Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Olympische Spelen

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 22 aug 2008 03:05

Verdorie, ik ga juichen voor de Belgen. Die natie heeft toch recht op een paar kutmedailles!! Hellebaut goud in het hoogspringen, de 4 * 100 meter voor vrouwen een mooie bronzen medaille, de voetbalheren ook brons. Ik zou er helemaal gek van worden, die akelige nul op het bord...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 aug 2008 11:35

Ik zeg toch ook nergens dat Phelps c.s. schoon zijn? Ik zeg alleen dat ze veelvuldig getest worden (er werd namelijk gevraagd of winnaars altijd getest werden).

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 22 aug 2008 11:49

voor wie vandaag het MTB-en bij de vrouwen had verwacht , wat gepland stond vandaag om 9:00 nl-tijd .....

volgens de "officiele site1" en "officiele site2" is het verplaatst naar zaterdag 10:00, oftewel 4:00 nl tijd vrijdagnacht/zaterdagmorgen ....

tarzander
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:25

tarzander 22 aug 2008 14:53

ever schreef:
TarzAndeR schreef:Yep, Gendoping! Maar of ze het gebruiken weet ik natuurlijk niet ;)

@ever ik neem aan dat je dan een vrouw bent? maar 70 cm daar moet ik nog wel ffies voor trainen, moeten er nog ruim 10 cm in omtrek bij!


Heel goed gespot, ik ben inderdaad een vrouw. Een man met taille-omtrek 68 cm lijkt me wel een beetje ziekelijk...

En trainen voor een beenomvang van 70 cm, misschien leuk voor een sprinter, maar als je bv meer van klimmen houdt dan lijkt het me niet echt bevorderlijk voor het gewicht dat je mee naar boven moet slepen. Maar daar heeft Hoy natuurlijk geen boodschap aan, weinig bergen op de baan ;-)


Er zijn vast "mannen" die zo'n taille hebben! :P

Btw Hoy moet soms omhoog sturen in de bocht ;), maar dat gewicht is dan weer voordelig als ie zakt in de baan.
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

nobsplz
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 jan 2007 23:43

nobsplz 22 aug 2008 16:19

havana schreef:Ik zeg toch ook nergens dat Phelps c.s. schoon zijn? Ik zeg alleen dat ze veelvuldig getest worden (er werd namelijk gevraagd of winnaars altijd getest werden).


Excuus, ik had de voorafgaande post van Foosho niet gelezen.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 22 aug 2008 16:38

NoBSplz schreef:
havana schreef:Ik zeg toch ook nergens dat Phelps c.s. schoon zijn? Ik zeg alleen dat ze veelvuldig getest worden (er werd namelijk gevraagd of winnaars altijd getest werden).

Excuus, ik had de voorafgaande post van Foosho niet gelezen.

Wel mijn posts lezen he! :)


Misschien ben ik wel naief, maar ik vind dat je niet (publiekelijk) moet speculeren over doping zolang er geen bewijzen zijn, is 't beste voor de sport en helemaal voor de (vooralsnog onschuldige!) sportman/vrouw in geding.

Dat van die paarden vind ik écht te sneu voor woorden..... ik hoop dat ze de verantwoordelijken keihard aanpakken!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 22 aug 2008 16:42

Hoi,

Gaan we even Live nu. Dames Hockey. wat een druk zet Nederland in het begin zeg. Niet echt affiniteit met hockey maar dit is toch echt prachtig om te zien.
Net zoals de Waterpolo Dames van gisteren meteen vol erin. PRACHTIG als je dat kunt zonder je kop te verliezen.

De laatste dagen wat sporten gezien waar ik geen directe affiniteit mee heb maar als het topsport is wordt alles mooi. Ik zit te smullen.

Die Chinese keepster met wat zeer goed reddingen zeg!!

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 22 aug 2008 17:19

Foosho schreef:
Marconi schreef:Smeets suggereerde dat de Britten iets doen dat niet geheel kosjer is gezien die opvallend snelle tijden maken
...

Ach, die Smeets kletst zoveel..
Ze pieken gewoon op 't goeie moment.

Ik weet niet of de winnaar automatisch een dopingcontrole krijgt?
Anyway, zolang er geen aanwijzingen voor dopinggebruik zijn, vind ik 't stemmingmakerij van de bovenste plank!


Die zullen toch wel gecontroleerd worden!
Maar wees eens eerlijk. Hebben we al niet te veel van die plotseling "fantastische" renners gezien die achteraf gewoon op EPO e.d. middelen hun prestaties verrichtten? Je wordt toch gewoon achterdochtig vanwege de praktijk voorbeelden! Ik zat met bewondering te kijken naar die Ricco en later bleek dat hij gewoon de boel belazerd had. En zo waren er velen!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 22 aug 2008 17:55

Ja, ze worden gecontroleerd, zie 't antwoord van havana.

Voor mij is de lol er meteen compleet af als ik bij iedere exceptionele prestatie aan doping ga denken, dus dat doe ik dan ook niet, 't is wel naief, dat weet ik.



Hockey vrouwen goud!!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 22 aug 2008 18:04

HOPPA!! Wat een mooie spannende pot hockey zeg. Chapeau dat ze het in de tweede helft toch konden doordrukken.
Hoe mooi kan sport zijn zeg. Ik heb echt genoten net zoals gisteren.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 23 aug 2008 02:33

En eindelijk heeft België haar verdiende zilveren medaille! Geweldig.
Gerardo

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 23 aug 2008 03:30

53x11 schreef: Grof investeren in de sport helpt gewoon in de prestaties. Dat zie je aan China, maar ook bij de Australiers (nu 5e in het medailleklassement, nauwelijks meer inwoners dan in Nederland), en nu dus ook aan de Britten (die oa veel geld stoppen in baanwielrennen en roeien, met resultaat). Nederland blijft daar toch bij achter.


Ben ik niet met je eens uit eigen ervaring weet ik dat in Australie sport helemaal in het systeem zit ingebakken. Waar wij onze kinderen naar na schoolse opvang moeten brengen moeten de kinderen daar verplicht tot ongeveer 5 uur (elke dag) aan sport doen. (wordt vanuit lagere en middelbare school geregeld) Als ik me niet vergis minimaal 1 teamsport en 2 individuele sporten.

Dus ondanks dat ze daar netto maar 3mln meer inwoners hebben, hebben ze waarschijnlijk meer dan 10 keer zo veel sporters. Daarnaast wordt er ook nog eens veel meer gestuurd om het eventuele talent ook te matchen met de sport.

Dat in ogenschouw nemend denk ik dat wij Nederlandes het relatief nog beter doen dan Australie.
Afbeelding

Plaats reactie