Pagina 9 van 24

Geplaatst: 09 feb 2011 14:13
door remmiedepemmie
superrose schreef:
Remmiedepemmie schreef:En als de UCI nu voorstelt om de renners alleen verbinding te laten hebben met de wedstrijdleiding, zouden de ploegen dat dan accepteren? Vast niet...



Amclassic noemde hier taal al als argument. Kan me niet voorstellen om - op het moment dat ik diep ga - ik een mager engels sprekende spanjaard in mijn oor hoor tetteren. Waar ik niets van versta. Of zo'n ns boodschap eerst in het nederlands dan in het duits dan in het en dan in het, ja dan wordt de laatste taal benadeeld.... koersvervalsing...


Sorry, zover had ik niet teruggelezen, die post was uit 2009.

Het taalprobleem lijkt me overigens wel op te lossen, zelfs de Franse! renners geven tegenwoordig een interview in het Engels. :) In het kader van de veiligheid zouden berichten sowieso genormaliseerd moeten worden.

Maar mij ging het meer om de bereidheid van de ploegen om voor die optie te kiezen. Ze voeren veiligheid wel aan, maar het gaat hen natuurlijk om de mogelijkheid om de koers te regiseren.

Overigens vraag ik me wel af hoeveel valpartijen er zijn ontstaan doordat een renner (of ploegleider) met de oortjes bezig was.

Geplaatst: 09 feb 2011 14:29
door superrose
En dat had in gesprek met de ploegen bedacht kunnne worden, wat de UCI nu gedaan heeft... gewoon besloten, geen overleg, niet als proffesionele beroepsgroep een plan gemaakt.

Geplaatst: 24 feb 2011 23:35
door Supergrover
Conflict met oortjes bedreigt Omloop ( van Fiets site)

HASSELT - Het is onzeker of Omloop Het Nieuwsblad zaterdag doorgaat. De deelnemende wielerteams zijn van plan om tijdens de koers gebruik te maken van technische hulpmiddelen.
Ook Rabobank wil met de zogenoemde oortjes in rijden. De internationale wielrenunie UCI heeft de oortjes voor de kleinere koersen verboden.

''We hebben met elkaar en met de ploegen afgesproken dat we met oortjes gaan rijden'', aldus Raborenner Lars Boom tegen de NOS.

''Er mag wel meer niet. Het is belangrijk dat wij ook een keer gehoord worden in plaats van alleen maar 'ja' en 'amen' te roepen. Dat is niet de bedoeling. Het is prettig om met oortjes in te rijden. Voor ons is het wel belangrijk.''

Teams protesteerden begin februari voor de start van de Challenge Mallorca. De rijders gingen toen toch met de oortjes van start, waarop de UCI-jury zich terugtrok uit de koers.

De UCI denkt dat de koers zonder oortjes minder voorspelbaar en dus spannender wordt. Ook zou de aard van het wielrennen door het communicatiemiddel tussen renners en ploegleiders worden aangetast.

Voorzitter Pat McQuaid was de voorbije dagen in de Belgische media duidelijk. ''Wel oortjes? Dan komt er zaterdag geen race.''

Geplaatst: 25 feb 2011 09:57
door chassepatate
Dat is weer een domme actie van voornamelijk de Raboploeg, om toch met oortjes te gaan rijden terwijl dit verboden is. Op zo'n manier bereik je er niets mee, werkt het alleen maar averechts en als de race gecancelled wordt heb je de wielerfans ermee.

Ik vind eigenlijk ook dat de UCI dan de ploegen die wel oortjes gebruiken, deze er dan gewoon uit moet knikkeren en andere teams met een wildcard moet laten rijden en niet de hele race cancellen.

Als de teams zelf het heft in handen gaan nemen met zo'n actie is het einde zoek...

Geplaatst: 25 feb 2011 10:11
door amclassic-fan
Nee het is nu eindelijk weer eens duidelijk om wie het draait. De UCI is net als de KNWU heel goed in het verzinnen van plannetjes waar helemaal niemand op zit te wachten. De renners en de ploegen hebben al tich keer aangegeven dat ze dit niet accepteren. Het is niet alleen de Rabobank die wel met oortjes gaat koersen, maar alle ploegen.

De UCI zou op moeten komen voor de belangen van de wielrenners, als ze dat telkens niet doen dan krijg je dit soort situaties. Dit is het laatste redmiddel van de renners om voor hun rechten op te komen, praten met de UCI dat werkt niet, dat is al jaren gebleken.

Oh ja en dat Rabobank zich zo nadrukkelijk in het debat mengt? Pedro Horillo was waarschijnlijk dood geweest zonder oortjes, want dan hadden ze 'm wat later terug gevonden in dat ravijn.

Geplaatst: 25 feb 2011 10:18
door jummeltje
Ik hoop voor ze dat ze met de DR. dre monster beats oortjes mogen rijden, dan heb je iig goed geluid :D

Geplaatst: 25 feb 2011 10:21
door geer
In de Ster van Zwolle rijden ze allemaal zonder oortjes; 200 deelnemers dit jaar. Als dat maar goed gaat. Maar dat terzijde.

Pat McQuaid en de UCI beginnen zich nu echt belachelijk te maken. Ik hoop dat er snel een einde komt aan deze soap en vooral een einde komt aan de termijn van Pat McQuaid. Ik begin me behoorlijk te ergeren aan deze man!

Geplaatst: 25 feb 2011 10:32
door superrose
Amclassic-fan schreef:
De UCI zou op moeten komen voor de belangen van de wielrenners, als ze dat telkens niet doen dan krijg je dit soort situaties. Dit is het laatste redmiddel van de renners om voor hun rechten op te komen, praten met de UCI dat werkt niet, dat is al jaren gebleken.


JUIST!

Geplaatst: 25 feb 2011 10:39
door bontempi056
Zoals er nu gezegd word rijden ze morgen met oortjes in de omloop
dat houd dus in dat de uci de int.jury gaat terug trekken en aangezien
de org. de regels van de uci gaat volgen geen jury is geen koers.

Geplaatst: 25 feb 2011 12:17
door superrose
Goed zo, gewoon die oortjes inhouden heren!

Geplaatst: 25 feb 2011 12:55
door dirkjan
Nou wordt het interessant. Dit zijn natuurlijk de eerste ronden waar wel toch wel wat TV geld bij komt kijken. Als de mensen ondanks vooraankondigingen van het wel gebruiken van oortjes toch gaan kijken, zou de UCI toch eens terug moeten naar de tekentafel. Dingen spannender maken terwijl er geen behoefte aan is bij de renners en bij de kijkers lijkt me toch een behoorlijke misser.

Waarschijnlijk een VIP in een auto tijdens de tour die riep goh wat is dat saai dat wielrennen, en gelijk allemaal plannen schijven om e.e.a. spannender te maken.

Het constant oplossen van een "probleem" terwijl er geen probleem is lijkt de UCI tot een kunst hebben te verheven.

Geplaatst: 25 feb 2011 13:03
door frank1
Ik ben wel heel benieuwd hoe dit morgen gaat aflopen!

Heeft dit trouwens ook consequenties voor KBK van zondag? Ik hoor daar niets over, en dat is ook een UCI wedstrijd, toch?