Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Achternagezeten door man op brommer

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 14 aug 2008 13:31

Deze week is mijn vriendin tijdens ons gezamelijk fietstochtje nog in de kont geknepen door ouwe vieze lul op racefiets. Het moet niet gekker worden, ze was zo paf dat ze het mij niet kon duidelijk maken, pas toen vogel gevlogen (gelukkig voor hem) was kreeg ik het te horen.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

craze
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 01 jun 2007 20:18

craze 14 aug 2008 15:37

man, als dat bij mijn gezamelijke fietstocht zou gebeuren, ben ik ineens sneller dan cancellara!
damn, moet toch niet gekker worden......en jij fietste gewoon in de buurt van haar want bij ons is het meestal zo dat zij lekker in mijn wiel gaat hangen, als er een smeerkees komt is ie voor mij aangezien hij ook langs mij moet!
fietsen een verslaving? laat mij dan maar een verslaafde zijn!

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 14 aug 2008 16:27

+1
Niets aan toe te voegen. Misschien iets voor het blad om aan te kaarten.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 14 aug 2008 16:41

ilfalco2004 schreef:Deze week is mijn vriendin tijdens ons gezamelijk fietstochtje nog in de kont geknepen door ouwe vieze lul op racefiets.


Volgende keer wassen die handel!
Zat het prijsstickertje nog aan de broek?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 18 aug 2008 15:29

Vervelend. Mijn vrouw fiets daar (schiedam, delft, Hvh) ook vaak en nu ook vaak alleen op haar gewonen fiets, omdat ze ruim zes maanden zwanger is.

Ook zei krijgt nu regelmatig opmerkingen, maar nog niemand heeft er aangeraakt. voelt ze zich ook niet zo prettig bij mede omdat ze zich nu iets weerlozer voelt.

Zo jammer dat gedrag en als het nou gastjes van 18 zijn gaat het nog maar vaak wat oudere.

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 19 aug 2008 13:19

Allereerst sterkte de volgende keer dat je weer deze route fietst.... De ervaring zal heus nog wel een paar keer terug komen.
De reacties van de forumleden hierboven heb ik gelezen...en er zitten goede en minder goede adviezen bij. Neem in ieder geval altijd een mobieltje mee en zeg waar je ongeveer gaat fietsen. Niet vanwege dit soort incidenten maar ook een ongeval... Foto's maken met je mobieltje kan handig zijn bij het opsporen. Gelukkig ken ik niemand met dergelijke ervaringen. Zelf heb ik het nog nooit meegemaakt...en die plekken in en rondom Deurne...bah.....daar moet je eigenlijk ook niet met de fiets komen. Iedereen weet dat er in Nederland plekken zijn die je beter kunt mijden als de pest. Een strakke wielrenbroek en sportieve uitstraling werkt bij anderen blijkbaar meer op de hormonen....

Een kennis van mij werkt bij de politie en heeft mij ooit het advies gegeven dat in dit soort zaken er maar één ding goed werkt en dat is een aangifte bij de polititie doen die zo gedetailleerd mogelijk is. Doe dit ook zo snel mogelijk nadat het je is overkomen. Als je dit niet wilt kun je volstaan met een telefonische melding.... Bij meerdere meldingen van vergelijkbare aard zal de politie hier zeer serieus mee omgaan!! Ze moedigen dit beleid aan.....

Suk6 meid en laat je niet het plezier van het fietsen afnemen.

PS: een stalen bandenpomp komt ook hard aan....en die carbon schoenen hebben vaak hele harde punten...;);););)
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 19 aug 2008 13:38

Ik had wel laatst zoiets met een wat oudere man op een snorfiets. Ik fietste hem op de Bemelerberg voorbij, toen kwam die op het vlakke achter me hangen. Ik vertraagd, want dit was wel idd opvallend en irritant. Toen ging ie langs en daarna liet ie me weer tot bij hem komen. Gelukkig was ik met nijn vriend, dus toen die weer in het vizier was heb ik keihard op hem geroepen en toen was die engerd weg. Maar ja, een snorfiets kun je evt nog fietsend afschudden, een brommer niet.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 aug 2008 18:12

Het is echt ongelofelijk hoe vrouwen soms worden lastig gevallen. Mijn eigen vriendin werkt in het ziekenhuis en heeft ook regelmatig te maken met patiënten die hun handen niet kunnen thuishouden. Gelukkig is ze vrij bijdehand aangelegd en bepaald niet bang iemand een draai om de oren te geven maar het is toch te gek voor woorden?

gogem98
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:50

gogem98 19 aug 2008 21:57

Je kan natuurlijk ook gewoon net zolang doorfietsen totdat zijn benzine op is! nee even serieus dit is echt om bang van te worden van dat soort vieze ventjes. gewoon naar de politie stappen

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 19 aug 2008 22:10

Als mijn eega (of toekomstige eega eigenlijk) gaat fietsen in haar eentje, heb ik ook wel eens mijn twijfels. Voor sommigen is een mooie (in haar geval dan ;) ) blonde vrouw in strakke wielerkleding misschien onweerstaanbaar, maar als ze aan mijn meissie komen zijn ze nog niet jarig. Maar ja, je kan niet altijd mee gaan fietsen. Pepperspray meenemen is ook weer een beetje een draconische maatregel. Wel altijd de telefoon mee!

Maar het lijkt nu wel of elke mannelijke fietser gevaarlijk is. Is de grote boze buitenwereld tegenwoordig zo boos dat vrouwen niet meer in hun eentje kunnen fietsen? Laten we er maar van uitgaan dat het 1 op 10.000 is die kwaad in de zin heeft, en gewoon lekker buiten blijven spelen. Anders kan je net zo goed gaan punniken.

Gelukkig is niet elke fietser een vieze man. Dus vrouwen die in de omgeving van A'dam/Groningen achterna gefietst worden door een niet onknappe jongeman op een Sensa Toscana, ik doe niets! ;)

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 19 aug 2008 22:36

Hoi,

Tja, we kunnen wel allemaal adviezen gaan geven zoals het meenemen van een mobieltje e.d. maar feit blijft dat, ook al gebeurd er niets, het ZEKER bij een vrouw als een erg dreigende en oncomfortabele situatie wordt ervaren. Zoiets blijft toch wel even hangen en men zal de eerste keren toch niet meer zo makkelijk alleen op de fiets stappen. Triest dat het zo gaat en dat alles vanwege het feit dat een of andere geile bataap zijn lusten moet botvieren. Ga naar de hoeren of ........(zelf in te vullen door de lezer).

Wellicht een 'Fiets' knokploeg opstellen. GastHeerG en de vriendin van havana. Een soort A-Team :D

Maar verder zonder dollen. Je weet op de fiets ook vaak niet precies waar je beter wel of niet kunt rijden om zaken als dit te voorkomen aangezien het vaak ver en onbekend terrein is.

Zelf eigelijk nooit iets dergelijks meegemaakt op 1 incident na. Het was iets van 1988 denk ik. Net terug van vakantie en ook in Nederland was het mooi en warm zomerweer met temperaturen in de trend van 27 graden.
Ik was bij mijn ouders in NB (Geldrop) welke wonen op 100 meter van de bossen en de Strabrechtse Heide.

In die tijd liep ik nog veel lange afstanden en altijd over die grote heide. Zo ook die dag. Vanwege de hitte het singlet uit op een duurtraining van 20km.
Ik loop lekker over de bospaden en ruiterpaden en bemerk een fietser achter me. Kan gebeuren.
Ik sla linksaf, rechtsaf op een nogal door knollen kapotgetrapt pad en zie die fietser nog steeds achter me. Dat leek me niet echt normaal aangezien het echt mul zand was en dat fietst met een gewone fiets nou niet echt jofel.

Maar goed. Ik blijf doorlopen tot op het moment dat ik er echt genoeg van had dat die fietser me nog steeds leek te volgen.
'Dan maar eens kijken of hij me echt lijkt te achtervolgen' dacht ik en sloeg rap na een flauwe bocht een klein paadje in wat verhuld werd door struiken. Ik wachten en ja hoor daar was die goser weer. Ik kom van het paadje af en vragen wat hij moest.
'Eh, ja. Heb je even zin om mee de bosjes in te gaan? was zijn antwoord.

Nou ik weet niet hoe hard ik heb staan vloeken en tieren op die flikker (excuse moi le mot) maar hij was wel erg snel weg :D

Ikzelf heb er daarna niet echt vervelende gevoelens aan over gehouden en liep even vrolijk mijn kilometers door hetzelfde gebied de volgende dagen.
Maar het is toch inderdaad niet normaal dat zoiets gebeurd? De brutaliteit en onbeschoftheid van zo'n actie. Hoe kom je erop?
Nog altijd spijt eigenlijk (ook weer niet) dat ik die goser toen geen ram voor zijn bakkes heb gegeven. Ik ben echter niet geweldadig aangelegd en die scheldpartij werkte perfect.

Ik kan garaderen dat als ik zoiets zie als hier eerder beschreven op het Topic en ik denk de situatie aan te kunnen, ik de belager met fiets/snorfiets/rollator of wat dan ook de sloot in ram. Ik verafschuw fysiek geweld maar soms moet het dan maar. Doe maar aangifte.

Ik hoop dat de dames in kwestie zoals eerder gepost nu niet in elke wielrenner een oude vieze man zien. Het zijn er maar een paar maar dat werpt wel zijn schaduw over de rest en heeft potentieel vervelende gevoelens bij het slachtoffer tot gevolg.

Ik ga stoppen aangezien ik weer over mijn Forum quota heen ga.
Weer veel te lange post Zorro :(

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie