Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

dummy
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 19 jun 2007 12:42

dummy 14 jul 2009 23:49

de boef van parma schreef:Echter, sinds de uitzending van Profiel vind ik hem zielig en bovenal communicatief gestoord.
Vermoedelijk is dat geheel wederzijds.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 jul 2009 00:12

de boef van parma schreef:Echter, sinds de uitzending van Profiel vind ik hem zielig en bovenal communicatief gestoord.
Is die uitzending ergens terug te zien?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 15 jul 2009 00:14

Sprintbom schreef: Bruyneel is een lafbek die zich in alle bochten wringt om toch maar geen standpunt in te nemen. Dit is wel lachen!

http://www.sporza.be/cm/sporza/videozon ... 4/1.562486


Deze is briljant :D:D Die kop van Armstong ! Hilarisch !!:p

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 15 jul 2009 01:28

Nog even over Smeets. Ik kom steeds meer tot de conclusie dat we onze zegeningen moeten tellen. Stel ju nu bij wijze van voorbeeld eens voor dat je voortaan aangewezen bent op Ducrot. Godsammeliefhebbe ! In elke scheet ziet hij weer een volledige revolutie, ik vraag me af wat voor gekleurde drama-bril deze gozer op heeft. En dan ondertussen Dijkstra maar tegenspreken en corrigeren en zijn zeverige c.q. zweverige vooroordelen verkopen als de nieuwe alles verklarende filosofie. De wereld zal nooit meer zo zijn als vroeger. Het is naief, dom en vooral irritant. Hij heeft dus een ideetje en vervolgens wordt alles door hem in dat malletje gestopt en via dat ideetje wordt alles verklaard. En daar blijft hij maar over doorzagen..... Ook hij wordt steeds meer tevreden over zichzelf.

Dan heb ik toch liever de maniertjes van Mart Smeets, die kun je ook als amusant zien als ik dat zo mag zeggen.

Er zit al een kleuterkwis in wat een serieus sportprogramma had kunnen zijn dus de volgende stap na het tijdperk Smeets zal zijn dat een Paul de Leeuw achtig type leeghoofd c.q. schreeuwlelijk ons gaat amuseren. Je kunt veel over Smeets zeggen maar het is geen domme man. En dat is al vrij zeldzaam in het huidige tv-tijdperk waar je toch bijna uitsluitend met allerlei onoprechte gladjakkers wordt geconfronteerd. Smeets is natuurlijk wel een beetje op het effectbejag uit maar het is toch in wezen een eerlijke jongen dacht ik zo.

Ik voorspel c.q. weet bijna zeker dat we als Mart Smeets weg zal zijn van de buis wij allemaal vreselijk heimwee gaan krijgen naar de oude tijden !
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 15 jul 2009 02:15

Wat een einde van de onemanshow van mart zeg. Hoe hij dacht nog ff snel het laatste woord mee te kunnen pikken met een gevatte opmerking. Erg geestig. Weg met die oortjes is een goede zaak trouwens, dan had ik 't einde van de avondetappe in ieder geval gemist ;)
no pain no gain

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 15 jul 2009 02:47

pipootje schreef: ...(Ducrot); En dan ondertussen Dijkstra maar tegenspreken en corrigeren en zijn zeverige c.q. zweverige vooroordelen verkopen als de nieuwe alles verklarende filosofie.


Ik snap überhaupt niet wat die Dijkstra daar moet, die man heeft er echt de ballen verstand van!

Ducrot is wel ok, vind ik, Smeets een ouwe zeveraar die vooral zichzelf graag mag horen praten en keer op keer verstrikt raakt in z'n mislukte volzinnen.

Nee, geef mij Wuyts maar!
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

tarzander
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:25

tarzander 15 jul 2009 16:41

Ik vond de Avondetappe gisteren schitterend, heb echt helemaal dubbel gelegen om Rob Harmeling, wat kan die gast achter elkaar door lullen en wat een flauwe humor heeft ie. Daardoor was het ook geen Mart Smeets-show meer.
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

dario
Forum-lid
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 15 jul 2009 16:50

spook schreef:Smeets een ouwe zeveraar die vooral zichzelf graag mag horen praten en keer op keer verstrikt raakt in z'n mislukte volzinnen.


Dat laatste is vooral een handelsmerk van Dijkstra: de zinnen (nu ja) die dáár soms uit komen!!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

eelcoz

eelcoz 15 jul 2009 17:32

53x11 schreef:
de boef van parma schreef:Echter, sinds de uitzending van Profiel vind ik hem zielig en bovenal communicatief gestoord.
Is die uitzending ergens terug te zien?


http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 852de09532

quarante
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 okt 2008 20:16

quarante 15 jul 2009 17:49

Herbert Dijkstra stelt zich terecht op als een leek die op bezoek komt in de Tour, hij stelt goede vragen (die een leek ook zou stellen) aan Ducrot die als ervaringsdeskundige daar een uitgebreid antwoord op kan geven. Twee wielerexperts als commentatoren vind ik juist saai en eentonig. Bij de Belg gaat het continu over wielrennen en de koers, bij de NOS hebben ze wat afwisseling en vertellen ze leuke anekdotes. Ook vind ik de stem van de Belg eentonig en val ik soms letterlijk in slaap op de bank, maarja... ze zijn nog altijd beter dan Eurosport!

dehulk
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 feb 2006 08:26

dehulk 15 jul 2009 18:32

Hoe vaak zou Ducrot het woord het nieuwe wielrennen gebruikt hebben ?
Gister was het commentaar op Sporza enige tijd weg ,op Ned 1 ,2 minuten volgehouden toen maar zonder geluid gekeken

Plaats reactie