Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Robert Gesink

concorde
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 01 nov 2004 09:55

concorde 18 sep 2009 19:46

4.44 achter. Oei. Ben benieuwd of hij morgen nog gaat starten. Met het oog op de WK misschien toch beter om nu de rust te pakken. Al vrees ik voor zijn kansen op het WK. Dat fietsen in de regen met een flinke wond vraagt veel van een mens. Zelfs een topsporter.
Gitzwart is het niet, (lichtgrijs?). Het hardt zo'n jongen misschien nog meer voor de toekomst (de hoop is de wens van de gedachte)

marcodej
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 02 jul 2008 15:26

marcodej 18 sep 2009 19:53

Hij moet nu gewoon doorgaan. Nu proberen ´gewoon´ top-10 te halen. Als hij nu stopt heb je nog steeds geen zekerheid over het WK en dan heb je straks helemaal niks.

Balen, maar het zij zo. Lullig dat het nu twee GT's achter elkaar gebeurd.


Overigens, de tijd van clichés als "hier leert hij van" en "het is een talent en zijn tijd komt nog wel", is echt voorbij. Hij moet nu oogsten, alles wat hij nu niet binnenhaalt is verloren tijd... Dat hij een mooie podiumplek verliest door een lullige val maakt het nog zuurder.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 18 sep 2009 19:56

Concorde schreef:de hoop is de wens van de gedachte


Heel Cruijffiaans! :)

(De wens is de vader van de gedachte.)
t.a.f.k.a.e.h.

slc-sl
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 aug 2007 01:03

slc-sl 18 sep 2009 19:59

Iedere wielrenner valt nu eenmaal vaker in het seizoen PFFF.
In de fiets van deze maand staat ook nog een stukje hierover.
Het loopt tegenwoordig wel de spui gaten uit.
En natuurlijk was het vroeger "iets" gemakkelijker omdat er nu wellicht meer vuiligheid op straat ligt maar het gaat nu wel de spuigaten uitlopen.

josdecoach
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 mei 2007 23:33

josdecoach 18 sep 2009 20:18

Ben benieuwd hoe hard die kan in die tijdrit. Denk dat ie het nog wel gaat proberen, top 10 in grote ronde is toch een prestatie. WK vrees ik voor, al deze dagen zijn natuurlijk niet goed voor het herstel van die wond.

em
Forum-lid
Berichten: 1337
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 18 sep 2009 20:49

josdecoach schreef:Denk dat ie het nog wel gaat proberen, top 10 in grote ronde is toch een prestatie.


Een beetje sportman zal zwaar teleurgesteld zijn en nu niet meer alles kunnen geven om een "top 10-plaats" te behalen. Een top 10-plaats is achteraf misschien leuk, maar ik denk dat Gesink dat op dit moment niet echt interesseert...

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 18 sep 2009 21:13

Gewoon stoppen nu en de wond goed laten helen.
Geeft weer twee dagen extra rust voor het WK.
Top 10 heeft hij vorig jaar al gedaan.

concorde
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 01 nov 2004 09:55

concorde 18 sep 2009 21:33

Het zou qua heldendom beter geweest zijn als hij vandag hevig lijdend had afgestapt. Maar weinig media aandacht in dat pokkeweer.
Om dan natuurlijk volgend jaar keihard toe te slaan :)
Jaja de wens is de Vader van de gad8te (dank je Evilhomer)

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 18 sep 2009 22:07

Als ik hem was zou ik nu afstappen. Waarom zou je je morgen nog pijnigen in de tijdrit, als je fysiek niet helemaal inorde bent? Hangt er natuurlijk ook af of hij het wk ziet als doel.

@SLC-SL

Bij de junioren zie je de beste van Nederland met schaafwonden enzo. Het kan de beste overkomen.

padelzijn
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 aug 2009 00:09

padelzijn 18 sep 2009 22:50

marcodej schreef:
Balen, maar het zij zo. Lullig dat het nu twee GT's achter elkaar gebeurd.


Overigens, de tijd van clichés als "hier leert hij van" en "het is een talent en zijn tijd komt nog wel", is echt voorbij. Hij moet nu oogsten, alles wat hij nu niet binnenhaalt is verloren tijd... Dat hij een mooie podiumplek verliest door een lullige val maakt het nog zuurder.


Mee eens maar sterker nog...... als je twee GT's achter elkaar crasht ben je dan wel een topper?

Hard kunnen fietsen en goed kunnen klimmen is mooi maar er is een x-factor voor de echte toppers in iedere sport die blessures of ander onheil voorkomen. Dit door een defensieve rijstijl, talent of gewoon door geluk te hebben. Er een neus voor hebben je zo te positioneren dat je valpartijen ontloopt is volgens mij ook goud waard.
Ik fiets dus ik besta.

michelvd
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:54

michelvd 18 sep 2009 22:56

Ben ik wel een beetje met je eens hoor. Ik heb Armstrong nog nooit zien vallen zijn laatste jaren in de tour. Maar dat heeft wel met ervaring te maken, dus zou je kunnen zeggen dat hij hier toch van leert.

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 18 sep 2009 23:00

Allemaal gezeik, ik ben een Armstrong fan maar de beste man heeft wel een volledige ploeg die ervoor onder andere voor zorgt dat hij niet bij valpartijen zit (vooraan). Gesink heeft een tweederangs team met zich mee... Ik zou bijvoorbeeld Gesink wel eens in Valverde z'n team willen zien...kijken of Gesink dan nog valt.

Plaats reactie