Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Olympische Spelen

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 13 aug 2008 13:23

Geweldige performance van Cancellara! Wat een geweldige renner. 3e in de wegwedstrijd en 1e in de tijdrit. En wat voor tijdrit. Mart Smeets was vol enthousiastme over Gesink. Dat was zeker top, maar het parcour leek wel erg op een klimtijdrit! 11km gestaffeld omhoog en daarna 13 km dalen.

Maar al met al een mooie tijdrit.
Dit in tegenstelling met de dames! Wat Melchers daar in Peking ging doen is me een raadsel?
Ze reed als een krant. En Marianne Vos... tja wat moet je er van zeggen. Te hoog gegrepen? De wegwedstrijd was al matig maar de tijdrit was triest! Zelfs de 50 jarige Longo was ruim een minuut sneller. En daar wilde ze nu een rechtzaak voor aanspannen?

Ik hoop maar dat het op de baan beter gaat. Want ze blijft een klasbak maar haar omgeving zou wel wat rationeler kunnen worden!
Gerardo

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 13 aug 2008 14:39

Gerardo schreef:Geweldige performance van Cancellara! Wat een geweldige renner. 3e in de wegwedstrijd en 1e in de tijdrit. En wat voor tijdrit. Mart Smeets was vol enthousiastme over Gesink. Dat was zeker top, maar het parcour leek wel erg op een klimtijdrit! 11km gestaffeld omhoog en daarna 13 km dalen.

Maar al met al een mooie tijdrit.
Dit in tegenstelling met de dames! Wat Melchers daar in Peking ging doen is me een raadsel?
Ze reed als een krant. En Marianne Vos... tja wat moet je er van zeggen. Te hoog gegrepen? De wegwedstrijd was al matig maar de tijdrit was triest! Zelfs de 50 jarige Longo was ruim een minuut sneller. En daar wilde ze nu een rechtzaak voor aanspannen?

Ik hoop maar dat het op de baan beter gaat. Want ze blijft een klasbak maar haar omgeving zou wel wat rationeler kunnen worden!


Is het werkelijk waar dat Longo 1 minuut sneller was dan Vos ? Triest is dan nog een zwak woord voor zo´n `prestatie´. Wat zou er fout zitten bij Vos ? Wie wilde een rechtspraak aanspannen en tegen wie? Longo? Waarom ? Longo is niet sympathiek, maar zij is wel een kei van een sportvrouw. Ik neem mijn petje er voor af hoor.
Nou, voor de baan kan je Vos dan ook wel afschrijven, want de vorm schijnt geheel verdwenen te zijn. En Nederland maar denken dat Vos 3 medailles zou meenemen! Nederland presteert maar matigjes en van de verwachte mededailles komen er teveel bij andere landen terecht. Misschien dat de hockyers nog iets winnen. Misschien bij het zwemmen en zeilen. Maar verder zie ik niet veel mededailles voor Nederland. Bos? Misschien brons! Hoogstens zilver.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 13 aug 2008 15:05

Ik zie toch wel wat meer medaillekansen hoor, wat te denken van:
atletiek - Lorna Kiplagat
dressuur - landenwedstrijd & individueel (v. Grunsven)
zwemmen - Veldhuis
beachvolleybal - Schuil & Nummerdor
roeien - v. Eupen & vd Kolk
Misschien zorgt Zonderland bij het turnen nog voor een stuntje en wie weet laten de fietscrossers (BMX) nog wat zien...

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 13 aug 2008 15:20

Marconi schreef: Is het werkelijk waar dat Longo 1 minuut sneller was dan Vos ? Triest is dan nog een zwak woord voor zo´n `prestatie´. Wat zou er fout zitten bij Vos ? Wie wilde een rechtspraak aanspannen en tegen wie? Longo? Waarom ? Longo is niet sympathiek, maar zij is wel een kei van een sportvrouw. Ik neem mijn petje er voor af hoor.
Beetje gevalletje klepel/klok. Er was sprake van dat Vos de tijdrit niet mocht starten van de bondscoach. Dat wilde ze hoog spelen (tegen de KNWU dus), maar is uiteindelijk met een sisser afgelopen.
Marconi schreef: Nou, voor de baan kan je Vos dan ook wel afschrijven, want de vorm schijnt geheel verdwenen te zijn. En Nederland maar denken dat Vos 3 medailles zou meenemen! Nederland presteert maar matigjes en van de verwachte mededailles komen er teveel bij andere landen terecht. Misschien dat de hockyers nog iets winnen. Misschien bij het zwemmen en zeilen. Maar verder zie ik niet veel mededailles voor Nederland. Bos? Misschien brons! Hoogstens zilver.


Niet te pessimistisch!
Hockeydames?
Jenning Huizinga op de indiv. achtervolging?
Lichte dames dubbeltwee?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 13 aug 2008 15:20

Ik vind het jammer van de Judoka's. Knappe prestaties natuurlijk, zilver en brons. Ik ben nu nog erg benieuwd naar de marathon.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 13 aug 2008 15:22

Marconi schreef:Is het werkelijk waar dat Longo 1 minuut sneller was dan Vos ? Triest is dan nog een zwak woord voor zo´n `prestatie´. Wat zou er fout zitten bij Vos ? Wie wilde een rechtspraak aanspannen en tegen wie? Longo? Waarom ? Longo is niet sympathiek, maar zij is wel een kei van een sportvrouw. Ik neem mijn petje er voor af hoor.


nee, nee. ze wilde deelname aan de tijdrit via een rechtszaak afdwingen, omdat de bondscoach in eerste instantie niet wilde dat ze die zou rijden.

EDIT: te laat :)
t.a.f.k.a.e.h.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 13 aug 2008 22:09

Hoi,

Darn, tijdrit OS niet kunnen zien. Ik vraag me af waar de meest uitgebreide samenvatting te zien is vanavond?

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 13 aug 2008 22:20

ZorroI schreef:Hoi,

Darn, tijdrit OS niet kunnen zien. Ik vraag me af waar de meest uitgebreide samenvatting te zien is vanavond?

Zorro


De bels had een prachtige "spartacus movie" in het sportjournaal,

starring: Alberto Contador, Levi Leipheimer, GE Larson

And

Fabian Cancelara, as "Spartacus".

Hadden ze leuk gedaan! :)

Ik zou maar naar het olympisch journaal op de nos kijken, zometeen na het journaal op 1.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 13 aug 2008 23:34

paulusR3 schreef:
ZorroI schreef:Hoi,

Darn, tijdrit OS niet kunnen zien. Ik vraag me af waar de meest uitgebreide samenvatting te zien is vanavond?

Zorro


De bels had een prachtige "spartacus movie" in het sportjournaal,

starring: Alberto Contador, Levi Leipheimer, GE Larson

And

Fabian Cancelara, as "Spartacus".

Hadden ze leuk gedaan! :)

Ik zou maar naar het olympisch journaal op de nos kijken, zometeen na het journaal op 1.


Hahaha, Cancellara als Spartacus. Ik zie het helemaal voor me. Wat een fantastische wielrenner is dat! Zo sterk maar ook een top mentaliteit en instelling.
Had ik graag willen zien!
Gerardo

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 14 aug 2008 02:03

Hoi,

Ja de NOS samenvatting was prut. Veel te kort.

Hoeveelste plaats is de Bronwater Koning eigenlijk geeindigd (Schumacher). Gezien de TT in de Tour werd hij samen met Cancelara toch wel favoriet.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 14 aug 2008 14:25

Gerardo schreef:Hahaha, Cancellara als Spartacus. Ik zie het helemaal voor me. Wat een fantastische wielrenner is dat! Zo sterk maar ook een top mentaliteit en instelling.
Had ik graag willen zien!



"Hier klikken" en dan op "wedstrijdverslag" klikken.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 14 aug 2008 14:44

Werkt niet buiten België
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie