Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Emotions van Cor Vos

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 05 dec 2008 20:27

@Divo,

Als je het allemaal zo goed weet, kun je me dan aub vertellen waar ik het boek goedkoper dan 90 euro kan krijgen. Heb dus op jouw aanraden gegoogled en na een half uur moeten concluderen dat het echt overal voor 90 euro de deur uit gaat, maar blijkbaar weet jij meer dan mij ......

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 05 dec 2008 20:55

Iedereen geeft toch zijn eigen mening over het wel of niet kopen van het boek.
Als Divo het geld er niet voor over heeft mag hij zich toch wel uiten.Ik kan nou niet zeggen dat hij zijn mening opdringt.

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 05 dec 2008 21:04

Quarante schreef:Je hebt vast weinig spullen als je nooit "emo" aankopen doet...
Kwaliteit heeft een prijs, en als dat toevallig 90 euro voor een boek met de mooiste wielerfoto's ter wereld is dan is dat zo. Heb je dit bedrag er niet voor over dan loop je toch gewoon door? Wat voor stressniveau heb je wel niet als je je constant druk maakt om prijzen die in jouw ogen te hoog zijn voor een bepaald goed. Als mensen tevreden zijn met hun aankoop dan is het toch logisch dat ze dit aan anderen duidelijk maken tijdens een discussie over de aankoop in kwestie?


Ik zou adviseren eerst eens gewoon terug te bladeren en te kijken wat ik schreef.
Ik heb kenbaar gemaakt dat ik het persoonlijk aan de (te) dure kant vind. Als jij het wilt kopen hou ik je echt niet tegen en ook raad ik het niemand af. Maaaaaaarrrrr ik mag kennelijk niet deze persoonlijke mening opschrijven op dit forum. Er vallen verscheidene mensen over mijn visie. Ik vind jullie argumenten om dit boek te kopen bijelkaar geraapte flauwekul. het zijn argumenten van mensen die tegen beter weten in iets verzinnen om hun emo aankoop te rechtvaardigen. Ik doe persoonlijk ook wel eens emo aankopen. Maar ik hoef me niet in allerllei bochten te wringen om zo'n koop voor mezelf of de buitenwereld te rechtvaardigen.

Het word helemaal zot als mensen dan zeggen dat IK mijn nidee wil opdringen aan anderen. Het gaat werkelijk nergens over. De oorzaak??

Jullie zijn te gefixeerd op je zelf en eigen gedachten en daarom lezen jullie niet gewoon wat er staat.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 05 dec 2008 22:58

Een forum is er om een mening te geven, Divo vindt het boek het niet waard en geeft het liever uit aan iets anders of heeft het niet te besteden, klaar.

Ik vindt het wel mooi en wil er ook nog € 90,00 aan besteden, klaar.
"Try not. Do or do not......there is no try"

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 05 dec 2008 23:36

-Divo- schreef:
Ik vind jullie argumenten om dit boek te kopen bijelkaar geraapte flauwekul. het zijn argumenten van mensen die tegen beter weten in iets verzinnen om hun emo aankoop te rechtvaardigen.

Jullie zijn te gefixeerd op je zelf en eigen gedachten en daarom lezen jullie niet gewoon wat er staat.


Over fixeren gesproken, ik heb toch al aangegeven dat je geen ongelijk hebt? Ik gaf al aan dat emotie ook een (groot) deel van de aankoop is. Het is alleen raar dat jij zeker meent te weten dat dit zaken zijn waardoor "emo-kopers" hun koop willen rechtvaardigen. Dat het boek completer is dan vele andere wieler foto boeken kun je volgens mij toch echt niet omheen, dat kun je gerust een feit noemen. Dan is het toch niet vreemd dat je daar wat meer aan uit wilt geven?

Volgens mij kun jij echter onmogelijk beoordelen of dit te maken heeft met:
bij elkaar geraapte flauwekul,
mensen die niet beter weten,
geen intelligente onderstrepingen,
jezelf erg voor de gek houden,
niet al te nadenkende emo kopers

Dat is wat mij betreft te kort door de bocht.

Als je gewoon had aangegeven de genoemde punten voor jou de prijs niet rechtvaardigen (zonder met bovenstaande krachttermen te werken), dan was voor mij het punt duidelijk geweest.

Als je echter met bovenstaande opmerkingen begint over een grotendeels "emo-aankoop" is dat niet leuk om te horen, er zit immers een stuk emotie in.

herbawife
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 apr 2006 23:57

herbawife 06 dec 2008 00:09

Weet iemand of en waar het in Belgie te koop is? Heb net ff bij Fnac gegoogled, maar zij hebben het niet.
Prachtig boek

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 06 dec 2008 00:35

Ik heb hier ook nog een boek van Cor Vos uit 1994
Fotograaf op wielen.
Ook een prachtig boek met veel zwart/wit foto's, echt een vakman Cor Vos.
Tja de prijs van het nieuwe boek is aan de hoge kant ik hoop dat ik het geduld op kan brengen totdat de prijs is gezakt.

:rolleye:

[img=http://img156.imageshack.us/img156/9646/0832sd1.jpg]
[img=http://img156.imageshack.us/img156/0832 ... 1/w355.png]:
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 06 dec 2008 00:56

herbawife schreef:Weet iemand of en waar het in Belgie te koop is? Heb net ff bij Fnac gegoogled, maar zij hebben het niet.
Prachtig boek


Azur.be

77,34 euro

omschrijving is met zachte kaft, dus weet niet of er meerdere uitvoeringen zijn.

mac94
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 aug 2005 10:41

mac94 06 dec 2008 19:53

Ik heb nummer 126, blij dat hij in mijn wielerbibliotheek staat. Alle bekende foto's van Cor Vos in één indrukwekkende cassette. Nee, dit was geen rationele aankoop, dat is geen enkele aankoop van welk wielersportboek dan ook geweest. Dat is dan ook geen enkel argument in mijn ogen, wat Divo zonder niveau ook mag vinden.
Se non e vero, e ben trovato.

quarante
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 okt 2008 20:16

quarante 06 dec 2008 20:23

En 77.34,- is best een rechtvaardige prijs voor zo'n prachtige verzameling foto's.

Plaats reactie