardoor je beneden ook weer frisser bent.

hansmol
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:04

hansmol 18 sep 2009 13:58

hij is pas 23!!!! we verwachten weer bijna het onmogelijke gewoon nog sterker worden hij komt er wel

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 18 sep 2009 19:26

auw auw auw... gitzwarte dag

Plaats reactie