Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Man verwondt wielrenners opzettelijk met graafbak

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 19 jun 2009 15:01

Bron: Man verwondt wielrenners opzettelijk met graafbak

HELLEVOETSLUIS - Een graafmachinist uit Hellevoetsluis heeft een verkeersruzie met enkele wielrenners proberen te beslechten door rond te draaien met de graafbak van zijn voertuig.
Twee personen raakten daardoor lichtgewond, meldde de politie vrijdag.
De ruzie ontstond op de Vingerlingseweg in Hellevoetsluis.

Volgens de wielrenners bleef de 44-jarige bestuurder van de graafmachine op het midden van de weg rijden, waardoor de groep fietsers moest uitwijken in de berm.

De wielrenners haalden daarop verhaal. De machinist begon volgens de fietsers vervolgens zijn graafbak in de rondte te draaien. De politie heeft de man aangehouden.


Moet dat nou!!!
Leef! Fiets!

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 19 jun 2009 15:21

Zou ik ook doen als ik die machinist zou zijn ;)

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 19 jun 2009 15:25

Sorry, iets nuanceren....

Ik twijfel altijd dan over "hoe ver hij in het midden reed". Iedereen is tegenwoordig [polygoonstem]heden ten dage[/polygoonstem] al heel snel geneigd om verhaal te komen halen. Dus tja, als er gewoon geen ruimte was dan kan je als wielrenner ook best wel even hoffelijk aan de kant.

Dit vergoeilijkt natuurlijk niet het gaan zwaaien met je graafbak. Terecht dat hij daarom proces verbaal krijgt.

craze
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 01 jun 2007 20:18

craze 19 jun 2009 17:13

gaat helemaal nergens over, in cachot met die zwaaier!
fietsen een verslaving? laat mij dan maar een verslaafde zijn!

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 19 jun 2009 17:29

Is inderdaad nogal bruut, zwaaien met een graafbak...
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 19 jun 2009 18:00

Inmiddels zijn er blijkbaar twee topics over dit voorval. Sowieso vind ik het ondoenlijk aan de hand van zo'n berichtje te bepalen wat daar in Hellevoetsluis nou eigenlijk echt gebeurd is. Vooral omdat helemaal niet duidelijk is hoe die fietsers "verhaal gingen halen" en omdat we in dat berichtje enkel lezen hoe het (quote) "volgens de wielrenners" is gegaan. Dat maakt de berichtgeving eenzijdig en verre van objectief.

De eerste vraag die in mij opkomt is: gaat iemand zomaar opeens met zijn graafmachine een stel fietsers te lijf of voelde hij zich wellicht in het nauw gedreven door een groep fietsers die op een agressieve manier verhaal kwam halen?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

hamer
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 sep 2008 23:04

hamer 19 jun 2009 18:39

Volgens de bestuurder van de graafmachine wilde de wielrenners op het midden van de weg blijven rijden, waardoor de bestuurder van de graafmachine moest uitwijken in de berm.

enz..


Pas na het relaas van de bestuurder van de graafmachine is hier iets zinnings over te zeggen...

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 19 jun 2009 18:54

Hamer schreef:Volgens de bestuurder van de graafmachine wilde de wielrenners op het midden van de weg blijven rijden, waardoor de bestuurder van de graafmachine moest uitwijken in de berm.

enz..


Pas na het relaas van de bestuurder van de graafmachine is hier iets zinnings over te zeggen...


Dat lijkt mij erg optimistisch gedacht, want we zijn niet getuige geweest van de onlusten en iedereen kan en zal van alles beweren
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

hamer
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 sep 2008 23:04

hamer 19 jun 2009 19:00

pipootje schreef:
Hamer schreef:Volgens de bestuurder van de graafmachine wilde de wielrenners op het midden van de weg blijven rijden, waardoor de bestuurder van de graafmachine moest uitwijken in de berm.

enz..


Pas na het relaas van de bestuurder van de graafmachine is hier iets zinnings over te zeggen...


Dat lijkt mij erg optimistisch gedacht, want we zijn niet getuige geweest van de onlusten en iedereen kan en zal van alles beweren


Dat zeg ik... ;)

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 19 jun 2009 19:01

Moeten we echt van de bestuurder van die graafmachine nog horen waarom hij met zijn kraan wielrenners moet verwonden?

Als iemand hier beweert dat de schuld mogelijks bij de fietsers lag, zegt die dat dan omdat hij vind dat fietsers inderdaad af en toe terecht een klap van een kraan moeten hebben? Is daar ooit genoeg aanleiding voor? Wanneer wel/niet? Ik hoor het graag!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

kaj1500
Forum-lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:43

kaj1500 19 jun 2009 19:08

de zwarten schreef:Moeten we echt van de bestuurder van die graafmachine nog horen waarom hij met zijn kraan wielrenners moet verwonden?

Als iemand hier beweert dat de schuld mogelijks bij de fietsers lag, zegt die dat dan omdat hij vind dat fietsers inderdaad af en toe terecht een klap van een kraan moeten hebben? Is daar ooit genoeg aanleiding voor? Wanneer wel/niet? Ik hoor het graag!


Uiteraard niet, maar er bestaat wel zoiets als verzachtende omstandigheden.
Als je verder wilt weten hoe dit draadje gaat verlopen, zoek dan wat nieuws van vorig jaar. :D
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

hamer
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 sep 2008 23:04

hamer 19 jun 2009 19:10

Natuurlijk zeg ik dat niet. Praat ook de actie van de machinist niet goed, integendeel zelfs!

Verder refereer ik graag aan de post van Timo 2.0

Plaats reactie