Over de wielersport en zijn beoefenaars.

onder de indruk van lance

Gebruikersavatar
duotone
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 sep 2008 20:49

Gebruikersavatar duotone 26 mei 2009 16:29

er zijn vele verschillende meningen over lance armstrong. Maar hij maakt weer indruk op mij. Hij doet mee aan de giro om te trainen voor de tour en te knechten voor levi. Maar wat blijkt, gister was lance al een stuk beter dan levi. Hij wilde zelf wel mee met de grote namen van dit moment. Maar vernam dat levi in moeilijkheden zat. Liet zich terug zakken en heeft levi de berg op gesleurd. Dus ik denk dat op dit moment lance al de kopman moet zijn. Ik denk echt dat hij de tour kan winnen.wat vinden jullie hiervan?

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 26 mei 2009 16:35

Ik vind hem niet opmerkelijk beter gisteren dan daarvoor. Leipheimer is gewoon opmerkelijk slechter!
Lance leek gisteren vlot te rijden omdat hij beter kon dan Leipheimer, maar daarom kon hij nog niet mee met de favorieten. Hij verloor gisteren bijna evenveel tijd als op Alpe di Siusi, feit is wel dat hij niet verzwakt. Maar of dit veelbelovend is voor een nieuwe overrompeling in de Tour, is nog maar even afwachten...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 26 mei 2009 16:37

Ik denk dat ie moest passen na de tempoversnelling toen ie net het gat had gedicht en zich toen maar heeft laten afzakken om Levi te helpen.
Anyway, hij maakt een goede indruk, veel sterker dan aan het begin van de Giro. Hij maakt wel een kans bij de TdF denk ik, maar is zowat niet in te schatten aangezien hij er zo lang uitgeweest is.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 26 mei 2009 16:37

Hoewel ik een grote fan ben, en ook ik progressie zie en onder de indruk ben van zijn niveau naar 3jaar relatieve inactiviteit / gebrek aan competitie is het niet juist te zeggen dat hij op gelijke voet staat met leipheimer of beter. Je moet niet vergeten dat Lance op dit moment GEEN kopman is dus niet alle dagen voluit zal rijden. Levi moet iedere dag voorin zitten wat op dit moment betekend, aanklampen. Hierbij forceer je veel en vraag je het uiterste van 't lichaam. Lance is er in deze etappe's vaak al eerder af. In een etappe als gisteren zit Lance er natuurlijk nog netjes bij, maar waar hij de dagen ervoor zijn eigen tempo heeft kunnen rijden en dus niet in het rood is gemoeten is Levi dit wel. Lance zal gister, de dag voor de rustdag, juist wat dieper gegaan zijn om nog eens te testen en Levi een extra dient te bewijzen.

Al met al is het niveau van Lance zeker verdienstelijk, maar het is te ongenuanceerd om te zeggen dat hij 'beter' is dan andere toppers.

rogi
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 01 mar 2009 22:46

rogi 26 mei 2009 17:56

Armstrong maakte gisteren een goede indruk, al moest hij de dag ervoor ook nog de kopmannen laten gaan. Hij is sterker dan in het begin van de giro, maar dat hij nu al kopman moet zijn is onzin aangezien hij al te ver achter staat in het klassement. Als Armstrong na de rustdag nog iets beter is, dan kan hij misschien nog een gooi doen naar een etappezege, dat zou ik al een hele prestatie vinden. Hij zal er in ieder geval staan als de tour begint, maar of hij dan Contador de baas kan zijn moet ik nog zien.

Gebruikersavatar
duotone
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 sep 2008 20:49

Gebruikersavatar duotone 26 mei 2009 19:01

dat lance kopman zou moeten zijn zeg ik natuurlijk meer omdat hij nu beter is dan levi, of levi slechter dan lance. Maar dat ze het nu om moeten gooien, dat natuurlijk niet. Dan zou lance eerst een keer mee moeten gaan in een monster ontsnapping en een hoop tijd terug pakken. Maar ik had toch zeker de indruk dat hij gister op zijn eigen tempo aardig mee kon en zich terug liet zakken puur en alleen omdat levi in de problemen zat. Maar goed dat is ook zijn rol deze ronde. Ik ben erg benieuwd naar de komende dagen. Vooral morgen verwacht ik vuurwerk. Hopen dat levi beter presteerd dan gister. Het is in ieder geval weer een spectaculaire giro.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mei 2009 21:06

En jullie denken dat Contador zich opzij laat zetten door LA in juli? Denk het niet....
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 mei 2009 00:27

Het is maar zeer de vraag of die dan nog wel bij Lance in de ploeg rijdt. Als Lance met Johan doorgaat met andere sponsoren kan dat probleem meteen opgelost worden. Nog een paar daagjes en het is bekend of ze hebben betaald in Kazachstan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 27 mei 2009 01:20

Dat zou wat zijn zeg. Als die ploeg uit elkaar valt en Contador met lege handen staat.

De ploegen zullen voor hem dan wel in de rij staan want dan kun je in principe gewoon de komende tour winnaar oppikken.

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 27 mei 2009 03:03

Toen ik hoorde dat ie weer ging fietsen , en ik zie hem rijden in de Giro
Die staat er bij de start van de Tour.

Weet nie wat ie nog gaat rijden in juni, voorheen reed ie de Dauphine libere als opwarmertje voor de tour.

stavros
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 jun 2008 15:48

stavros 27 mei 2009 09:09

Naar verluid (belgen) rijdt ie niks meer tot de tour.
Greetz

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 27 mei 2009 15:47

Armstrong is een groot kampioen, respect voor zijn 7 Tour overwinningen.

Als ik kijk naar de absoluite prestaties heeft Armstrong nog geen dag indruk op mij gemaakt.
Als ik kijk naar de relatieve prestaties wel. Hij fietst na zo'n tijd, en na een botbreuk toch lekker mee in de Giro.

Dus leuk dat hij er bij is, knap wat hij laat zien gegeven de omstandigheden, maar absoluut gezien, en daar draait het uiteindelijk toch om in de topsport, ben ik niet onder de indruk.

Plaats reactie