Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Pronostiek WK veldrijden

rank
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jun 2007 08:20

rank 01 feb 2009 20:54

Ik vond vooral het geneuzel over dat 'Belgisch blok' wel een beetje vervelend worden. Verder was Niels Albert gewoon veruit de beste vandaag, daar had hij de andere (ondermaats presterende) Belgen helemaal niet voor nodig. Ik denk dat als die ook zo sterk waren, ze ook liever voor eigen kansen gereden hadden, maar met dat 'blok' houden ze er i.i.g. een mooi excuus aan over. Als Stybar (of een ander) sterker was dan Albert, had hij toch wel vooraan gekomen (Belgisch blok of niet), maar de sterkste heeft gewoon gewonnen. Erg knap ook gezien het snelle parcours om zo alleen weg te rijden.

*edit*
Oh ja ponsteen ik ben het helemaal met je eens. Wat willen die Belgen nu eigenlijk, dat er straks echt alleen nog maar Belgen meedoen in het veldrijden? Ze zijn i.i.g. goed op weg, hebben ze mooi hun eigen spelleke. Natuurlijk zie ik Lars Boom graag winnen, maar verder vind ik het gewoon prima als de beste wint. Ik vind het fanatisme van die 'supporters' gewoon eng, alsof hun leven er vanaf hangt...

concorde
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 01 nov 2004 09:55

concorde 01 feb 2009 20:59

ponsteen schreef:Saaie wedstrijd. Maar wel een hele knappe manier om te winnen. Gelukkig was de wedstrijd bij de vrouwen spannend tot op de streep. Het was mooi om drie verschillende rensters te zien: Compton was technisch de beste. Ze loste op de rechte stukken, en kon weer aansluiten na de technische stukken. Beul Kupfernagel en onze ontzettend lijpe Vos. Tja, als je de beste bent in de sprint, moeten ze jou eraf rijden... Ben blij dat ze in een oranje shirt rijdt...

Toch nog effe over iets HEEL !!!! irritants: Het Vlaamse publiek.. Ik zit hier toch niet naar een voetbalwedstrijd te kijken? Dit gaat toch echt nergens meer over. Dat een deel van het Vlaamse publiek de moeite neemt om met hun spandoeken niet de Belgen aan te moedigen, maar Boom te ontmoedigen, is al onbegrijpelijk. Maar dan hem de hele godganse wedstrijd uit te jouwen... Ongelooflijk. Bierdrinkende eikels. En als ik dan hierboven lees dat de Vlaamse commentatoren ook nog eens negatief waren over Boom. Ik ben bijna blij dat Boom verdwijnt uit de sport. Want een carriere zoals Groenendaal heeft gehad, die jaren lang vocale schijt naar zijn hoofd kreeg gesmeten van het geel zwarte publiek, dat willen we toch niet meer? Ongezonde sportbeleving!

Verdiende winnaar. Albert zal de komende tien jaar een groot kampioen blijven. Het is voort hem te hopen dat de cyclocross in de komende jaren weer iets meer topsportglans terugkrijgt. Want het is me toch een mooie tv-sport!


+1 Heb me er ook aan geergerd. Terwijl ik heel veel respect heb voor Niels Albert. Zo terugkomen na ene zware bleessure. Top.
Wacht maar tot Lars Vlaanderens mooiste wint :)

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 01 feb 2009 21:01

Ik twijfel er niet aan dat Boom ooit nog Vlaanderens mooiste wint.....
Als Pasen op een maandag valt.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

cql
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 nov 2008 01:24

cql 01 feb 2009 22:55

Als je jezelf bombardeert tot topfavoriet, dan moet je ertegen kunnen dat je veel wind vangt.
Bovendien heeft Boom de Belgen wel geprikkeld met een uitspraak als "Ik geloof nooit dat ze in blok kunnen rijden". Ik had het Boom ook gegund, maar toch liever de kleine uit Tremelo.

@RaNK: ik vind die vermeende fietswissel wel een ander 'excuus'.. zelfs Thijs Al geloofde er niet veel van dat het nodig was.
Nys liet wel degelijk een gat, dat hij daarachter samen met de andere Sven uit het wiel gekletst is door Stybar is natuurlijk ook waar. Stybar was vandaag een maat te sterk voor hen. Maar Albert was buiten categorie denk 'k.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 01 feb 2009 23:00

Tja, Boom kan wel tegen dat gezeik. Hij doet ook niets om het te sussen (integendeel, gooi die olie er maar op). Het probleem is dat ik er niet tegen kan... En met mij vele anderen.

Iets heel anders: Weet iemand of Lars nu op een Giant rijdt, of een overgespoten Colnago... Zat het me zo af te vragen...

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 01 feb 2009 23:10

Schijnt dat er vandaag ook nog een eendagsvlieg heeft gewonnen bij de profs....

meca1
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 mei 2006 00:05

meca1 01 feb 2009 23:23

Ik begrijp die nederlandse frustratie over het belgisch publiek wel , is ook niet gepast. Maar Boom heeft ook een scherpe tong he, soms voor ons Belgen op het arrogante af. Daar zit namelijk het verschil dat nederlanders en belgen in praten van elkaar verschillen. En als dan heel veel belgen samenkomen dan zijn de hollanders kop van jut.....

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 01 feb 2009 23:44

meca1 schreef:Ik begrijp die nederlandse frustratie over het belgisch publiek wel , is ook niet gepast. Maar Boom heeft ook een scherpe tong he, soms voor ons Belgen op het arrogante af. Daar zit namelijk het verschil dat nederlanders en belgen in praten van elkaar verschillen. En als dan heel veel belgen samenkomen dan zijn de hollanders kop van jut.....

Komt een beetje zielig en platvloers over. Heb dit al eens hier in St M.Gestel van nabij mogen meemaken.
Ik ben absoluut geen schaats liefhebber maar het NL publiek daar reageert over het algemeen uiterst sportief op het moment als een Nederlandse favoriet verslagen word.

Niels Albert was vandaag gewoon de beste en een verdiende wereld kampioen. Maar hij zal in de toekomst nog heel goed moeten gaan rijden voor België. Want als je zag wat er gisteren bij de junioren en de beloftes gebeurde begrijp je dat de vette jaren van het Belgische veldrijden wel eens in gevaar kunnen komen.
"Afstappen is geen optie"

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 01 feb 2009 23:51

meca1 schreef:Ik begrijp die nederlandse frustratie over het belgisch publiek wel , is ook niet gepast. Maar Boom heeft ook een scherpe tong he, soms voor ons Belgen op het arrogante af. Daar zit namelijk het verschil dat nederlanders en belgen in praten van elkaar verschillen. En als dan heel veel belgen samenkomen dan zijn de hollanders kop van jut.....


Met alle respect voor de winnaar maar als hij verliest ligt het vaak niet aan hem maar aan iets anders en dat moet dan de hele wereld horen.
Bart Wellens is er ook zo ééntje.
Geweldige crossers maar van huis uit jankers.
Dit vind ik erg jammer want dat verdient deze sport niet.
Ik heb toch meer respect voor Nys en Vervecken, deze zijn gewoon realistischer na een race.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 02 feb 2009 00:13

Het valt me ook al jaren op dat het racen bij de junioren absoluut geen Vlaamse aangelegenheid is. Heel internationaal. En dan, hoe ouder ze worden, des te meer niet-Belgen afvallen. In de wielerlanden Spanje, Italie en Frankrijk is blubberrijden leuk voor tieners, maar daarna ga je op de weg rijden. Daarom lijkt het al heel erg lang dat de Vlaamse hegemonie ten einde is, terwijl dat nog steeds niet echt aan de orde lijkt te zijn. Te veel veelbelovende 'buitenlandse' renners van de afgelopen jaren switchen naar het wegwielrennen, of zitten in een niet-succesvolle spagaat.

vip32
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 jan 2007 10:30

vip32 02 feb 2009 00:39

ponsteen schreef:Tja, Boom kan wel tegen dat gezeik. Hij doet ook niets om het te sussen (integendeel, gooi die olie er maar op). Het probleem is dat ik er niet tegen kan... En met mij vele anderen.

Iets heel anders: Weet iemand of Lars nu op een Giant rijdt, of een overgespoten Colnago... Zat het me zo af te vragen...


gecamoufleerde colnago, van dichtbij bekeken vandaag. veel mooier dan dat giant spul.

cql
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 nov 2008 01:24

cql 02 feb 2009 00:56

meca1 schreef:Ik begrijp die nederlandse frustratie over het belgisch publiek wel , is ook niet gepast. Maar Boom heeft ook een scherpe tong he, soms voor ons Belgen op het arrogante af. Daar zit namelijk het verschil dat nederlanders en belgen in praten van elkaar verschillen.


Ik begrijp de frustratie ook wel, maar arrogantie (of zo komt het toch over op anderen) is ook iets dat in jullie Nederlanders zit en wij Belgen het altijd moeilijk mee hebben, net als jullie het met dingen die wij doen moeilijk overweg kunnen. Mensen uitschelden hoort zowiezo niet en daar wil ik mij ook ten zeerste van distantiëren. Zo mensen zijn niet goed voor de sfeer en de sport!
Maar net zoals jullie vaak al roepen dat jullie WK worden bij het voetbal was dit ook het geval bij Boom.. En België-Nederland is gewoon al zo lang een sportieve tweestrijd en dat mag ook wel blijven duren vind ik! Zolang het sportief blijft uiteraard! (Begrijp mij ook niet verkeerd, ik wil jullie zeker niet aanvallen, ik supporterde zelf voor jullie op het WK voetbal ;-) ) Maar ik probeer gewoon de 'redenen' van ons Belgen hun gedrag te verklaren. Belgen houden enorm van een underdog-positie, ook al zijn ze soms favoriet, ze plaatsen zich er toch graag in. Terwijl jullie Nederlanders net liever die favorietenrol op jullie nemen (waar overigens niks mis mee is). Daarin ligt het verschil tussen jullie en ons.

Verder alle respect voor Boom, Al, en de rest van het Nederlandse kamp!

-Excuseer voor de misschien wat warrige tekst. Het is al laat..-

Plaats reactie