Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 30 jun 2008 14:30

Het is weer zo ver. de Tour de Smeets komt er aan. Een stuk onvervalst narcisisme van Smeets. Ik erger mij er elk jaar weer aan. Het lijkt wel of het meer gaat om Smeets en zijn gasten, dan om de Tour.
Ik kijk en luister al een aantal jaren naar de Belgische TV. Inhoudelijk beter, meer begrip van en voor de sport, veel minder laatdunkend en betweterig.

Ben ik nu de enige die zich daar zo aan ergert?

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 30 jun 2008 14:32

veel mensen vinden hem of fantastisch of verschrikkelijk. Ik behoor tot de liefhebbers van Smeets. Lees veel boeken van hem en luister graag naar hem. Gisteren tijdens het NK ook weer heerlijk genoten van zijn anecdotes en woordspelingen.

je moet er van houden denk ik
Train ze!

thja14
Forum-lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:48

thja14 30 jun 2008 14:39

Ik vind hem niet erg sterk in commentaar tijdens wedstrijden. Maar absoluut geweldig in interviews, achtergrondreportages en in programmas als de avondetappe.

Maar als commentator tijdens de wedstrijd nog altijd beter dan Ducrot en Dijkstra.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27569
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 jun 2008 14:47

Alleen jammer dat ze Boom aanzagen voor Eltink, en toen weer voor Dekker.

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 30 jun 2008 14:55

havana schreef:Alleen jammer dat ze Boom aanzagen voor Eltink, en toen weer voor Dekker.


Zij zien in principe hetzelfde op tv als wij. Vrijwel iedere commentator zit er wel eens langs, zeker als er van een afstand wordt gefilmd. Gebeurt ook vaak genoeg bij het voetbal en daar staan maar 22 man op het veld..
Train ze!

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 30 jun 2008 14:57

Lior, ben het helemaal met je eens. Zowel commentaar, intervieuws etc. Smeets kan mij niet bekoren. Ik erger me zelfs geel en groen als ik naar hem luister. Geloof me dat heb ik niet vaak. Ook ik schakel meestal naar de Zuiderburen. Tijdens de tour trouwens luister ik altijd naar mijn favoriete zomerprogramma; radio tour de france. Goede verslagen, intervieuws en leuke muziek.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

marten
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 02 feb 2006 11:04

marten 30 jun 2008 15:35

zwaar irritant dat die man de renners niet (meer) herkent!
Hij zag niet eens dat het Tjallingi was die de hekken in ging. En dat het Boom was die demareerde... Of Tom Stamsnijder aanzien voor Koen de Kort.
Ach Gerolstiener lijkt ook zo op Astana.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27569
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 jun 2008 15:38

Precies, de fouten die Smeets en Ducrot maken bij het spotten zijn niet goed te praten.

@ Evers

Ik zit er ook wel eens naast, maar ik ben dan ook maar een simpele toeschouwer en geen PROFESSIONAL die ervoor betaald wordt om het correct te zien.

brummi
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 nov 2005 14:28

brummi 30 jun 2008 16:03

"Den Bels":)

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 30 jun 2008 16:17

Nog zoiets, gisteren in de finale bij het NK:
Smeets beweerd dat Elijzen is gedemarreerd, vervolgens komen Terpstra en Moerenhout weer terug bij hem, dan demarreerd Moerenhout en vervolgens zien ze, dat Lars Boom opeens bij Terpstra zit. Dan zou je denken dat ze de conclusie trekken dat het niet Elijzen was, maar gewoon Boom, maar nee, Smeets heeft het daarna nogmaals over de actie van Elijzen die ervoor zorgde dat Terpstra het gat moest dichtrijden :/

Ik was nog ff Eurosport en Sporza (:p) langs gegaan, maar helaas.
Gelukkig wel vanaf volgende week weer!

tarzander
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:25

tarzander 30 jun 2008 16:26

Ik vind het commentaar van Smeets altijd wel leuk. Ik vind het leuk, omdat het heel anders is dan alle andere commentatoren, er zit een beetje lol in en dat hoor je bij geen enkele andere commentator terug. (helemaal niet bij die droge sjakies van eurosport)

off topic, het NK was wel een leuke koers, maar zo als te verwachten wint een van Rabo's weer. Zolang je niet bij Rabobank rijdt tegenwoordig, kun je het vergeten om nationaal kampioen te worden.
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

Plaats reactie