Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Achternagezeten door man op brommer

pleegzusterbloe
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 mei 2007 16:53

pleegzusterbloe 22 jul 2008 20:53

Ik moet even kwijt wat mij net is overkomen. Ik (vrouw, niet eens echt jong) ben v.a. Delft bijna een half uur achternagezeten door een man op een brommer. Eerst dacht ik in mijn onschuld dat hij in mijn slipsteam zat (hoewel ik niet hard ging), daarna begon het mij te irriteren. Ik ben toen gestopt om zogenaamd iets aan mijn fiets te doen, en zag hem uit beeld verdwijnen. Na een minuut of wat kwam hij echter terug, en ging stilstaan op een weg paralel aan het pad waar ik op reed. Nadat ik verder fietste begon het spelletje weer opnieuw.
Toen fietste ik op een landsweggetje met aan weerszijde begroeiing, en ik heb hem even flink geknepen. Op het eerstvolgende (overzichtelijke) kruispunt bij een boerderij heb ik hem opgewacht en helemaal de huid volgescholden. Nadat ik
dreigde de politie te bellen droop hij uiteindelijk af. Maar de lol was er wel af voor mij...
Is iemand anders ooit zo iets overkomen, en wat deed je toen? Tips of trucs voor de volgende keer (hopelijk niet)? Het was klaarlichte dag, en ik fietste op een populair stuk weg met regelmatig andere fietsers in de buurt....

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 22 jul 2008 21:19

jup... heb dat met een vriend van mij gehad.. nabij het zandbos in Deurne (de mensen die hier uit de buurt komen weten dan genoeg..)

vriend van mij werd zelfs in zijn kont geknepen door die kerel (!!!)
op een gegeven moment de rollen toch maar omgedraaid, want hij was immers alleen en wij met z'n tweeen..

Ik had z'n kenteken genoteerd als ik jou was.. (of in telefoon opgeslagen ofzo). Daarna lekker naar de politie gaan..
Train ze!

alpe
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 sep 2006 15:02

alpe 22 jul 2008 22:08

En aangezien ie behoorlijk lang bij je bleef kan je vast een goede omschrijving geven, mits ie een helm ophad
Sensa

allstar
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mar 2008 19:52

allstar 22 jul 2008 22:14

Opletten waar je naartoe gaat fietsen in zo'n geval. Liever wat drukkere wegen opzoeken waar meer mensen zijn dan een afgelegen fietspad . . .

Wel respect dat je bent gestopt en hem hebt uitgescholden trouwens! :D

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 22 jul 2008 22:24

met mij afspreken om te fietsen de volgende keer ;)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

remon@
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:28
Locatie: Rotterdam

remon@ 22 jul 2008 22:34

Als ik dit lees ken ik zo kolere boos worden!! Waar gaat die @#%^!*! wereld naar toe.
Zo'n eikel die je middag ken verzieken. Je zou hem eigelijk met 10 fietsers moeten volgen en kijken hoe ie zich dan voelt!

Maar goed, probeer het naast je neer te leggen. Volgende keer meteen politie bellen. Desnoods terwijl je fietst.

Gr. Rémon

barmic
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 15 mar 2007 22:00

barmic 22 jul 2008 22:39

de zwarten schreef:met mij afspreken om te fietsen de volgende keer ;)


ehh... heb jij toevallig ook een een brommer:rolleye:
Wat wil je...? Geluk of Gelijk

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 22 jul 2008 22:40

Wil je een lekker stukjr gaan fietsen krijg je dit soort "zieke"mannetjes achter je aan. Dit verziekt echt weer de lol om te gaan fietsen.
Ik kan alleen maar aansluiten bij bovenstaande reacties en vooral toch de politie proberen in te lichten. Veel sterkte
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 22 jul 2008 22:44

Ik ben Jose Cobo Acebo en Riccardo Ricco niet, maar ik kan wel brommer spelen. Altijd je mobiel mee voor dit soort gelegenheden, en niet aarzelen om te bellen (naar de 112 of locale politie dan, welteverstaan).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 22 jul 2008 23:31

Gatver, ik krijg de rillingen van dit soort verhalen, helemaal omdat ik ook een vrouw ben en geregeld in mijn eentje rondjes fiets. Echt heel stoer van je dat je hem verrot gescholden hebt, ik weet niet of ik dat gedurfd had. Ik zou er inderdaad melding van maken bij de politie, je weet maar nooit of hij dit vaker doet. Hopelijk weerhoudt het je er niet van om gewoon alleen te blijven fietsen.

Heb niet echt tips voor je helaas (een 5 kilo wegende fietsketting meenemen om hem indien nodig mee voor zijn bakkes te meppen is ook zo wat op een racefiets he...).

pleegzusterbloe
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 mei 2007 16:53

pleegzusterbloe 22 jul 2008 23:52

Hartelijk dank voor alle reacties. De ergste schrik is er al weer van af. Het ergste vind ik dat dit zomaar op klaarlichte dag kan gebeuren, en het was nog best wel druk met fietsers ook... 80% kans dat het gewoon zo'n sukkel was die wat aandacht wilde, of die kickt op een vrouwenkont in een fietsbroek of zo....maar je moet er niet aan denken er een van die andere 20% te treffen....

Over naar de politie gaan denk ik nog na. Ik wil het ook weer niet erger maken dan het was. Zoals gezegd, ik ben het al weer voor een goed deel kwijt. Weer een sterk verhaal voor bij de BBQ zullen we maar denken....

Plaats reactie